top of page

גורי כיס - פרק 15: זמן ההזמנה ארוך במיוחד

זה כיף להזמין דברים באינטרנט, אבל הרבה פחות כיף לחכות ולחכות עד שהם יגיעו אלינו. אז מה בעצם עובר על החבילות בדרך הארוכה עד לבית שלנו? והאם אפשר לגרום לכך שהן יגיעו מהר יותר?


 

תאריך עליית הפרק לאוויר: 26/08/2024.

[חסות]

[פתיח מוזיקלי]

קריין: אתם מאזינות ואתם מאזינים ל"כאן הסכתים", הפודקאסטים של תאגיד השידור הישראלי.

אלון: היי, אתם מאזינים ל"גורי כיס", הפודקאסט שלנו לילדים ולילדות שרוצים לדעת יותר על כלכלה. אני אלון אמיצי, שאול, תציג את עצמך.

[מוזיקת רקע]

שאול: [קול מרוחק] אין לי מיקרופון אמיצי.

אלון: מה? לא שומעים אותך, שאול.

שאול: אין לי מיקרופון!

אלון: שאול, אתה צריך לדבר אל המיקרופון.

שאול: אני יודע, אין לי מיקרופון אמיצי, אז אני צריך להשתמש בשלך, תביא לי את המיקרופון. לא אמור להיות פה עוד מיקרופון? איפה המיקרופון?

אלון: אה, כן, הקודם התקלקל והזמנו חדש באינטרנט, והוא עדיין לא הגיע. מוזר, כבר היה אמור להגיע ממזמן. טוב, בינתיים אתה יכול לחלוק איתי, שאול.

שאול: [קול חזק] טוב, אז תזוז. היי, אני שאול אמסטרדמסקי.

אלון: היי, שאול.

שאול: תגיד, כמה זמן לוקח למיקרופון להגיע? אני לא מבין. מאיפה הזמנתם אותו? ממאדים?

אלון: שאול, זאת שאלה מעולה. וזאת לא הפעם הראשונה שאני שומע שאלה כזו. ממש לא מזמן אני ישבתי לשיחה עם מילה וינאי ברמן.

מילה: "קוראים לי מילה ברמן".

אלון: "בת כמה את?"

מילה: "שמונה".

אלון: "מאיפה?"

מילה: "תל אביב".

ינאי: "אני ינאי ברמן, בן 11 מתל אביב".

אלון: "ואתם?"

ינאי: "אנחנו אחים".

מילה: "אנחנו אחים".

אלון: מילה אוהבת לרקוד ולשחות, וינאי אוהב לשחק מבוכים ודרקונים ולהתאמן בנינג'ה.

שאול: מה זה נינג'ה? זה כאילו כמו התוכנית? לעשות כזה על סולמות, ולקפוץ, וזה, וכזה?

אלון: כן, כן, כן, ממש זה. ושניהם אוהבים לפעמים להזמין חבילות מחו"ל.

מילה: "כמה פעמים הזמנו דברים מחו"ל, וזה לקח להם המון זמן להגיע".

ינאי: "נגיד, היא הזמינה קשתות מחו"ל ולקח לזה הרבה זמן להגיע".

מילה: "איזה חודש לקח לזה".

ינאי: "כן".

שאול: אז לא רק מיקרופון, גם קשתות. ומי יודע מה עוד יתעכב בעתיד.

אלון: ולכן השאלה המשותפת של ינאי ומילה היא מאוד ישירה.

מילה: "למה כשמזמינים משהו מחו"ל, לוקח לזה הרבה זמן להגיע?"

ינאי: "ואיך אפשר לשנות את זה?"

שאול: אמיצי, זאת לא רק השאלה של מילה וינאי. זאת השאלה של מילה, ינאי ושאול. הפרק הזה מתחיל עכשיו.

[מנגינת רקע מתחלפת]

אלון: טוב, אז כדי להבין למה לוקח למשלוחים כל כך הרבה זמן להגיע, פניתי ליונתן איבגי. הוא סמנכ"ל סחר, שזה תפקיד מאוד-מאוד בכיר, בחברת DHL. זו חברת משלוחים שמביאה חבילות לארץ.

שאול: שאלת אותו על המיקרופון שלנו?

אלון: זה בדרך, אל תדאג. הוא הסכים להסביר לנו שלב שלב מה קורה מהרגע שאנחנו מזמינים, עד הרגע שהחבילה מגיעה אלינו הביתה. אז בוא נתחיל מהתחנה הראשונה.

יונתן: אוקיי, אז מה בעצם קורה? אז ברגע שאנחנו, או ההורים שלנו, מבצעים הזמנה באחד האתרים, אנחנו בעצם קנינו משהו מהאתר. האתר בדרך כלל שממנו קנינו, לוקח לו יום, 24 שעות, לאתר במלאי שלו על המדף את הפריט הזה שקנינו, לארוז אותו ולהכין אותו לשילוח לחברה בעצם שעושה את המשלוחים.

אלון: אז ברגע שאנחנו הזמנו מהאתר, אנחנו סיימנו את התפקיד שלנו, והראשונים שמתחילים לעבוד הם העובדים באתר שמכר לנו את המוצר. מאחורי האתר עומדת בדרך כלל חברה עם מחסנים עצומים שמלאים במוצרים. זה יכול להיות בגדים, צעצועים, קשתות, או כל דבר בעצם. אם מדובר בחברה רצינית וטובה, אז הם יודעים טוב מאוד איפה נמצא כל מוצר. וברגע שאתם מזמינים, סתם דוגמה, מיקרופון, הם יודעים לשלוף יחידה אחת שלו מהמקום המדויק שבו הוא נמצא במחסן.

שאול: וברגע שהם יודעים איפה זה, אז ישר מעיפים אותו לישראל?

אלון: צריך גם לארוז. זה אמנם לא לוקח המון זמן, אבל זה עוד משהו שצריך לעשות. ואז מכאן התפקיד של המחסן נגמר, ונכנס שחקן חדש למשחק, חברת המשלוחים.

יונתן: אז בעצם אותו אתר שקיבל מהרוכש את ההזמנה, מייצר משלוח במערכת, מגיעים ואוספים ממנו את המשלוח, ומשמה זה תלוי באמת בשיטה שבה האתר בחר לשלוח.

שאול: מה הכוונה "מה השיטה"? פשוט להעיף את זה לפה, כמה שיטות כבר יש?

אלון: ובכן שאול, כמו שאמרנו, יש כמה תחנות עד שהחבילה שלנו מגיעה אלינו. וכשהחבילה ממש צריכה לעבור בין מדינות, בייחוד כאלה שהן רחוקות מאוד מאיתנו, יש שתי שיטות בסיסיות.

יונתן: או שהמשלוחים מגיעים בים, על ידי אוניות, וזה לוקח הרבה זמן, והם מגיעים ממדינות רחוקות. או שהמשלוחים מגיעים בעצם באוויר, כמו שאנחנו טסים לחו"ל, ככה גם טסים וחוזרים משלוחים. אם להסביר טיפה עוד יותר, אז כל פעם שמישהו מהמאזינים שלנו טס לחו"ל, הוא לא ידע, אבל ליד המזוודות שלו מתחת למטוס, היה גם משלוחים.

שאול: ערמומי מאוד משלוחים. אנחנו חשבנו שאנחנו טסים לארץ, רק אנחנו והמזוודות שלנו. ואתם דחפתם לנו למטוס כל מיני משחקים, וחולצות, ופאזלים, וקשתות. אם הייתם טורחים גם לשים שם מיקרופון, אולי לא היינו בכל הצרה הזאת. את המיקרופון הם בטח שלחו בספינה, הה?

אלון: זה תלוי בכמה גורמים. רוב המוצרים ששולחים ממדינה למדינה בספינות הם לא של קונים פרטיים, כמוני, כמוך, כמו מילה וינאי, אלא של עסקים. לרוב זה בגלל הכמות. עסקים הרי לא קונים חולצה אחת, או זוג נעליים אחד, אלא ארגזים על גבי ארגזים. ואז יותר הגיוני עבורם להביא הכל באוניות ענקיות, ולא במטוס, שחלל האכסון שלו יותר קטן. ועוד גורם מכריע, שמשפיע על כל מי שבוחר את דרך המשלוח הוא כמובן המחיר.

יונתן: כִּכְלָל אצבע, כן, ספנות היא יותר זולה מהטסה אם אתה משווה את אותו משקל, לדוגמה בשני המקרים. כי פשוט לוקח לחודש פלוס להגיע, וגם לעתים, הזמן הוא קצת אוורירי, יכול להיות שאונייה תתעכב, או תעשה מסלול שונה מהתכנון, ועכשיו זה לא ייקח חודש, אלא חודש ושבועיים, לצורך הדוגמה.

שאול: חודש ושבועיים! אתה יודע, פעם הזמנתי אופניים, ולקח להם כל כך הרבה חודשים להגיע, עד שכמעט שכחתי שהזמנתי אותם, וכשקיבלתי טלפון שהם הגיעו, זאת ממש הייתה הפתעה.

אלון: אז אם אנחנו רוצים לקבל את החבילות שלנו כשאנחנו עוד זוכרים מה הזמנו, כדאי להקדיש תשומת לב בזמן שאנחנו קונים באתר לאפשרויות המשלוח. לרוב לא ישאלו אותנו אם אנחנו רוצים מטוס או ספינה, אבל כן יציעו משהו כמו משלוח סטנדרטי רגיל, או משלוח אקספרס, או לפעמים סוג של משלוח סופר דופר אקספרס, כלומר הרבה יותר מהיר. ולרוב גם יפרטו על כל סוג משלוח תוך כמה ימי עסקים הוא צפוי להגיע.

שאול: וימי עסקים, כמו שאנחנו יודעים, אלה ימים שלובשים חליפות. יש להם מזוודה כזאת עם מסמכים, אלה ימים שנראים כמו עורכי דין.

אלון: אלה פשוט מאוד ימים שבהם אין חופש מהעבודה. בישראל למשל ימי עסקים הם ראשון עד חמישי, אם אין חגים. ברוב המדינות בחו"ל ימי עסקים הם משני עד שישי, גם כאן בהנחה שאין חגים. ככה שלמשל עשרה ימי עסקים זה בעצם שבועיים, כי בדרך כלל יש חמישה ימי עסקים בכל שבוע.

שאול: אוקיי, אז נגיד סימנתי שאני רוצה את החבילה שלי כמה שיותר מהר, ואפילו שילמתי תשלום נוסף על המשלוח, כי אני ממש רוצה את זה מהר. אין, אני לא יכול לחכות. זה אומר שבאותו יום שקניתי זה כבר עולה על מטוס לישראל?

אלון: אוקיי, אז בהרבה מאוד מקרים זה לא ישר מגיע לישראל.

יונתן: אין לנו הרי… תדמיינו, קונים, שולחים באמצעותנו דברים שמגיעים מכל העולם הגדול הזה. לא בכל יום יש מספיק משלוחים למדינת ישראל כדי שימלאו מטוס שלם מאותה מדינה לישראל. אז איך זה בעצם עובד? יש לנו מרכזים בינלאומיים, ארבעה מרכזים כאלה. ממש, תדמיינו, בניין עצום שהרבה מטוסים נוחתים לידו ומתחברים אליו, שהוא בעצם מרכז המיון האזורי שלנו. ישראל היא חלק מהאזור של אירופה. באירופה, במדינת גרמניה, יש לנו את המרכז מיון שלנו בעיר שנקראת לייפציג, שם קצת מוזר. והמשלוחים שנאספים בעצם לישראל מוצאים את עצמם אחרי יום יומיים שם. מסדרים אותם יפה בתוך קונטיינרים, שזה ברזלים מאוד גדולים בצורת מרובע, ומעמיסים אותם למטוס. המטוס הזה זה המטוס היומי שטס הלוך חזור רק לישראל. וככה בעצם כל המטענים מוצאים את עצמם בהתחלה בגרמניה, ואז אחרי כמה שעות פה בישראל.

אלון: וזה כמובן תקף לחברה של יונתן, כן? יש עוד כמה חברות שעושות משלוחים, כל אחת עם השיטה שלה, כולל דואר ישראל. רק במקרים מעטים, אנחנו שמזמינים את החבילות נבחר בעצמנו איזה חברה תעשה עבורנו את המשלוח. לרוב כל אתר עובד עם חברה או שתיים שאיתן הוא הגיע להסכם.

שאול: אוקיי, אז הזמנו. החבר'ה מצאו את המוצר שביקשנו. ארזו אותו. באה חברת המשלוחים, ואם יש לנו מזל, היא הטיסה את החבילה שלנו.

אלון: לא בהכרח ישירות לישראל.

שאול: נכון, הרבה פעמים זה יגיע לאיזו מדינה אחרת בדרך שהיא סוג של מוקד משלוחים. ומשם זה יטוס לישראל. מהרגע שהחבילה שלי כבר כאן, בארץ, מה קורה איתה?

יונתן: המטוסים שלנו נוחתים כל יום בנתב"ג, שני מטוסים יומיים. הסניף התפעולי שלנו והמשרדים שלנו מעבר לכביש בקריית שדה התעופה. אז אנחנו בעצם פורקים את המטוס, שזה מחזה האמת מדהים, לוקחים את כל הקונטיינרים הגדולים האלה על ידי משאיות למתקן מיון שלנו, ושם ממיינים אותם עכשיו לפי חלקי המדינה, ומהר יוצאים לפיזור.

אלון: ומה זה פיזור? זה אופנוען? זה משאית? מה זה?

יונתן: שאלה טובה. גם וגם וגם. יש לנו צי של רכבים קטנים, בינוניים, גדולים, משאיות ומשאיות ענק. בעצם המיון הזה, זה גם למיין את המשלוחים לפי הגודל והמשקל שלהם. ובסופו של דבר, כל משקל מוצא את הרכב הנכון. רוב השליחים שלנו בישראל הם רכבים צהובים, בינוניים כאלה, מרצדסים שרואים אותם על הכביש. אם זה דברים מאוד גדולים, כמו משטח או מקרר, או דברים בגדלים האלה, זה מוצא את עצמו בקו מיון של המשאיות. יש לנו הרבה משאיות, ואז מי שמפזר אליך את זה אליך עד הבית, זו בעצם משאית.

שאול: אוקיי, ואז אני אגיד לך מה קורה. אני באמצע יום עבודה, כיף לי ונעים לי בעבודה, ומתקשר אליי פתאום מספר שאני לא מכיר. אני עונה, ואז אני שומע: "היי, זה השליח, אני עם החבילה שלך בבית", ואז אני אומר: "אה, איזה כיף לך, נחש מי לא בבית שלי? אני! אני לא בבית שלי! כי לא התקשרתם אליי מראש". ואז אנחנו מתחילים בכל מיני סיבובים כאלה. אני מבקש ממנו לחזור יותר מאוחר, אז הוא אומר לי שהוא לא יכול, הוא יכול רק מחר. הוא מבקש לשים את זה בארון חשמל, אני אומר לו שאין ארון חשמל! כיף גדול!

אלון: גם לי זה קורה, אבל, אתה יודע מה? לפני כמה שנים שמתי לב לשינוי. אני ואתה הרי זקנים, שאול.

שאול: תודה, אמיצי. תודה לך על כל פעם שאתה מזכיר לי את זה.

אלון: פעם, כשאני הייתי ילד, חבילה הייתה מגיעה לסניף הדואר. ולסניף הדואר יש שעות נורא מסוימות בהן הוא פתוח, והרבה פעמים יש תור ממש ארוך ומייגע. זה היה עוד גורם מעכב בדרך של החבילה אליי. אבל כיום יש פתרונות אחרים, הרבה יותר נוחים.

יונתן: ולנו תמיד היה אתגר להגיע אליך. אתה בבית? אתה לא בבית? באיזה יום? כי לא כל מי שתיאם ליום שלישי, באמת בבית ביום שלישי. אנשים גם עושים טעויות. הם אומרים לך: "אני אהיה בבית" אבל הם לא בבית. אז בעצם חשבנו על רעיון איך להתקרב אליך. איך להביא את המשלוח כל כך קרוב אליך שאתה תוכל כבר לקחת אותו לבד. והתחלנו לעבוד עם… קודם כל עם רשת גדולה של חנויות נוחות של אחת מחברות הדלק. ופתחנו מאה נקודות ראשונות בישראל שאפשר לאסוף משלוחים. משם זה היסטוריה, כולם עושים את זה. אני מגיע עד השכונה שלך, אבל זה לא משנה אם אתה בבית או לא. אתה תוכל ללכת לקחת את זה דקה משמה כשיהיה לך זמן, או אפילו בלילה. יש לנו נקודות כאלה שהם 24/7.

אלון: אז אני כיום ממש מקבל את רוב החבילות שלי לקיוסק שנמצא ליד הבית שלי. ולפעמים לאיזה תא דואר שאין בו אף אחד, רק צריך להקיש קוד שאני מקבל בטלפון.

שאול: אז אמיצי, במצב אידיאלי, לפחות לפי מה שיונתן אמר לך, תוך כמה זמן משלוח אמור להגיע? אם הוא מגיע במטוס כמובן, אני אפילו לא שואל על ספינות.

יונתן: זה בדרך כלל יומיים. יום מאירופה, יומיים מארצות הברית, אולי שלושה. ומיתר מדינות העולם, שלושה, ארבעה ימים זה היעד הכי רחוק שלנו.

שאול: אוקיי, תשמע, לא נעים לי לא להאמין ליונתן. בכל זאת, אורח שלנו בפודקאסט, אבל גם לי, וגם לינאי וגם למילה, ואני בטוח שגם לך אמיצי, היו משלוחים שבוא נגיד לקח להם הרבה יותר זמן ממה שהוא אמר.

אלון: זה נכון, ויונתן בעצמו לא מכחיש את זה. יונתן כאן מדבר על שירות שהוא יותר, איך נקרא לזה, פרימיום, מיוחד. לא המשלוח הסטנדרטי, הברירת מחדל, אלא משהו שהרבה פעמים צריך לשלם עבורו קצת אקסטרה. אבל עם זאת, ניסיתי לשאול אותו מה ניתן לעשות כדי להשיג את החבילה שלנו כמה שיותר מהר, חוץ מכמובן, לשלם עוד.

יונתן: אז אני אסביר. אני אתחיל קודם בדברים שהם יותר בשליטה שלנו, שאנחנו יכולים לעשות כדי למנוע את זה. אז קודם כל זה נשמע מאוד פשוט, אבל תמיד שאתם קונים מאיזשהו אתר בעולם, זה לא משנה איזה, שימו את מספר הסלולרי שלכם. זה דבר מאוד-מאוד חשוב. מי ששם רק את כתובת האימייל שלו ומספר טלפון קווי, עלול לעכב לעצמו את המשלוח, בגלל שאנחנו מתקשרים עם הלקוחות שלנו, עם כל האנשים שמחכים למשלוח, באמצעות הודעות אס אמ אס. אז טיפ ראשון, לשים מספר סלולרי זה מאוד חשוב, ולהסתכל פעמיים ולוודא ששמתם כתובת נכונה. זה קצת מצחיק. אתה תחשוב שרוב האנשים מדייקים בכתובת של עצמם, אבל הסטטיסטיקה זה פחות או יותר שעשרה אחוז מהמשלוחים, עשרה אחוז בעצם מהרוכשים, טעו באיזשהו פרט, באיך שהם כתבו את הרחוב, או המספר שלו, או הקומה וכולי. אז לדייק בפרטים ולשים סלולרי זה מאוד מאוד חשוב.

אלון: ועוד טיפ שיש לו, שהוא מאוד רלוונטי אליך במיוחד, שאול, אז תאזין.

יונתן: להיות ער. ששולחים לכם משלוח, שהמשלוח בדרך אליכם, אם אתם לא בבית באותו יום ואתם לא תסמנו שאפשר להשאיר אותו ליד הדלת לדוגמה, אז אנחנו נגיע ונלך. אז או להיות בבית, או פשוט לתת הנחייה - לשים אצל השכן, מקום עבודה, להשאיר ליד הדלת, יש הרבה אלטרנטיבות היום.

שאול: אני חייב להגיד שלא תמיד יש לי אופציה לסמן את זה מראש, אבל אני מבטיח שמעכשיו, כשאני מזמין באינטרנט, אני אבדוק אם יש אופציה כזאת, ואם כן, אני תמיד אבקש, שלא סתם יגיעו אליי הביתה באיזה יום אקראי, כשאני לא נמצא שם, אלא שיתאמו איתי מראש.

אלון: ואני לא רוצה שתחשבו שזה הכל אשמתנו. ברור שמעבר לדברים הקטנים האלה, שיש מי שנופל בהם ומי שלא, יש גם הרבה דברים שהם מעבר לשליטתנו.

יונתן: זה תחום שהוא מאוד תשתיתי, מאוד גלובלי. לדוגמה, המצב הביטחוני לישראל. או סתם תדמיין שעלולה להיות איזשהי שביתה באיזשהי מדינה בעולם, שתעכב עכשיו את הפעילות שם.

אלון: כלומר שמשלוח מחו"ל צריך לעבור שתי מדינות במינימום, וכל מה שקורה בשתיהן יכול להשפיע. למשל, אם יש מצב שבו יש פחות טיסות שיוצאות לארץ. כמו שיונתן אמר, ממש בטיסות הרגילות שלנו, שבהן אנחנו טסים לחופשה או חוזרים, יש חבילות שעושות את דרכן לישראל. ואם יש פחות טיסות, אז זה יוצר מצב שבו הרבה חבילות מתחרות על מעט טיסות. וזה יוצר עיכוב. אגב, לא רק באוויר. לפעמים אחד הדברים שיכולים להשפיע על הזמן שיקח לחבילה שלנו להגיע, הוא אותו דבר שאני ואתה, שאול, נתקענו בו בדרך היום לאולפן.

שאול: השולחן הזה בדרך?

אלון: הפקקים.

יונתן: אנחנו טיפה במדינה פקוקה, גם באופן יחסי להרבה מאוד מדינות אחרות בעולם, וגם ישראל מדינה קצת צרה. אז מי שמטייל הרבה ומכיר את כבישי המדינה, כביש החוף וכביש 6, אין הרבה כבישים כאלה. אז אם קורה… קורית איזושהי תאונה חלילה, או איזשהו עומס באמת יוצא דופן, זה מאוד מקשה על הפעילות.

אלון: אז שאול, כדי לסכם למילה וינאי ברמן, ששאלו את השאלה הנהדרת הזו, אם אנחנו רוצים שהמשלוח שלנו יגיע הכי מהר שאפשר, מה אנחנו יכולים לעשות?

שאול: לוודא שהיזנו את כל הפרטים שלנו באתר באופן מדויק, כולל כתובת וכולל מספר טלפון, שאני תמיד שוכח. אם אפשר, אז גם לקבוע זמן שבו אנחנו יודעים שנהיה בבית, או לבקש שיביאו את המשלוח לחנות, או למין כזאת קופסת דואר לא רחוק מאיתנו. כשאנחנו בוחרים דרך משלוח, אם זה לא יקר מדי כמובן, אנחנו אולי יכולים לשלם על משלוח מהיר, או אקספרס.

[מוזיקת רקע]

אלון: וכמובן, מעבר לכך, יש דברים שהם לא בשליטתנו כמו שביתות, או פקקים, או עומס במטוסים, או בים.

שאול: או מלחמה.

אלון: או מלחמה. כי בסוף שאול, מה הכי חשוב?

שאול: אהבה.

אלון: הכי חשוב זה להתאזר בסבלנות. בסוף המשלוח יגיע.

שאול: אבל אני שונא לחכות…

[צלצול טלפון]

שאול: רגע, שנייה, יש לי שיחה. הלו?

שליח: [בטלפון] שלום, אני מדבר עם שאול אמסטרדמסקר?

שאול: אמסטרדמסקי, כן.

שליח: אני פה עם החבילה שלך. אתם הזמנתם מיקרופון, כן?

שאול: כן! יש! זה הגיע! איפה אתה?

שליח: אני בבית שלך.

שאול: מה? למה אתה בבית שלי? אני באולפן.

[מנגינת רקע]

אלון: אתם האזנתם ואתן האזנתן לעוד פרק של "גורי כיס", הסדרה שלנו לילדות ולילדים שרוצים לדעת איך העולם עובד. אם אתם רוצים לשמוע פרקים נוספים, תוכלו למצוא אותם באתר "החינוכית", או באפליקציה של "כאן", או בעצם בכל אפליקציית פודקאסטים שאתם אוהבים. שאול, אתה רוצה לעזור לי פה עם התודות?

שאול: לא, אחי, אין לי ארון חשמל. אתה יכול לא להשאיר לי את זה בארון חשמל?

אלון: טוב, אני אמשיך לבד. העורך שלנו הוא יונתן כיתאין. הוא אחראי לנהל את כולנו כך שהפרקים יהיו כתובים, מוקלטים וערוכים בצורה הטובה ביותר. עורכת הסאונד שלנו היא חן עוז. התפקיד שלה הוא לדאוג לשלב את הקולות שלנו יחד עם מוזיקה ואפקטים, באופן שיהיה נעים לאוזן. שאול?

שאול: איך תשים את זה מתחת לשטיח? זה מיקרופון, זה גדול.

[מכחכח] כן, המפיקה שלנו היא ליהי צדוק. היא עזרה לנו לאסוף את השאלות מכל הילדים שהשתתפו, והיא גם דאגה שנגיע היום לאולפן להקליט. בצוות "גורי כיס" תמצאו גם את צליל אברהם.

לא, לא אחי, אני לא אהיה בבית עוד חצי שעה! אני בעבודה אני אומר לך!

אלון: תודה לך שאול אמסטרדמסקי.

שאול: ותודה לך.

שליח: בכיף אחי!

שאול: לא, לא תודה לך, אמרתי תודה לאלון אמיצי.

אלון: ותודה לכם ולכן שהאזנתם. אנחנו מקווים שנהניתם ולמדתם ונשמח לראות אתכם שוב בפרק הבא של "גורי כיס".

 

לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה

5 views0 comments

Commentaires


bottom of page