top of page

פשוט AI - מה זה מידג'רני, איך עובדים איתו, ומה אפשר לייצר בו (עם תיקי אדרי) | פרק 3

מידג'רני, או Midjourney בלעז, הפך את העולם כבר די מזמן וממשיך לעשות זאת בכל יום מחדש. אז מה זה בכלל הכלי המטורף הזה? מה עושים איתו בדיוק ואיך אפשר לאמץ אותו לטובתינו? על זאת ועוד דיברתי עם תיקי אדרי - אמנית מידג'רני (כן, כן, יש דבר כזה). דוברים: בני פרבר ותיקי אדרי


 

תאריך עליית הפרק לאוויר: 02/04/2023.

[טיזר מהפודקאסט - תיקי]: זה… ברור שזה ישנה את כללי המשחק לחלוטין, אבל אני בטוחה שכשאנשים מהעבר יסתכלו עלינו, הם… מבחינתם זה פרק של מראה שחורה.

[מוזיקת פתיחה]

בני: אהלן חברים, טוב, מידג'רני [Midjourney]. מידג'רני זהו כלי ליצירת תמונות שנוצר ביולי 22', אבל זה לא סתם כלי ליצירת תמונות כמו, לא יודע, בלוק ציור שאני לוקח ומצייר עליו עם עט. זה ממש מכונה, בוט, שאני כותב לה משפט, ובעקבות המשפט הזה היא יודעת לייצר לי תמונה או ציור או אמנות אמיתית, וזה כאילו, זה הדבר הכי מטורף שאני ראיתי, אבל למה אני חופר לכם? אני פשוט אציג בפניכם את האורחת שלי היום, את תיקי אדרי, שהיא אמנית מידג'רני. היי תיקי, מה קורה?

תיקי: הי, מה קורה? כיף להיות פה.

בני: לגמרי. כיף ממש שאת כאן, תודה רבה שבאת. אז מה זה אומר בעצם להיות אמנית מידג'רני?

תיקי: אהה… וואו. מה זה אומר להיות אמנית מידג'רני? זה להיות רעיונאית לפני הכל. אני אמנית, כמי שאני.

בני: כן.

תיקי: אז זה בעצם לזקק את הרעיון. ו… כי האיך הוא כבר מאחוריי. הטכניקה, האמנות עצמה, יצירת האמנות עצמה היא מאחוריי, וכאן זה מאה אחוז להתרכז ברעיון, לתמצת אותו כמה שיותר כדי לייצר יצירה חדשה.

בני: אוקיי, אז בואי נחזור קצת טיפה אחורה. מה זה בעצם מידג'רני, במילים שלך? וספרי לי את הסיפור, איך הכרת אותו לראשונה, מה חשבת פעם ראשונה שנחשפת אליו?

תיקי: מה זה מידג'רני? וואו. קודם כל זה כיף גדול להיות חלק… לחוות את המהפכה הזאת של AI, של יצירת תמונות של בינה מלאכותית. זה מרגש ממש.

קודם כל את הטכנולוגיה אנחנו מכירים כבר הרבה זמן, עוד מאלפיים ו… אנחנו כבר מכירים את המושג הזה שנקרא Machine Learning.

בני: שמה זה בעצם?

תיקי: בעצם מאמנים מכונה כדי לזהות תמונות.

בני: אוקיי.

תיקי: ואנחנו, כבני אדם, כבר טענו את המכונה הגדולה הזאת שנקראת אינטרנט בכל כך הרבה דאטה, בכל כך הרבה מידע, והמחשב כבר יודע לנתח תמונות, להבין מה יש בתמונות, ועכשיו גם לייצר תמונות מחדש, לפברק את זה.

אז מידג'רני זה עוד מנוע, שכרגע הוא המוביל בשוק, והוא מבטיח ממש. הוא עוד בראשית דרכו והוא מבטיח ממש. אני הכרתי את יצרני התמונות הקודמים, אני לא אנקוב במותגים, ובהתחלה, אני מניחה שעכשיו הם התקדמו מאז, בהתחלה הם היו...

בני: לא, את יכולה לנקוב. [צוחקים קצת]

תיקי: בהתחלה התוצרים לא היו מבטיחים במיוחד. כאמנית, אני קצת יותר picky, אז כן שיחקתי עם זה, כן יצרתי דמויות והכל, אבל כאילו זה לא משך אותי מספיק. התרגשתי מהטכנולוגיה, לא מהתוצרים, ו… ובעצם הכרתי את מידג'רני דרך הטיק טוק. כן?

בני: וואלה.

תיקי: כן, בתור מכורה לטיק טוק, באמת פלטפורמה נהדרת של יצרנים מכל התחומים. אני עוקבת אחרי, בעצם אני מגיעה מתחום UX/UI, ומתחום הפרסום, וראיתי יותר ויותר יצרנים מהתחום הזה מייצרים תמונות במידג'רני. וזה הפך טרנדי, וזה התפוצץ. וזה… לראות את התמונות האלה זה באמת כאילו, אי אפשר לא לרצות לטעום מהדבר הזה.

אז כמובן שישר רציתי לבדוק. באופי שלי אני אוטודידקטית, אז ישר הלכתי לכל המדריכים שיכולתי למצוא, כדי לנסות איכשהו לדעת איך אפשר להשתמש בזה, בצורה הכי טובה. ומשם התחלתי ליצור. זה התחיל מפוסטים של דמויות מהתנ"ך בצורה ריאליסטית. והמשיך לדמויות שמייצגות ערים מסוימות בישראל, וזה בכלל, זה נהיה ויראלי, זה התפוצץ.

בני: אני חייב להגיד לך...

תיקי: "סטטוסים מצייצים" גם שיתפו את זה אצלם בפיד.

בני: אני חייב להגיד שזה, אני ככה הכרתי אותך בעצם. והפרויקט של תיקי, מה שאת עכשיו מספרת, שהיא בעצם מייצגת ערים בישראל בעזרת בן אדם. אני מפתח תקווה. אם אתם תראו את הדמות שהיא יצרה לפתח תקווה, פשוט אתם תראו אותי. שזה היה ענק.

תיקי: [בחיוך] וואלה, נכון. כאילו לא, אתה יותר חתיך, אבל כאילו כן. [צוחקת] אבל כן, האמת שזה נוצר, הרעיון הזה נוצר מטרנד שכבר קיים בטיק טוק,

בני: בטיק טוק, כן.

תיקי: של דמויות בתור אנשים. ותמיד כאילו יש ייצוג של כל מיני מדינות ופאקינג, אין ישראל.

בני: לא מתאים.

תיקי: כן, וחוש הצדק שלי בער בי. ואמרתי, לא רק שיהיה ישראל, יהיה לכל עיר דמות. שתי דמויות.

בני: רגע, אפשר למצוא את זה בטיק טוק שלך אני מניח.

תיקי: כן.

בני: אז סבבה, אז אני כמובן אשים את הלינק לטיק טוק של תיקי למטה, ואז אתם תוכלו למצוא הכל ולראות את כל מה שמדברים עליו שהוא מטורף מאוד, אז תלכו לראות.

אז נשאלת השאלה, איך יצרת את זה בעצם? כאילו, אם עכשיו נגיד, יש לך אח קטן בן עשר. איך היית מסבירה לו, מאפס, לעבוד עם מידג'רני. להיכנס, להתחבר, ליצור תמונות?

תיקי: טוב, ילד בן עשר הייתי מציעה קודם כל שיעבוד על האנגלית שלו.

בני: [מגחך] אוקיי.

תיקי: לא צריך אנגלית ברמה גבוהה, אבל מספיק כדי להבין מה אתה כותב.

בני: אוקיי.

תיקי: בסיסי, הכי בסיסי.

בני: כן. אז בעצם אי אפשר לעבוד שם בעברית.

תיקי: אין עברית.

בני: רק אנגלית.

תיקי: כן, ניסיתי אין עברית, זה יוצא מצחיק.

בני: וואלה.

תיקי: יש איזשהו ניסיון להבין פה ושם מילים, אבל זה באמת יוצא מצחיק.

בני: אוקיי.

תיקי: ביקשתי אישה אוכלת תפוח בשוק מחנה יהודה, לא ספציפית מחנה יהודה, אמרתי שוק בישראל, וקיבלתי בנייני הייטק בישראל. [צוחקת]

בני: אוקיי.

תיקי: לפחות יש ישראל, אבל כאילו, כן.

בני: סבבה, אז אין עברית.

תיקי: אז…

בני: אוקיי, אז למדתי אנגלית, אני בן עשר. מה אני עושה עכשיו?

תיקי: בסיסי אנגלית, לא צריך רמה גבוהה יותר מדי. אז ככה, קודם כל הבוט שלהם יושב באפליקציה דיסקורד. דבר ראשון ללכת, להוריד את דיסקורד.

בני: שדיסקורד זה בעצם, מי שלא מכיר, זה תוכנה שבעזרתה אפשר להתכתב, נקרא לזה כמו וואטסאפ, פשוט לגיימרים כזה יותר. זה פשוט יש קבוצות ויש כזה ערוצים שאפשר לדבר שם, אז זה פשוט דיסקורד.

תיקי: נכון, זה גם נראה כמו פלטפורמה של צ'אט אם אתם...

בני: נכון, לגמרי.

תיקי: בטח תראו את זה או שכבר אתם מכירים.

בני: נכון.

תיקי: פתחתם פרופיל בדיסקורד ואחר כך תלכו לדפדפן, תכתבו מידג'רני ותיכנסו דרך הדפדפן, הוא יחזיר אתכם לדיסקורד יחד כאילו...

בני: עם הערוץ של מידג'רני.

תיקי: משולב עם מידג'רני.

בני: מדהים.

תיקי: כן, הוא יעשה לכם טסט קצר של לראות שאתם לא רובוט, שזה… [בחיוך] הומור משעשע לראות שמכונה שמייצרת תמונות באינטרנט בודקת אם אני לא רובוט.

בני: [בחיוך] נכון.

תיקי: על ידי תמונות.

בני: כן, לגמרי. נפלתי שם כמה פעמים.

תיקי: [צוחקת] כן? אה באמת? [צוחקת]. קיצר, אז זהו, אז נכנסתם, אל תיבהלו, זה נראה קצת מלחיץ, אתם רואים הרבה צ'אטים מצד שמאל והרבה התכתבויות, לא להילחץ, נלך איתכם יד ביד.

אז ככה, אתם תראו באמת מצד שמאל את הצ'אטים. למתחילים יש את הנוביז [newbies], תחפשו נוביז תשע, עשר, כל פעם יש מספרים אחרים, תיכנסו לאחד מהערוצים האלה, ותראו בעצם אנשים שכבר מריצים פרומפטים, שזה כל ה… תיאור, טקסט שממנו מיוצרת התמונה. ותמונות, הרבה תמונות, כיף לראות את זה, לא להיבהל, זה מלא בהשראה.

ולמטה תראו את שורת הצ'אט. שם זה המקום לכתוב את הפרומפט שלכם. אז נתחיל…

בני: פרומפט זה בעצם פקודה, זאת אומרת, אני אומר לו "תייצר לי עץ", אז זה נקרא פרומפט.

תיקי: כן, סך המילים שמרכיבות את הפקודה שאתה מייצר.

בני: מדהים.

תיקי: אהה…

בני: אוקיי. ועכשיו אני בעצם צריך, בא לי עכשיו, אני בא לי עכשיו, נגיד, לייצר, לא יודע מה, את האיש הזה שדומה לפתח תקווה. אז מה אני עושה, מה אני כותב?

תיקי: אהה… אוקיי. [חושבת קצת] בוא נלך…

בני: עזבי, בוא נעשה משהו יותר פשוט, בא לי לייצר עץ.

תיקי: בוא נעשה ילד משחק בכדור בבית ספר שלו.

בני: יאללה.

תיקי: תרחיש הכי, כאילו, מינימלי.

בני: כן.

תיקי: אוקיי, נתחיל עם סלאש, כל פרומפט מתחיל עם סלאש. כל פרומפט מתחיל עם סלאש. ותרשמו "imagine", אוקיי?

בני: "imagine", "לדמיין" באנגלית.

תיקי: Imagine, בדיוק.

בני: Alright. וללחוץ Enter.

תיקי: ללחוץ... לא, לא ללחוץ Enter. [צוחקת]

בני: אה, לא? אוקיי.

תיקי: וכאן אתה יכול כבר, פה יש לך את האפשרות להכניס את הפרומפט שלך. אז יש נוסחה, כאילו, המלצה, המלצת משתמש. כמה שיותר לדייק את הפרומפט שלך ותקבל את מה שאתה רוצה. אם תתחיל לחרטש כאילו אתה מדבר, כרגע זה עדיין לא שם. אני יודעת ש-ChatGPT קצת יותר צורה של שיח, כרגע זה עדיין לא שם, כרגע צריך ממש לדייק את הפרומפט.

בני: הממ.

תיקי: כמה שפחות מילים מיותרות. אז ככה…

בני: אוקיי, אנחנו, לא, אנחנו פה לא ניכנס לפרומפטים,

תיקי: אה.

בני: גם אני מבטיח שיהיה לנו פרק על זה, על אמנות הפרומפט, איך לדייק את הפקודות שלנו וכו', יהיה כיף גדול. אבל בעצם אני לוחץ, אני עושה את ה-Imagine הזה ואז רושם לו "boy playing in a whatever" בבית ספר שלו עם כדור. ואז זה יוצר לי תמונה כזאת. נכון? זהו. לוחץ Enter…

תיקי: מאה אחוז.

בני: ואז זה יוצר לי תמונה כזאת.

תיקי: ותקבל… כן.

בני: מדהים.

תיקי: כן, כן.

בני: זה נשמע די פשוט.

תיקי: אה, זו תורה שלמה, כרגע.

בני: אוקיי.

תיקי: אני מאמינה שבהמשך זה ישתפר ותהיה חוויית משתמש הרבה יותר טובה,

בני: הממ.

תיקי: בתור אחת שמגיעה מעולם חוויית המשתמש.

בני: הממ.

תיקי: כן, אבל כרגע צריך קצת להשקיע מחשבה, ללמוד, לחפור בזה.

בני: אוקיי, אז אם בעצם זה נשמע די פשוט, ובסך הכל אני צריך לדעת אנגלית ודיסקורד וללחוץ "Imagine", מה מונע מכולם היום להיות ואן גוך הבא ולייצר עכשיו אמנות כמו שאת יודעת לייצר, שאני ראיתי והייתי בשוק?

תיקי: את האמת, אני חושבת שבאמת בגלל ה... סרבול של כתיבת פרומפט.

בני: הממ.

תיקי: אתה צריך ל… אתה צריך קצת להשקיע זמן, לחפור, ללמוד את זה, וזו לא עבודה שכולם או יודעים או יש להם את הזמן לעשות.

בני: אני מסכים, אני חייב להעיד על עצמי שאני השתמשתי במידג'רני כמה פעמים, אני מכיר את הכלי הזה. לא משנה כמה ניסיתי לדייק ולהוציא משהו, לא הצלחתי. פשוט זה תמיד יצא לי כזה חצי קלאץ' או עקום או מסובב כזה, פשוט לא הצלחתי. ולכן הדרך שאתם מדברים עם המכונה, שזה בעצם הפרומפטים, הפקודות שאתם נותנים לה, זה באמת הדבר המהותי והחשוב ביותר, וזה באמת מה שמונע מכולם להיות ואן גוך או תיקי אדרי. כי באמת צריך לדעת לדייק את זה בשביל שהמכונה ממש תבין בדיוק מה שאני רוצה, ויהיה לנו על זה פרקים בהמשך, איך לדייק ולעשות את זה בצורה יותר נכונה וכו'.

כמה עולה מנוי למידג'רני? ולמה לשלם בעצם? הבנתי שיש גרסה חינמית גם.

תיקי: זהו, אני לא יודעת אם הייתי משלמת אם לא הייתי מגיעה מתחום שזה לגמרי נוגע אליו.

בני: הממ.

תיקי: ואם לא הייתי אמנית. שוב, לפי הצורך, כמה עולה מנוי? יש כמה אה...

בני: מסלולים.

תיקי: מסלולים. אני לקחתי את המסלול הזול ביותר, שזה, כאילו יש את המנוי השנתי שזה 8 דולר לחודש, אבל ביקשתי את החודשי כדי שיהיה לי נוח לעצור באמצע. יכול להיות שזה, כאילו, יש עניין לבדוק את זה לעומק.

בני: אוקיי, זה כמה שקלים, כמה דולרים כאילו, זה בקטנה.

תיקי: כן. כן.

בני: אהה…

תיקי: אז… שוב, לפי הצורך, יש גם הרבה מאגרים, יצרני תמונות חינמים.

בני: יש דברים ש… אני מניח שאת עובדת איתו הרבה כבר עם הכלי הזה, נכון?

תיקי: הממ.

בני: יש דברים ששמת לב שהוא יותר טוב בהם? או פחות טוב בהם, נגיד? מבחינת הדברים שהוא יודע לייצר.

תיקי: כן. טוב, אצבעות, שיניים, הדברים האלה זה בעצם לחלוטין העקב האכילס שלו.

בני: מה זאת אומרת?

תיקי: זהו, בגרסה 5 הוא קצת יותר...

בני: גרסה חדשה.

תיקי: כן. הוא קצת יותר השתפר בזה, אבל כן, הוא קשה לו לדעת איך לייצר אצבעות.

בני: הממ.

תיקי: אגב, גם הרבה אמנים חווים את הקושי הזה.

בני: של מה, של לצייר...

תיקי: לצייר אצבעות. ושיניים. אז כן, בדברים האלה הוא קצת… זה עקב האכילס שלו. והרבה פעמים אם הוא לא מבין אותך טוב, אם לא דייקת את הפרומפט שלך, הוא יתחיל לערבב לך דברים. אתה תמצא מוטציות [צוחקת קצת], דברים כאילו… שאלוהים יסלח.

בני: רק אני אדייק שבאמת בגרסאות הקודמות יותר, של נגיד מידג'רני 4 וכולי, הוא פשוט היה יוצר אצבעות מעוותות. נגיד, הוא היה יוצר לבן אדם שש אצבעות, או שיניים כאלה עקומות, זה היה אפילו נראה קצת מפחיד מדי פעם. אבל עכשיו בגרסה החדשה הבנתי שדווקא העניין הזה עם האצבעות והשיניים די נפתר, אז עכשיו זה נראה ממש טוב. אני נגיד ראיתי תוצאות של מידג'רני 5, של הגרסה החדשה, והייתי בשוק, פשוט לא האמנתי שזה ציור. זה היה נראה כל כך אמיתי באיכות שלו שהייתי בהלם. אז כן, יש גם את זה, ואני בטוח שיש גם גרסאות הבאות בעתיד, אבל על עתיד אני אשאל אותך אחרי זה.

איפה זה בעצם פוגש אותך היום, ביום-יום שלך, הכלי הזה?

תיקי: שוב, אני אמנית.

בני: כן.

תיקי: אז כל הזמן. הרצון לייצר, אגב, הוא לא רק שייך לאמנים שיודעים לצייר. יש כאלה שזה מהווה להם מכשול, וזה בול הפתרון. אז כן, כאומנית, כיצרנית, כאחת שאוהבת להתעסק עם רעיונות, כן.

אני גם נורא, בתור אחת שחובבת נורא זהות ישראלית, זהות יהודית, היסטורית, תנ"כית, זה משהו שמאוד פוגש אותי, זה ממש הזדמנות לייצר דברים שכאילו נמצאים אצלנו כרגע רק בדמיון.

וזה באמת כאילו מדהים לראות איך זה פוגש גם אנשים אחרים. פנתה אליי איזה מנהלת בית ספר בארצות הברית, והיא בדיוק כותבת מאמר על איך הטכנולוגיה מפגישה אותנו עם ההיסטוריה והזהות שלנו. אז כאילו, והיא ביקשה להשתמש בתמונות, אז כאילו…

בני: מהמם. אוקיי, רציתי, אז בתכלס הבנו איך מידג'רני עובד. ולפי מה שאני הבנתי הוא בעצם אוסף המון דאטה ומידע שקיים באינטרנט, ברשת. אז אם נניח עכשיו אני אומר לו תייצר לי עץ, הוא יודע איך עץ נראה כי הוא פשוט עבר על כל האינטרנט בערך וראה איך עצים נראים. בין אם זה צלם שצילם תמונה של עץ, בין אם זה צייר שצייר תמונה של עץ, וואטאבר. ככה הוא יודע, זה בעצם ההשראה שלו, הוא יודע איך עץ נראה. אז יש פה קצת כאילו בעייתיות, זאת אומרת, איפה פה הזכויות יוצרים? נגיד, כמו שאמרתי, עכשיו יש איזה צלם שצילם עץ, אז התמונה שייכת לו כי הוא צילם את העץ הזה. הזכויות יוצרים שייכים לו. או שהוא צייר את העץ הזה או וואטאבר. אז איפה פה, כאילו, איך יכול להיות שמידג'רני יכול פשוט לייצר תמונה על פי מה שאני אמרתי, "תייצר לי עץ", אבל זה בעצם עץ שהוא, של מישהו אחר, זאת אומרת, הוא למד מה זה עץ ממישהו אחר. אז איך, איפה נכנס פה כל העולם הזה של זכויות יוצרים? זה נראה לי כאילו ממש מורכב.

תיקי: כן, זה נושא שהוא עדיין לוט בערפל, הוא מורכב.

בני: וואלה.

תיקי: טעון. וכן, יש באמת את תביעות האמנים בארה"ב. עדיין אין איזשהו גיבוש עמדה משפטית לגבי העניין.

בני: אז זה עדיין לא ברור כאילו מה קורה. זאת אומרת, עדיין יש פה ספק.

תיקי: כן, תקשיב, אימנו את המכונות האלה על בסיס באמת אמנים קיימים.

בני: הממ.

תיקי: ועכשיו אין דרך ממש… to track it.

בני: לעקוף את זה.

תיקי: כן, אין דרך לעקוב.

בני: לגמרי.

תיקי: ו… כן, אני מניחה שימצאו לזה פתרונות. זה לא משהו שיעצור את הטכנולוגיה הגדולה הזאת, כדור השלג הגדול הזה מלהתגלגל. אבל כן, ימצאו פתרונות. כאילו אני עכשיו יכולה לשלוף לך כמה פתרונות. ימצאו, זה משהו שהוא פתיר.

בני: אוקיי, אז בתור אמנית בעצמך, מה דעתך על זה? איך את מרגישה שכאילו לוקחים את הציור שלך, לומדים עליו, ועכשיו בזכות הציור שלך מישהו אחר יכול להיות אמן? לקרוא לעצמו אמן כי הוא פשוט כתב פרומפט. זה לא קצת הזוי?

תיקי: כן, תקשיב, זה לא בדיוק אחד לאחד. זה מייצר משהו חדש לגמרי על בסיס ההשראה. עצם זה שהוא השתמש בהשראה שלך, שזה אגב, מעשה מאוד, כאילו אמנים בעצמם משתמשים בהשראות. אף אחד לא ממציא את הגלגל. פשוט העניין הוא שמכונה עושה את זה, על בסיס משהו מאוד ספציפי.

בני: הממ.

תיקי: תהיה רגולציה. אני מניחה שבעתיד, ככל שאמנים יעלו תמונות לאינטרנט, תהיה להם האפשרות לתת אישור ואז לקבל תמלוגים אולי.

בני: מעניין.

תיקי: כן, יש לזה פתרונות, באמת. בעיקר כאילו אנשים, כואב להם, אמנים, כואב להם על העבר, על העובדה שהמכונות האלה אומנו בעבר. זה כבר קרה, על בסיס האמנות.

וזה אף פעם לא מייצר אחד לאחד. באמת שניסיתי, נתתי לו לייצר ערים בישראל. ביקשתי ממש את אותה תמונה והוא תמיד פיברק לי ויצר לי משהו חדש לגמרי. אז יש פה באמת גבול דק. ומבחינה אתית אנחנו נפתור את זה.

בני: מהמם. אני יכול להגיד שאני מכיר שכרגע יש כמה תביעות שרצות נגד מידג'רני. כמו שתיקי אמרה, בחסות האמנים, בארה"ב או ווטאבר, דברים כאלה. אז יש משפטים נגד מידג'רני בדיוק על הנושאים האלה, כי זה נושאים די קריטיים שחייבים לפתור. אף אחד לא יודע מה יהיה. יהיה מעניין לעקוב, אז תעקבו. גם אני אעקוב מן הסתם. ואני מניח שזה ייפתר, כמו שאמרת, תיקי. וזה בהחלט נושא ממש חשוב, כי בסוף… יש האומרים שזה יכול לגמור את מידג'רני, זאת אומרת, כל העניין הזה של זכויות יוצרים.

תיקי: לא, לא.

בני: לא. אני גם לא חושב. אני חושב שזה כאילו קצת…

תיקי: ואם לא מידג'רני זה יקום תחת שם אחר. הכל כאילו, הכל פתיר, יימצא לזה פתרון. אבל הטכנולוגיה הזאת קיימת, והיא כאן להישאר, וזה גדול מאיתנו.

בני: הממ.

תיקי: אין מה לעשות. זה קיים, וזה נהדר שזה קיים. ושוב, כאילו גם כשיצאה המצלמה, כל האמנים ממש כאילו...

בני: נכון. "מה, לא נצייר יותר?"

תיקי: כן, הם הגיבו לזה, כן, עם הרבה… וגם אז צצו הרבה בעיות אתיות. למשל, את מי מותר לי לצלם. וזה דברים שכאילו קרו, ועברנו את זה, ומצאנו פתרונות. וכן, יהיה לזה… להכל נמצא פתרון אתי, משפטי.

בני: לגמרי.

תיקי: כן, אני לגמרי רואה את העתיד שם, אנחנו בנקודת אל-חזור.

בני: לגמרי. אז איפה את רואה, נגיד, את מידג'רני עוד כמה שנים מהיום? איך זה בעצם משפיע על החיים שלך או על החיים שלנו כאנושות?

תיקי: אוקיי, זה ישפיע על… זה יגיע לכל תחום, אוקיי? אני מגיעה מעולם, נגיד, הפרסום והעיצוב מוצר.

בני: כן.

תיקי: זה יחליף את זה. בעתיד יהיו אנשים שיודעים לטפל את זה, ולא… כאילו, כדאי לדעת, זה הזמן ללמוד את הדברים האלה, הדבר הזה כאן כדי להישאר.

בני: את לא חושבת שזה סתם גימיק שיחלוף?

תיקי: לא.

בני: לא?

תיקי: לא. כן, אתה יודע, יש עדיין מה לחדד את הטכנולוגיה הזאת, אבל כן, לחלוטין. עכשיו כאילו גם Adobe יוצאת עם Firefly.

בני: הממ.

תיקי: יש איתה עדיין בעיות, הם מאוד מחדדים את זה, אבל זה לגמרי עיבוד תמונה מאפס. נגמר עידן הסטוק, הבנקים של תמונות שאתה חופר בהם הרבה זמן. באמת...

בני: אשכרה.

תיקי: אפילו להפיק סט. אתה יכול להפיק סט מבלי באמת להפיק אותו. אתה יכול עכשיו ש...

בני: מה זה סט?

תיקי: נגיד דוגמן שמחזיק איזשהו מוצר או כל… אפילו סתם, כאילו, photography זה ממש יחליף...

בני: למה דוגמן? יש אותי. מה הבעיה.

תיקי: יאללה, למה לא? [צוחקת] תיקח תמלוגים. אבל כן, יש סטים שהרבה יותר מורכב להרכיב אותם. מורכב להרכיב? לא יודעת. אתה רוצה דוגמן מחזיק נשר. יש עם זה בעיה מבחינה, כאילו, אם אתה רוצה בפועל, יש עם זה בעיה עם בעלי חיים, אבל במידג'רני אתה יכול לייצר את זה.

בני: מהמם. את מפחדת? לאיפה שהבינה המלאכותית הולכת ומתכווננת לה?

תיקי: אהה, לא. בכלל לא.

בני: וואלה.

תיקי: כן. מחבקת את מה שהעתיד מזמן לנו.

בני: הממ.

תיקי: זה ברור שזה ישנה את כללי המשחק לחלוטין. אבל אני בטוחה שכשאנשים מהעבר יסתכלו עלינו, הם… מבחינתם זה פרק של מראה שחורה. מה, מסתכלים כל היום באייפון, וזה.

בני: לגמרי.

תיקי: אבל כאילו, אי אפשר להתנגד. הדבר הזה קרה ויש לזה שימושים מבורכים. אז כן, לאמץ, לחבק את זה, זה מבורך. זה נהדר.

בני: הממ. שאלה אחרונה, תיקי. טיפ קטן למי שעכשיו מאזין לנו ורוצה ככה להכניס את הכלי הזה לחייה ולדייק אותו ולעבוד נכון.

תיקי: אהה, להיות סקרנים. תמיד, לא לחשוב שאתם כבר יודעים. אף פעם. טיפ קטן שלי - לא לייצר חשבונות פרטיים במידג'רני ולייצר עם עצמי, כן לראות מה אחרים יוצרים, כן לראות איך הפרומפטים שלהם מורכבים. יש הרבה מה ללמוד מזה, אז כדאי. ממליצה להישאר בפורום הפתוח.

בני: איפה אפשר למצוא אותך? בטיק טוק?

תיקי: בטיק טוק, בפייסבוק, באינסטגרם, כן.

בני: מדהים, מדהים לגמרי. אני יכול להגיד לכם שעברתי על הטיק טוק של תיקי, זה נראה מטורף, תעקבו. אני אשים לכם קישור בתיאור של הפרק הזה.

תיקי, אני רוצה להודות לך ממש. תודה רבה על הזמן. תודה רבה שבאת.

תיקי: תודה רבה, איזה כיף.

בני: היה לי ממש כיף איתך. אז תודה שבאת.

אני רוצה להודות לכם, מאזינים יקרים, על ההאזנה ועל הפידבקים ועל האהבה שאני מקבל מכם שהיא לא מובנת מאליה בכלל ולא ציפיתי לה בכלל לדבר כזה.

אני מזמין אתכם להצטרף לקבוצת הפייסבוק שלי, לקהילה "ChatGPT ישראל". כיף גדול אצלי, שם תוכלו לראות המון אנשים מגניבים ושווים כמו תיקי ואחרים.

אני מזמין אתכם גם להצטרף לניוזלטר שלי, שמה כל שבוע אני שולח למייל עדכונים על עולם ה-AI. חדשות, טיפים לשימוש, כלים חדשים. כיף גדול אצלי, תבואו.

אנחנו נשתמע ונתראה בפרקים הבאים.

שימו איזה לייק, שימו איזה עוקב אם אהבתם ופרסמו לחבר. אנחנו ניפגש. ביי ביי.

[מוזיקת סיום]

 

לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה

4 views0 comments

留言


bottom of page