אחרי שביונסה שיחררה בהפתעה אלבום קאנטרי באמצע הסופרבול, לא יכולנו שלא להקדיש עבורה פרק שלם. הפעם ב״צורחות תרבות״ מגיע אורח מיוחד, עומר בר, ביהייב מושבע כמו מיכאלה - שאיתו צללנו ושוחחנו על כללי המשחק בתעשיית המוזיקה שביונסה שינתה לאורך הקריירה, הגזענות שחוותה כאמנית שחורה מתחילת דרכה ועד היום, למה צריך להפסיק להשוות בינה לבין טיילור סוויפט וגם איך מוזיקת קאנטרי שנחשבת ללבנה, בכלל הגיעה מתרבות המוזיקה השחורה?
תאריך עליית הפרק לאוויר: 15/02/2024.
מיכאלה: שלום לכולם, אנחנו היום בפרק מאוד מיוחד משתי סיבות: אחת, זה כי היום הוא פרק מיוחד על ביונסה בלבד. כן, כן. והשנייה היא זה, כי לא יכולתי לעשות את הפרק הזה עם בן אדם אחר, שהוא לא האוטוריטה, החלק שמשלים אותי בהערצה הבלתי נגמרת שלי לאישה הזאת. תגידו שלום לעומר בר.
עומר: שלום שלום, שמח לחמם לגיל את הכיסא, [צוחקים שניהם] עד שהיא תשוב אלינו.
מיכאלה: אני חושבת שאם גיל הייתה צריכה להיות פה ולדבר על ביונסה, היא הייתה בסדר עם זה, אבל היא הייתה כאילו מתחרפנת אחרי 20 דקות.
עומר: ברור, אני לא מכיר הרבה אנשים שיכולים להחזיק שיחה של שעה [מיכאלה צוחקת] על ביונסה, חוץ מאיתנו.
מיכאלה: חוץ מאיתנו, לגמרי.
עומר: ושעה זה קצר, מה זה שעה? אני יכול לדבר עליה גם יום. אני עברתי ערבים בסימן ביונסה, עם משחקים, עניינים.
מיכאלה: וואו, כן, זה הזמן להגיד שעומר באמת תותח בלהעביר פשוט סמינרים…
עומר: נכון.
מיכאלה: על האישה הזאת. מצגות, פאורפוינט.
עומר: הכל, עם אפקטים ויזואליים והכל, הדגמות, עניינים…
מיכאלה: הפעלות, שאלות. כן, זה מקסים. והסיבה שעומר פה, אנחנו חברים מאוד טובים, אבל הסיבה שהוא פה זה כי אנחנו מעריצים את ביונסה ברמה, אני חושבת שהיא לא שפויה.
עומר: נכון.
מיכאלה: היא צריכה טיפול.
עומר: נכון. זה לא הפרעה נפשית, כי אני לא סובל מזה, אני מאוד נהנה מזה. זה לא מפריע לי, לדעתי. אבל זה נכון, אני גם תמיד אומר שלא תמיד הייתי כזה. לא תמיד הערצתי את ביונסה ברמה שכאילו אני חי אותה. אבל כמו שאת יודעת, מתי נמס לי החלק במוח שאחראי על פרופורציה, זה היה ב-2018, כשראינו אותה.
מיכאלה: התקשרת אליי.
עומר: בדיוק, התקשרתי אלייך. ב-2018 ראינו את ביונסה וג'יי זי, בברצלונה.
מיכאלה: באול דה רן.
עומר: באול דה רן.
מיכאלה: בטור שלהם.
עומר: שזה מעניין, זה הטור הרי השני שהם עשו ביחד, וזה הטור שהם שחררו גם את האלבום המשותף שלהם, שבעצם סוגר את מעגל הבגידה שהיא פתחה עם למונד.
מיכאלה: שהם שחררו מה? את בקרטרס.
עומר: כן, בדיוק.
מיכאלה: שמאוד לא הצליח, אגב.
עומר: נכון, הוא לא הצליח, ואני גם לא חושב שהיא חיפשה שהוא יצליח, אני חושב שהיא חיפשה לאלף את ג'יי זי, וכמו שראינו בטקס הגראמי האחרון, הבחור מאולף.
מיכאלה: מאולף.
הבחור, לדעתי, הוא הבעל המאולף ביותר בהיסטוריה כרגע. ואני שמח. כאילו אני… אני אוהב את זה.
מיכאלה: ומ-2018 אנחנו… באמת, חולים בראש, יודעים כל דבר, כל שיר…
עומר: הכל.
מיכאלה: כל אלבום, כל לוק, כל אירוע שהיא מגיעה אליו, זה באמת, זה הערצה עיוורת, אבל אנחנו...
עומר: ממש. זו עבודה במשרה מלאה גם.
מיכאלה: זו עבודה במשרה מלאה.
עומר: האישה מאוד עסוקה. הרבה אנשים קוראים למה שהיא עושה עכשיו קאמבק וכזה. בא לי להגיד, יו גייז, היא הייתה פה.
מיכאלה: מתי היא הלכה?
עומר: היא פה, ממש. היא… נכון, היה את האפיזודה עם הקורונה ועניינים, אבל היא לא הלכה לשום מקום. האישה מ… ב-2019, זה שהיא לא הופיעה ב-2020, בשום מקום, כי היה קורונה, זו הייתה השנה הראשונה מזה 20 שנה, שהיא לא מופיעה. זו אישה שהופיעה 20 שנה ברציפות.
מיכאלה: 2018 היא הייתה עם ה-Coachella שלה, הביט שלה.
עומר: נכון, 2019 הייתה בגלובל סיטיזן.
מיכאלה: נכון, ומאז היא לא ראתה במות, עד הרנסנס.
עומר: נכון, עד הרנסנס. לא, עד דובאי.
מיכאלה: אה, אוקיי, דובאי בישר את הרנסנס, נכון.
עומר: בדיוק, בדובאי, שככה היא בעצם חזרה לעצמה, אחרי הניתוח שהיא עשתה בברך, ובעצם משם היא עובדת ברצף.
מיכאלה: וברנסנס, כולם פשוט, כולם פתאום נזכרו, אה, בטח, ביונסה, אני מת עליה. איפה היית? כשחיכית לריהאנה מ-2016, או...
עומר: תראי, לריהאנה לדעתי הוא יכול להמשיך לחכות, אבל...
מיכאלה: בסדר, היא לא דחופה לי.
עומר: ביונסה היא סוסת עבודה, היא אומרת את זה כל הזמן, היא לא מסוגלת לא לעבוד. זה… זו היא. הרבה אנשים מדברים על… היא תפרוש, היא תפרוש. אני לא מאמין שהיא תפרוש.
מיכאלה: גם אני לא.
עומר: אני לא מאמין שהיא אי פעם תפרוש.
מיכאלה: אני אומרת: בזמן האחרון, החלום שלי הוא כבר כזה להתבגר וזה, ושביונסה תהיה כבר בת, לא יודעת, חמישים ומשהו, שישים, ואז יהיה לה איזה רזידנסי בווגאס, [צוחקת] שמתוכנן, נראה לי, גם להיות עכשיו, אבל אני רואה אותה כזה, יושבת על במה עם פסנתר, שרה את כל הבלדות שלה לאורך השנים או כזה הופעה אינטימית. ככה אני רוצה לראות אותה.
עומר: תראי, אני גם יודע ש… מה זה אני יודע…
מיכאלה: כמו אדל שעכשיו עושה.
עומר: ממש, אני גם חושב.
מיכאלה: כזה.
עומר: זה גם נראה לי, היא נראה לי גם מתגעגעת לקהל. כאילו, ההופעות שלה הן, היום כבר מאוד מאוד גדולות. יש איזה קטע שמראיינים את לס טווינס. לס טווינס זה הזוג רקדנים האייקונים שלה, כבר שנים ארוכות.
מיכאלה: השחורים הצרפתיים.
עומר: בדיוק. שהם מספרים, הם היו באיזשהו שיעור לקהל הרחב והם מספרים שביונסה כל הזמן אומרת להם, שהיא מקנאה בהם, שהם יכולים להיפגש עם הקהל שלהם.
מיכאלה: כן. נכון.
עומר: ושהיא נורא מתגעגעת לזה. ואני מניח שהיא תמצא את הדרך לעשות את זה. אבל עד אז, יש לה פרויקט קטן.
מיכאלה: קטן, קטנצ'יק.
עומר: כזה מינורי עם הטרילוגיה הזאת בעצם, בסופרבול.
מיכאלה: וואו, לשם זה התכנסנו.
עומר: נכון, נכון.
מיכאלה: הבודקאסט… הבודקאסט… [עומר צוחק מהטעות של מיכאלה]
עומר: בי.
מיכאלה: הבודקאסט…
עומר: בדיוק.
מיכאלה: כי הוא על בי. תכננתי לדבר על, לא יודעת, על אליקו וההריון ההזוי הזה, תכננתי לדבר על האירוויזיון אבל הגיע יום…
עומר: אבל אז ביונסה שחררה שני סינגלים.
מיכאלה: אבל אז ביונסה פשוט שחררה אלבום באמצע הסופרבול, ואמרתי, אני אדבר רק על היום.
עומר: מממ…
מיכאלה: וזה היה די מטורף. אנחנו קמנו…
עומר: וואו.
מיכאלה: בשש וחצי בבוקר…
עומר: ממש ככה.
מיכאלה: כבר שלחת לי באינסטגרם את הפרסומת של ורייזון. הייתי בשוק.
עומר: ממש. כי זה כל כך גם לא אופייני לה. ההומור, השחרור הזה, הכאילו לצחוק על עצמה. זה מרכיב שתמיד גם אומרים שחסר לה. כי היא לא כייפית, והיא יותר מדי רצינית.
מיכאלה: והיא צחקה על עצמה שם…
עומר: המון.
מיכאלה: ברמות. זה כאילו, היא כל הפרסומת ניסתה לשבור את האינטרנט בדרכים הכי הזויות. וכאילו, אי אפשר. כי זה ורייזון וזה 5G או וואטאבר.
עומר: בדיוק.
מיכאלה: ואז כזה, טוב… Drop the new music, כי זה ישבור.
עומר: נכון.
מיכאלה: וזה שבר.
עומר: זה ממש שבר, וזה גם… תראי, בסוף שני הסינגלים האלה, זה סיכון, זה סיכון.
מיכאלה: גם לשחרר שניים?
עומר: גם שניים שהם מאוד שונים, גם, אחד מהשני…
מיכאלה: מאוד.
עומר: וגם ממה שהיא עשתה עד היום. ואתה… אבל זאת ביונסה. בסוף זה ה… יותר מהכל איך תאפייני… היא שוברת תבניות. היא ממש… זה הקלף שלה, ואני גם מאוד יכול להבין את זה, בתור אישה, שכשהיא התחילה את דרכה, נאמר לה, המון המון פעמים, שהיא לא מתאימה לאף תבנית.
מיכאלה: כן.
עומר: הרי היא מספרת המון על תחילת הדרך שלה ואיך גם כשהדסטייניז צ'יילד כבר היו, בראש המצעדים, והיה להם איזה שניים, שלושה, ארבעה סינגלים שהם היו ככה בטופ של הטופ, עדיין אף אחד לא רצה להלביש נשים שחורות, שעוד נחשבו עגלגלות אז, כן?
מיכאלה: כן.
עומר: כאילו היום אתה מסתכל על תמונות שלה…
מיכאלה: בוטילישס.
עומר: ממש, אתה מסתכל על תמונות שלה, בא לי לתת לה לאפה, כאילו, בא לי להזמין לה זה, בקט של העוף המטוגן שהיא כל כך כל כך אוהבת.
מיכאלה: של איזה KFC טוב.
עומר: ממש. ואתה אומר, זה נחשב עגלגלה, אי שם, בתחילת שנות האלפיים. וביונסה הודרה מהרבה במות. אנחנו מסתכלים עליה היום כקווין בי, מלכת היקום, עושה מה שהיא רוצה. זה לא תמיד היה ככה.
מיכאלה: נכון.
עומר: ביונסה עשתה המון דברים שהיא לא רצתה לעשות, המון פרסומות, המון ראיונות, שטיחים, כאילו, היא מאוד מאוד שיחקה את המשחק, עד שהיא החליטה שהיא בונה משחק חדש.
מיכאלה: חוקים משלה.
עומר: מממ…
מיכאלה: תמיד. גם כל פעם, כל מהלך שהיא עושה, תמיד נראה מוזר. כאילו, לא מבינים מה, מה שחררת אלבום עם ויזואלי? עם קליפ לכל שיר, מה? מי עשה את זה פעם?
עומר: ב-2013, כן.
מיכאלה: מה… שחררת אלבום, באמצע הסופרבול, שני סינגלים, והחלפת ז'אנר לחלוטין, שאף פעם לא נגעת בו כמעט. מה, איך את עושה את זה? מלא דברים שכאילו לא מבינים, אבל בסוף מתרגלים. אני זוכרת שגם ברנסנס, היא שחררה את Break My Soul, וכולם אמרו, מה זה השיר הזה? ממתי ביונסה עושה House?
עומר: ממש.
מיכאלה: למה זו לא ביונסה הישנה?
עומר: אני הכי אוהב שאנשים כאילו, כשהיא עושה משהו אחר, אז אנשים כמעט נעלבים.
מיכאלה: כן.
עומר: כשהיא לא עשתה את מה שהיא כבר עשתה. [מיכאלה צוחקת] והם כזה, כאילו…
מיכאלה: אני רוצה עוד Love on Top, אין.
עומר: אין.
מיכאלה: אין! סליחה, התעצבנתי. כי אין.
עומר: אין. אנשים לא אוהבים שמזיזים להם את הגבינה, שמשנים דברים.
מיכאלה: כן.
עומר: אבל ביונסה, זה בדיוק הקטע שלה. כזה, אני מאוד מאמין שצריך להתפתח עם אומן. אפילו טיילור סוויפט של תחילת דרכה, זה לא טיילור סוויפט של היום.
מיכאלה: נכון.
עומר: ואנחנו… כאילו… חוסר הסבלנות הזה שיש, גם בסוף, ראית, יצא הטור וכל הדעה על רנסנס השתנתה...
מיכאלה: ברמות.
עומר: ברמות.
מיכאלה: האלבום הזה, הרבה אנשים באים אליי ואומרים לי, תשמעי, לא אהבתי את רנסנס בהתחלה ורק כשהתחיל הטור, האלבום הזה גדל עליי. כאילו, אנשים מהלייב אהבו את הגרסאות לייב, אז הם התחילו לאהוב את האלבום.
עומר: מממ…
מיכאלה: כאילו, הנה, עומר מסכים איתנו. וכן, כאילו, Break My Soul, אני חושבת שעד היום לדעתי Break My Soul הוא אחד השירים הכי פחות… הכי פחות אהובים עליי באלבום, ובטור התאהבתי בו שוב.
עומר: מממ…
מיכאלה: כי הוא קיבל את הרמיקס למדונה וכל השמות, כאילו...
עומר: אז לי זה קרה עם אנרג'י. שאמרתי לעצמי באלבום, טוב, זה מעברון חמוד בין Cuff it ל-Break my soul.
מיכאלה: ל-Break my soul, נכון.
עומר: ופתאום הוא קיבל כזה חיים משלו, בהופעות החיות, ועם הטרנד הזה של המיוט שנהיה, שזה מי מצליחה להשתיק ב-In a heartbeat שבעים אלף איש.
מיכאלה: וכולם כמו טטלה.
עומר: כמו טטלה, אלא אם הם באירופה…
מיכאלה: אלא אם כן אתם באירופה, ואתם לא ממושמעים.
עומר: ממש, אבל… זה הקטע עם ביונסה, היא חושבת בשכבות. היא רואה שכבות. כשהיא, לדעתי, היא גם מדברת על זה, אבל כשהיא חושבת על אלבום, היא רואה… גם צלילים וגם ויזואליה, היא רואה את הכל ביחד, ואני משוכנע שה… היא רואה את הסוף וגוזרת אחורה. כלומר, היא רואה את ההופעה בסוף, את הבמה, את החוויה שהיא תעביר את הקהל שלה ואחרי זה, והיא בונה את זה הפוך, ולכן כשאתה מקבל לכאורה רק את האלבום, אתה עוד לא מבין בכלל מה היא רוצה.
מיכאלה: נכון.
עומר: אתה חייב לראות את מה שהיא רוצה, ולא סתם… יש עכשיו… יש כבר המון זמן דיבור מאוד, מאוד, מאוד חזק על Where are the visuals?
מיכאלה: וואו. אין לי כוח כבר לשאול את השאלה הזאת.
עומר: נכון, נכון. אני גם חושב שיש לנו תשובה לשאלה הזאת: הרי רנסנס הוא החלק הראשון מתוך טרילוגיה…
מיכאלה: נכון.
עומר: ו… ולדעתי, אנחנו לא נקבל את הויז'ואלס עד שלא נסיים את הטרילוגיה.
מיכאלה: אוי ואבוי! איזה השערה נוראית עומר!
עומר: אני מצטער, אני חייב להיות ככה אמיתי ולהגיד, יש לנו דרך ארוכה לפנינו. לדעתי.
מיכאלה: אני איתה יד ביד, יד ביד לאורך כל הדרך.
עומר: חד משמעית. והיא רוצה לקחת לי לקאנטרי, קחי אותי לקאנטרי, את רוצה לקחת לי למטאל, אני באה.
מיכאלה: השמועות הן זה שכל הטרילוגיה הזאת של רנסנס, כאילו אז… אקט וואן זה האוס וכזה זה… שני, האקט עכשיו זה קאנטרי, והשלישי, אומרים שזה הולך להיות רוק.
עומר: נכון.
מיכאלה: אני מתרגשת מזה ברמות, אם כן.
עומר: עכשיו, זה לא סתם ששלושת הז'אנרים האלה נבחרו. ביונסה כמו ביונסה, תמיד היא מוסיפה איזשהו אלמנט, נרטיב של אמירה חברתית. אני חושב שמה… אחד הדברים שאני הכי אוהב בביונסה זה שמעבר לפאן והרמות והיא רוקדת like a motherfucker, וכאילו יש לה יכולות ווקאליות שהן אמא'לה ומנעד, ויצירתיות, והיא יפה והיא הורסת, זה נכון. אבל לכל זה, היא מוסיפה עוד מימד: של ערכים, של אמירה חברתית. של איזשהו אקטיביזם, של איזשהו רצון להשתמש בבמה המטורפת הזאת שיש לה, כדי לקדם אמנים קטנים יותר, צעירים יותר, שפחות שומעים עליהם. בואו, ביג פרידה, זה אומן שהוא ג'נדר פלויד והוא הופיע, הוא כאילו, he's featured בסינגל שלה.
מיכאלה ועומר ביחד: ב-Break my soul.
עומר: וביג פרידה, הוא לא, הבחירה הראשונה שהיית חושבת עליה בשביל לעשות שת''פ עם ביונסה.
מיכאלה: נכון.
עומר: אבל הנה, היא מביאה אותו, והיא מקדמת אותו, והיא מראה אותו, והיא עבדה עם האני דיז'ון, שהיא מפיקת האוס היסטרית, והיא מביאה אנשים וקולות שהחברת המיינסטרים לא כל כך ממהרת לתת להם במה. וספציפית גם בהאוס, בקאנטרי וברוק, יש איזשהו ניחוס תרבותי מסוים, שהלבנים, האמריקאים הלבנים, עשו בארצות הברית לאורך השנים.
מיכאלה: נכון.
עומר: ומה שנקרא, היא באה לעשות סדר.
מיכאלה: היא באה to reclaim it.
עומר: לגמרי.
מיכאלה: כאילו, מה שהולך לקרות עכשיו, זה שביונסה הולכת להוציא אלבום קאנטרי, לדעתי, אמנית שחורה ראשונה שהוציאה אלבום קאנטרי.
עומר: ממש.
מיכאלה: וכבר שהיא הוציאה את השירים, היה כזה היסטוריה, אמנית שחורה ראשונה בראש המצעדים, שיר קאנטרי.
עומר: היא השחורה הראשונה אי פעם, אנחנו בשנת 2024, שהגיעה לראש מצעד בקאנטרי.
מיכאלה: בקאנטרי. האמריקאים הלבנים לא מרוצים מזה.
עומר: ברור.
מיכאלה: שכאילו, פתאום שחורה באה ולוקחת להם את הז'אנר, והיא תשתלט עליו, כי זאת ביונסה. וכבר אתמול, הייתה איזו סערה, שמאזין ברדיו באוקלאומה ביקש לשים את TEXAS HOLD 'EM השיר שיצא שלה עכשיו, והם אמרו לו, החזירו לו מייל. כתבו לו: סורי, אנחנו לא משמיעים את ביונסה, אנחנו תחנת רדיו קאנטרי.
עומר: שיו… זה גם לא פעם ראשונה ש…
מיכאלה: וזה שיר קאנטרי, רדיו אוקלהומה כלשהו. [אומרת בנימה מחנכת]
עומר: זה שיר קאנטרי, מה זה קאנטרי? כי אין יותר קאנטרי מזה.
מיכאלה: אגב, אחרי זה קראתי, הם התנצלו או משהו והשמיעו אותה בסוף. אבל המייל שנשלח, שאמרו: אנחנו לא משמיעים את ביונסה, קרה.
עומר: זה גם לא פעם ראשונה שהמוסדות הקאנטרי מתנגדים לביונסה. הרי, אם אנחנו חוזרים לרגע אחורה ל-2016, ביונסה הופיעה ב-CMA, ב-Country Music Awards.
מיכאלה: טקס לבן במיוחד. לבן, לבן, לבן, מחזיר אור, לבן טייד.
עומר: ממש, ממש, ממש. והיא הופיעה שם עם Daddy Lessons, שזה שיר מדהים מ Lemonade…
מיכאלה: השיר קאנטרי הראשון שעשתה לדעתי.
עומר: נכון, אני גם חושב שאין משהו נוסף שאפשר לקרוא לו קאנטרי שלה. והיא הופיעה עם הדיקסי צ'יקס, שזו להקת קאנטרי של נשים לבנות. ובאותו טקס שבו היא מופיעה, מעבר לזה שהם סירבו להעמיד את Daddy Lessons לאיזושהי קטגוריה מתוך… מתוך טענה שהזמרת היא לא זמרת קאנטרי.
מיכאלה: ברור.
עומר: על אף שהשיר הוא שיר קאנטרי. כשהם העלו את ההופעה ליוטיוב, זו הייתה ההופעה הכי נצפית שלהם בתולדות הטקס, מצד אחד, מצד שני, אחרי ממש כמה ימים, הם נאלצו להסיר את ההופעה בגלל תגובות גזעניות שיוצאות ויורדות על האישה השחורה ששרה שיר קאנטרי בטקס. עכשיו, זה באמת הפסד שלהם כי מעבר לזה שהיא נראתה שם אימא'לה! אימא'לה!
מיכאלה: וואו! זה אחד הלוקים הכי יפים שלה בכל הקריירה!
עומר: הוא באמת לפעמים, אתה יודעת, אני כזה, יכול להיזכר בו באמצע היום, כזה, אמא'לה.
מיכאלה: שמלת חתונה שלי, זה מה שאני רוצה.
עומר: וואו, שמלת חתונה שלי גם, באמת. זה, אמא'לה, ו… ותשמעי, זו המציאות, זה עצוב, זה כאילו...
מיכאלה: זה מעצבן אותי, שלא משנה מה היא תעשה, יהיה על זה ביקורת. עכשיו, בסדר, נו, על כל אחד יהיה, כאילו, על כל אחד יש מה להגיד. אבל, גם כשהיא הוציאה את Black is King, האלבום למלך האריות, שנקרא, כשהיא שחררה אותו, היא אמרה, a letter to Africa, a love letter to Africa, אנשים אמרו, "היא עושה ניחוס תרבותי לתרבות האפריקאית". עכשיו, אני רוצה לשאול, ביונסה, השורשים שלה, הם מאירלנד, או משווייץ?
עומר: ממש.
מיכאלה: לא הבנתי.
עומר: אין, זה… מה שהיא לא תעשה, היא גם אומרת את זה בעצמה, שהיא מתמודדת עם הרבה מאוד ביקורת שאחרות לא צריכות להתמודד איתן. המקבילות הלבנות שלה לא צריכות להתמודד עם הביקורת הזאת, ועם ה-Backlash שיש על כל צעד שהיא עושה ואנחנו יכולים לראות, או שהיא לבנה מדי, או שהיא שחורה מדי. זה כמו שכשהיא הוציאה את Lemonade, אז SNL עשו מערכון שהציבור האמריקאי מגלה שביונסה שחורה, ואיך הם מגיבים לזה.
מיכאלה: She's black. [צוחקת]
עומר: כן, וזה כאילו, וזה בדיוק זה. כאילו בסוף זה ממש זה. ברגע שהיא, בשנייה שביונסה… הרי ביונסה צברה את ההצלחה שלה עם I am Sasha Fierce, בערך. זה היה האלבום הכי מצליח שלה מבחינת כלכלית וזה נמשך, המשיך גם עם ארבע, עם Who run the world, ואז הגיע Lemonade. וב-Lemonade, ואחר כך עם ביונסה, ששם בכלל היא התפוצצה, שהיא שינתה את תעשיית המוזיקה ליטרלי בקלנדר, כאילו, של מתי מוציאים מוזיקה, שהיא הוציאה בהפתעה את ביונסה, ועד היום הוא האלבום שהכי נמכר באייטיונס, הכי מהר. עד היום.
מיכאלה: מטורף! זה מטורף! אני אתן על זה נקודה: היא שחררה את ביונסה סלף טייטלד ביום שישי, בזמן שיום השחרור מוזיקה הרשמי היה ימי שלישי.
עומר: נכון.
מיכאלה: ביום הזה היו משחררים את המוזיקה באופן רשמי, והיא החליטה להפיל אלבום ויזואלי, עם קליפים, ו...
עומר: זהו, זה היה ממש כל הבאנדל. כאילו, כל הבאנדל יצא ביחד.
מיכאלה: בלי שום רמז לפני, שום דבר.
עומר: ומשם יש לנו, את יודעת, איזה מטבעות… פלולס. כאילו, פלולס זה שיר ש… מעבר להצלחה שלו במצעדים, הוא… זה מטבעות לשון.
מיכאלה: נכון.
עומר: I woke up like this.
מיכאלה: נכון.
עומר: Who runs the world? girls. כאילו, אי אפשר לחשוב if you like it, then you should put a ring on it. כאילו, זה אפשר לנהל שיחה שלמה מהשירים שלה.
מיכאלה: רק.
עומר: וספציפית אנחנו גם. על אחת כמה וכמה. אבל...
מיכאלה: רק חשוב לי להגיד ש… עוד אומן שעשה את זה לפניה, זה להקת רדיוהד. הם עשו את זה ב-2007, אם אני לא טועה. הם שחררו אלבום גם, בלי להודיע, בלי שום דבר, שזה מרשים, אבל הם לא שינו יום שמשנים בו את המוזיקה.
עומר: בדיוק. האימפקט פה הוא קצת אחר.
מיכאלה: אז סליחה, תום יורק, אתה מקסים, וגם העין העצלה שלך, אבל אנחנו עם ביונסה.
עומר: חד משמעית, ואנחנו לא עוזבות את ביונסה. [צוחקים שניהם]
אבל ברגע הזה, חשוב לי, היא איבדה המון קהל ב-2016, כשהיא הביאה אל קדמת הבמה את הגזענות הקלילה שיש כלפי שחורים. [אומר בציניות]
מיכאלה: כלפי… המשטרתית, האלימות המשטרתית. זה פורמיישן.
עומר: זה פורמיישן עם ה…
מיכאלה: עם הניידת ששוקעת בים. בים… במים.
עומר: ומעבר לזה, גם אחר כך, אנחנו רואים את זה ב-Coachella, שהיה, שבעצם אפשר לקרוא את הביט שלה. שהוא מבוסס כולו על אלמנטים ומאפיינים של התרבות של הקולג'ים השחורים. וזה פסטיבל, זה גם עוד פסטיבל כל כך לבן, שה-Coachella הייתה ב-2018, וביונסה עוד פעם הייתה האישה הראשונה, השחורה, שהיא ההדליינרית של ה-Coachella.
מיכאלה: המשפט הזה שהיא אומרת לי: "Thank you for allowing me to be the first black "woman to have live Coachella, אני חיה איתו, אני קמה איתו בבוקר.
עומר: עכשיו, זה, המשפט הזה, אני כל כך אוהב אותו, כי כי זה, ביונסה, בשום שלב לא שוכחת איך היא הגיעה לאן שהיא הגיעה.
מיכאלה: היא מודה גם.
עומר: מודה כל הזמן, לזמרות שהגיעו לפניה...
מיכאלה: שפתחו לה ת'דלתות.
עומר: שפתחו לה את הדלתות, שעזרו לה. גם מי שראה אותה בלייב… ביונסה מציגה איזושהי דמות של אלילה, כל יכולה ובלתי מתפשרת וחזקה ועוצמתית, אבל היא גם כל הזמן מזכירה למעריצים שלה שגם הם יכולים להיות כאלה. זה אף פעם… הפואנטה היא לא שביונסה תאהב את ביונסה. זה לא שהיא רוצה לקדם את עצמה רק בגלל שהיא רוצה לקדם את עצמה. ועכשיו במאמר מוסגר: אם היא רוצה לקדם את עצמה, זכותה.
מיכאלה: נכון.
עומר: אני לא חושב שזה רע, בסוף היא עובדת, זו העבודה שלה. רוצה להרוויח כסף, שתרוויח כמה כסף שהיא רוצה. אבל בתור אחד שראה אותה בלייב, ואני חושב שזה בדיוק העניין, ברגע שאתה רואה אותה בלייב, אתה גם רואה את הדמות הזאת מולך, זה כל כך הלחיץ אותי, שאני חושב שנראה לי מרוב לחץ, לא הייתי רגיל לזה שאין מסך בינינו, שפשוט באמת צילמתי את כל ההופעה שלה. [מיכאלה צוחקת] אני כאילו אני כל ההופעה שלה עומד ככה, עם הזה… והרי ראיתי שתי הופעות ברנסנס…
מיכאלה: נכון.
עומר: אז כל מה שלא צילמתי בהופעה הראשונה, השלמתי בהופעה השנייה ומהלחץ נראה לי לא הצלחתי להוריד את הטלפון…
מיכאלה: אני הייתי שם, היד שלך הייתה חצובה.
עומר: מה זה חצובה…
מיכאלה: היית לי בכל הפריימים, רציתי לגמור אותך.
עומר: סליחה. יכולת לזוז. [מיכאלה צוחקת] זה פעם אחת. גם לי הפריעו אנשים.
מיכאלה: לא היה לי לאן לזוז.
עומר: פעם שנייה כל הסרטונים שלי אצלך, מה אכפת לך? [מיכאלה צוחקת] היית צריכה לשים את הטלפון בצד, להנות מהרגע. אבל, אז אני אומר, היא מאוד אכפת לה מלהעביר את זה הלאה. היא נורא חשוב לה להעביר הלאה את התחושות האלה, להעביר הלאה את ההצלחה שלה ורואים את זה בכל מה שהיא עושה. בין אם זה הקרן שלה, Beygood, שתורמת ועושה דברים היסטריים. נגיד זה ב-On the Run, בכל הופעה שלהם בארצות הברית, הם תרמו מלגה של 100 מאה אלף דולר ללימודים של אדם שצריך את זה וזקוק לזה, על כל הופעה שהם עשו.
מיכאלה: פילנתרופית ברמות. כל הקורונה, היא תרמה מלא בדיקות קורונה, וזה היה טירוף. זה היה טירוף. אני רוצה ששנייה נחזור לקאנטרי, כי כן, אמרנו שהיא עושה Reclaiming לכל הז'אנרים, שהם שייכים בסוף, הגיעו מתרבות שחורה. שקאנטרי בכלל הגיע מבלוז, שבלוז זו מוזיקה שחורה.
עומר: היא מאוד קשורה גם תרבותית לאיך שהמוזיקה הזו נוצרה. ככה, במרתפים של האחוזות עבדים, מה שנקרא בשדות הכותנה. זה באמת התחיל שם.
מיכאלה: זה היה שירי, היה להם שירי דת.
עומר: כן.
מיכאלה: היה להם שירי כזה, לייבר, שירי עבודה וכזה, וזה האוריג'ינס של הבלוז.
עומר: בדיוק.
מיכאלה: שיצרו את הקאנטרי ויצרו גם את הרוק, אגב.
עומר: נכון.
מיכאלה: אז גם אם היא תעשה אלבום רוק, מותר לה.
עומר: כשהיא תעשה אלבום רוק.
מיכאלה: כשהיא תעשה.
עומר: באופן כללי, אני, הקטע הזה של החוקים, של היא יכולה לשיר את זה, הוא לא יכול לשיר את זה. אני חושב שזה תפיסות מאוד מאוד שמרניות. ובסוף ביונסה באה לערבב. והיא רוצה לגעת בהכל, וגם אנחנו חיים היום בעולם כזה מעורבב, זה לא אפס או אחד, שחור או לבן, החיים שלנו יותר מורכבים מזה, בכל תחום, בכל סיטואציה. ואני חושב שמי שמתעקש על תבניות, ומי שמתעקש על כזה חוקים מאוד נוקשים למוזיקה, נשאר מאחור. הוא הבעיה.
כאילו, אם מחר טיילר סוויפט רוצה לעשות ראפ… קודם כל בהצלחה… [מיכאלה צוחקת] אבל שתעשה ראפ כאילו. מי שלא מתאים לו, שלא ישמע.
מיכאלה: שתעשה מה שהיא רוצה.
עומר: שתעשה מה שהיא רוצה, ובאמת כבודם במ… כאילו זה לא יכול להיות כזה אנאלי בעיניי, פעם אחת. פעם שנייה, היא באה לתקן. זה חשוב לזכור, שלא סתם כולם חושבים שקאנטרי זה מוזיקה לבנה. זה לא בטעות קרה. זה לא במקרה התפספס ככה, לא שמו לב שהבנג'ו בכלל הגיע מאפריקה והוא לא כלי נגינה טקסני שכאילו, הדברים האלה קרו בכוונה, עם יד מכוונת והזמנים עברו, השתנו המון המון דברים, ואגב, זה גם לא הפעם הראשונה, שביונסה עושה את הדברים האלה. אנחנו ראינו את זה עם בלאק פרייד, שהשתחרר בג'ונטינת', ויש לה שם איזושהי שורה שאומרת: "Preparations for my people", שזה… יש איזושהי סוגיה בארצות הברית על האם צאצאי עבדים זכאים לאיזשהם פיצויים מצאצאי בעלי עבדים.
מיכאלה: או אה…
עומר: והאם הם זכאים לפרפריישנס? בעצם העובדה שהאישה הזאת מעלה את הנושא הזה בכלל בשיר שלה, בעיניי זה חתרני, וזה מדהים, וזה חשוב, וכולם חושבים שביונסה זה כזה, Crazy in love, שיר שבאמת… אם יש די.ג'י ששומע אותי עכשיו בחתונות, אפשר להפסיק לשים אותו, אפשר להתקדם לדברים אחרים.
מיכאלה: חד משמעית. די.
עומר: השיר יצא ב-2003, בוא, Let's move on… שימו פלולס במקום…
מיכאלה: אין חתונה שאין בה את השיר הזה…
עומר: אין חתונה, אין…
מיכאלה: זה גם זה, גם סינגל ליידיז…
עומר: כן. די!
מיכאלה: זה גם כאילו, אפשר להתקדם הלאה?
עומר: אתם יכולים יותר מזה, אני מאמין בכם.
מיכאלה: לגמרי. בסדר, אנחנו… קודם כל, אני ועומר ככה, לוקחים את זה לנקסט לבל.
עומר: ממש. לוקחים את המושכות לידיים.
מיכאלה: אנחנו לומדים די.ג'יי, ואנחנו הולכים לעשות בית ספר לכל ה…
עומר: חד משמעית.
מיכאלה: לכולם.
עומר: ממש. בעזרת השם, בקרוב, נראה לכם איך עושים את זה.
מיכאלה: אני ועומר back to back, אני לא יודעת איפה, אבל...
עומר: בסלון, איפה…
מיכאלה: בחתונה שלכם…
עומר: ממש.
מיכאלה: אם אתם רוצים, בחתונה שלכם.
עומר: ממש ככה.
מיכאלה: (צוחקת) וואי…
עומר: אז ביונסה זה… אני מת על זה. אני מת על הדברים הקטנים שהיא מכניסה לתוך האמנות שלה, שהם לא קטנים בכלל. בואי, היא הקדישה את הרנסנס, את האלבום, לדוד שלה ג'וני…
מיכאלה: לאנקל ג'וני, made my dress.
עומר: אקזקטלי, שהוא נפטר מאיידס. איפה… כאילו, קודם כל לפני עשר שנים, אני לא חושב שמישהו היה יכול לעשות דבר כזה. אני לא חושב שהיה אפשר לדבר על זה בכזאת פתיחות. וגם פה, היא מקדמת ומביאה לקדמת הבמה נושאים שאנחנו לא מדברים עליהם מספיק. אנחנו פשוט לא מדברים עליהם מספיק וזה… זה פוגע. זה פוגע בחיים של אנשים. ואני חושב, למה זה הכי מדליק אותי? כי כאילו, זה מוזיקה. זה לא אני מעביר שיעור חינוך לתלמידים על חשיבות אהבת האחר. ביונסה מראה לך מה זה אהבת האחר. ביונסה עושה את זה. ואת… אני אוהב את זה שכאילו אנחנו מתחנכים, בזה שאנחנו שומעים את המוזיקה שלה.
מיכאלה: נכון.
עומר: בזה שאנחנו פשוט כאילו מבלים ונהנים ורוקדים. וזה כאילו Who runs the world?, girls, שיר דבילי, אבל לכאורה, הוא לא דבילי בעיניי.
מיכאלה: לכאורה מאוד.
עומר: אבל האפקט התרבותי שהוא מייצר סביבו, זה שווה את הכל. זה כאילו, זה כל כך משמח שזה לא רק כזה פאן… שוב, נגיד דואה ליפה, כבודה שוב, במקומה מונח, מאוד אוהב את דואה ליפה. הייתי בהופעה גם שלה.
מיכאלה: נכון. לא שינתה סדרי עולם.
עומר: לא שינתה סדרי עולם, עושה מוזיקה שהיא כיפית, שהיא נעימה.
מיכאלה: נכון.
עומר: יש לה קצת הבלחות: בויז וויל בי בויז, שהוא שיר שמדבר קצת על…
מיכאלה: נכון.
עומר: על גברים וכאלה, אבל זה עדיין לא במרכז הבמה. אגב, אני גם חשוב להגיד, ביונסה לא עשתה את זה מ-Day one, גם לביונסה לקח רגע.
מיכאלה: כן, מה? Crazy in love, Dangerously in love וכל האלבום הראשון, מה כבר… היא התחילה להיות אינפלואנסרית על כל החיים של הנשים…
עומר: נכון.
מיכאלה: מהאלבום הראשון שלה? לא. אבל יש אמנים שנועדו גם לא...
עומר: לגמרי.
מיכאלה: לא לעשות פאן.
עומר: חד משמעית.
מיכאלה: כאילו, הכל טוב.
עומר: מה שמדהים בביונסה זה שהיא הסלב של הסלבס.
מיכאלה: (צוחקת) אני מתה על זה.
עומר: כאילו, הגרמיז היה המיט אנד גריט של ביונסה.
מיכאלה: עלו לרגל, היא הייתה מזוזה.
עומר: ממש. היא ישבה שם על הכיסא…מריל סטריפ הגיעה אליה.
מיכאלה: היא הייתה הרבי.
עומר: ממש.
מיכאלה: האדמו"ר. האדמו"ר נכנס.
עומר: באמת שזה… אני צריכה גם את האדמו"ר הזה.
מיכאלה: מאז היא רמזה לנו לקאנטרי. באה עם הכובע.
עומר: נכון.
מיכאלה: כולם ראו מה היא באה לבושה כמו איזה קאובוי.
עומר: בוקרת.
מיכאלה: בבקשה, למה?
עומר: הכובע לדעתי לא ירד מאז. כמעט ברצף.
מיכאלה: היא מגיעה עכשיו לכל אירוע עם הכובע.
עומר: ממש. חוץ מהסופרבול, שהשיער שלה… גם הסופרבול, את יודעת, אם שהיא הגיעה לשיער, קוראים לסגנון הזה טקסס הר, אני יודע כי אנחנו עוקבות גם אחרי המעצב שיער של ביונסה, ואחרי המאפר של ביונסה, ואחרי היחצנית של ביונסה.
מיכאלה: וואו.
עומר: כיף באינסטגרם שלי. באמת…
מיכאלה: כן.
עומר: פותח אותו, זה באמת רק תמונות ביונסה, ביונסה, ביונסה, ביונסה.
מיכאלה: זה מצחיק.
עומר: איזה הומו עירום, ואיזה מתכון או שניים. אבל זה באמת… I love it. ו… וכבר, אנחנו יומיים אחרי הסופרבול, וכבר יש כאילו עלייה באנשים שמחפשים איך לעשות את השיער הזה.
מיכאלה: וואלה.
עומר: כן. זה נהיה טרנד, תכף בטח תראי את זה בטיק טוק. הטרנד הזה של טקסס הר, הולך גם לחזור עכשיו. כי כל דבר שהיא עושה גם, אנשים מחקים אותה. האישה הזאת, רואים אותה שותה בקבוק מים, אי אפשר למצוא את הבקבוק מים הזה אחר כך בחנויות.
מיכאלה: וואו. זה קרה שיצא תמונה מהרנסנס, מאחור הקלעים.
עומר: שהיא מחזיקה בקבוק של קונטיגו.
מיכאלה: שהיא מחזיקה בקבוק של קונטיגו.
עומר: יש לי אותו בתיק.
מיכאלה: אני לא מאמינה לך, קנית אותו?
עומר: בטח שקניתי אותו. איזו שאלה? [מיכאלה צוחקת] תראי איך אני לבוש, מה זה קניתי אותו? מה לא, מה… אין דבר שהיא מציעה לקנות ואני לא מעביר אשראי, מגהץ, מחלק לתשלומים.
מיכאלה: סליחה, אני באתי עם כובע.
עומר: בסדר… אני באתי עם כובע…
מיכאלה: [שרה] "In old Texas, in old Hold'em" [ממשיכה לזמזם]
עומר: רואים בסרט של… בסרט של רנסנס, את רומי, את הבת הקטנה שלה עם הגשר, עם גשר, והסתכלתי על הגשר, ראיתי, זה ממני. הגשר הזה, אני שילמתי לה על הגשר, איזה כיף, חמודה, מקווה שיהיו לה שיניים יפות, ככה באהבה, שתהנה.
מיכאלה: וואו, לא, אנחנו כל פשוט דבר שהיא עושה זה כזה, קחי את הכסף שלי…
עומר: ממש.
מיכאלה: תעשי מה שאת רוצה.
עומר: רק תקחי, רק תקחי.
מיכאלה: עכשיו, כשהיא הוציאה את האלבום, אז בפרסומת היא אמרה, הוא אומר לה כזה, ההוא בפרסומת, הוא אומר: את אמרת שאת תופיעי בתוך ה-Sphere, אז היא אומרת לו: נו! און דה ספיר! וכאילו, זה רמיזה מאוד עבה לזה שיש מצב שהיא תופיע שם.
עומר: נכון. תראי, אני אישית, ברמה האישית כעומר, לא רוצה אותה בווגאס.
מיכאלה: אבל זה לא סתם וגאס, זה לא איזה בית מלון.
עומר: זה נכון, אבל בסדר, כמו שאמרתי, אף אחד לא שואל אותי, ואני אבוא לאן שאת צריכה…
מיכאלה: ואתה תשים את הכסף הזה גם שם.
עומר: ברור, איזה שאלה.
מיכאלה: אין פה שאלה. העניין הוא שאני חושבת שהיא תישאר בארצות הברית, כי לדעתי, היא לא תפתח עוד טור בינלאומי על האקט, על האקט השני.
עומר: נכון.
מיכאלה: כאילו לא מתאים לה.
עומר: נכון.
מיכאלה: למרות ש… פפפפ… מה זה מתאים לה? אי אפשר לדעת עם האישה הזאת.
עומר: תשמעי, גם ברנסנס, ההופעה הייתה... רנסנס זה דווקא הופעה שהיא מאוד מאוד ייחודית לה, היא לא אופיינית לכל שאר ההופעות שלה. הרי בסוף, לא היה המון מעבר לרנסנס. היה את הלהיטים שלה, היה לה את החצי שעה בלאדות שהיא פתחה איתן, שזה באמת טיפול פסיכולוגי הדבר הזה.
מיכאלה: וואו. וואו.
עומר: אני ממליץ לכל אחד, מי שלא שמע, עכשיו! לחפש ולשמוע, זה ניקוי נפש ברמה הכי גבוהה.
מיכאלה: מהשנייה הראשונה, מהפסנתר.
עומר: ממש, יואו.
מיכאלה: [שרה] Love you.
עומר: פעם בשבוע כזה עולה לי האמסטרדם, [אומר במבטא אמריקאי] שהיא אומרת כאילו מעוד לפני שהיא עולה.
מיכאלה: נכון. שאומרת את השם של המדינה עוד מהרצפה.
עומר: כן, יואו. והלב שלי דפיקות. [מיכאלה צוחקת] לא משנה… אז...
מיכאלה: קיצור, אי אפשר לדעת, אף פעם אפשר לדעת מה יהיה הנקסט מוב. אגב, גם ההכרזה על האלבום בסופרבול, זה היה מפתיע.
עומר: נכון. זה מאוד מפתיע, כי על רוב האלבומים שלה היא לא הכריזה, מביונסה ועד רנסנס. רק את רנסנס, היא חזרה להכריז אלבומים.
מיכאלה: כן.
עומר: אבל אני שמח שהיא עושה את זה. וגם תראי, חסר לנו עוד הרבה פרטים, חסר לנו רשימת השירים, חסר לנו השם.
מיכאלה: זה גם יחסית קורה די עכשיו, זה קורה עוד חודש, חודש וחצי.
עומר: נכון. סוף מרץ. לדעתי היא נתנה ככה שבועיים שיעכלו את האלבום של אריאנה.
מיכאלה: כן.
עומר: ו… היא נותנת בראש.
מיכאלה: בכללי, מרץ הולך להיות טירוף, כי גם אריאנה תשחרר אלבום, וגם היא...
עומר: נכון. ופברואר - חודש קצר.
מיכאלה: נכון, 28.
עומר: השנה מעוברת.
מיכאלה: ושנה מעוברת.
עומר: השנה שנה מעוברת.
מיכאלה: שנה שור. דגים.
עומר: שנה אני דגים. שנה אני דגים. לא, היא דגים.
מיכאלה: מה שכן, אחרי שהיא שחררה את האלבום, היה כזה תגובות כזה של… היא גנבה לאשר את הרעם. עכשיו, גם איזה רעם כבר היה?
עומר: ממש, בדיוק. סליחה, מי זה אשר?
מיכאלה: מי זה אשר?
עומר: If i may, אני באמת לא מבין איך הסופרבול, האירוע הגברי הזה, אני חושב שזה בסיסי שמי שעושה את הופעת המחצית תהיה אישה.
מיכאלה: הייתה אישה אחת בכל הכותרות, וזו טיילור סוויפט, אוקיי?
עומר: טיילור סוויפט.
מיכאלה: Its all about her… אני לא יכולתי לשמוע יותר על: האם היא תספיק להגיע מטוקיו? הרי הייתה בטוקיו ב-Eras tour, היא הופיעה שם איזה ארבעה ערבים רצוף, והאם היא תספיק להגיע למשחק של בן זוגה, טרוויס קלסי? שאי אפשר, לא יכולתי לשמוע עליהם. לא שחלילה חורה לי, או אני מקנאה בזוגיות, או… כמות הסיקור הייתה לא סבירה.
עומר: לא, גם אני אגיד לך מה הבעיה שלי היא לא עם טיילור. הבעיה שלי היא המעריצים. שזה אשכרה מעניין אותם עד כדי כך, שזה כאילו…היא כזאת, אין לי בעיה איתה, היא מהממת, היא עושה עבודה מדהימה, היא חזקה בטירוף, היא מוכשרת, היא באמת, מה שנקרא, היא כאילו… היא וביונסה גם מסרבות להיות אויבות בכל תוקף…
מיכאלה: נכון.
עומר: וזה מדליק אותי, זה מרגש אותי, אני מת על זה שהן פשוט לוקחות שליטה על הנרטיב ולא מאפשרות לאף אחד כאילו להגיד משהו אחר. אני פשוט לא מבין איך היא מקריסה את הספוטיפיי. כאילו על מה? השירים שלה הם סבבה, השירים שלה הם טובים.
מיכאלה: הם בסדר.
עומר: כן.
מיכאלה: איך היא הקריסה את ספוטיפיי? איך היא הקריסה את טיקטמאסטר שהיא פתחה את הטור? איך היא, איך היא כל כך הרבה דברים.
עומר: ממש. עכשיו זה לא שאני צריך שישימו את הכתר על ביונסה, בסדר? מה שנקרא, אתם לא רוצים את ביונסה, זכותכם, אני לא...
מיכאלה: לא, גם אין כתר אחד.
עומר: More for me.
מיכאלה: שיהיה גם כתר עליה, שיהיה כתר על כולם.
עומר: נכון, אבל אני פשוט, זה לא מתחבר לי האומנות עצמה, כאילו, לעומת כמה שאוהבים אותה, והיא מתקבלת בכזאת אהדה. יכול להיות שזה עניין של טעם. אני, כאילו, בטעם זה פשוט נורא מיונזי.
מיכאלה: אבל… אז כל העולם מיונזי?
עומר: תראי, באמת, אם חושבים על זה, מיונז זה דבר נפוץ. [מיכאלה צוחקת] אולי זה זה, אולי זה בדיוק זה.
מיכאלה: אני מתה על מיונז.
עומר: אז הנה, זה כנראה זה.
מיכאלה: כאילו, כל העולם אוהב ווייט גירל ששרה על לב שבור ובויפרנד שהיא לא סובלת?
עומר: ממש. תראי, אני כן מקנא במעריצים שלה, בכמה היא נותנת.
מיכאלה: נותנת המון.
עומר: כי האישה הזאת באמת עובדת סביב השעון, משחררת דברים, וכזה...בואי, היא מוציאה עכשיו אלבומים מחדש, שזה באופן אישי קשה לי, אבל אני מבין את המהלך.
מיכאלה: אבל זה מהלך…
עומר: זה מהלך גאוני.
מיכאלה: זה מהלך פמיניסטי מדהים.
עומר: ברמות. בדיוק, ולכן אני לא רלוונטי, ואני סופר עף על המהלך הזה. אבל תחשבי איזה כיף למעריצים. שהם מקבלים, כאילו דמייני את ביונסה מקליטה מחדש את כל האלבומים שלה עם כזה שינויים קטנים.
מיכאלה: אימא'לה.
עומר: ביונסה באופן ספציפי, כבר ב-2011 יצאה לדרך עצמאית.
מיכאלה: בדיוק.
עומר: שזה היה עוד דבר שהוא לא נפוץ בכלל, פתחה חברת הפקות, והיא הבעלים של המאסטר של כל הקטלוג שלה. היא קנתה את זה חזרה מהחברות הקלטות, מאבא שלה, והיא, היא הבעלים של המאסטרים, שזה בדיוק מה שטיילר עושה עכשיו. אבל, כן, הייתי שמח. את יודעת, היא פתאום מוציאה לך את Crazy in Love עם זה, כאילו...
מיכאלה: זה די מדהים, גם הטור של טיילור הוא The Eras Tour.
עומר: כן.
מיכאלה: היא עושה טור שהיא עושה אותו לפי ה-Eras שלה. תחשוב כאילו, טור של ביונסה שהיא עושה לך…
עומר: שיו…
מיכאלה: כמה שירים מכל אלבום, והיא מחליפה לוקים לפי ה-Era, פתאום יש לך סשה פירס, פתאום יש לך פה… אימא'לה…
עומר: את יודעת מה אפשר? אם אנחנו… זה לא ברור לעין רגילה, אבל את ואני, אם אנחנו מסתכלים על ה-Renaissance Tour, אנחנו מזהים את ההשפעות ואת הקריצות שלה לאורך השנים.
מיכאלה: בטח!
עומר: אנחנו מזהים את האאוטפיט שהיא עושה לו רפרנס מ-On The Run 1 או מ-Sasha Fierce, אנחנו רואים את זה, האאוטפיט של דיווה, האאוטפיט של… כל הדברים האלה, גם תחשבי איזה הזוי, היא החליפה קרוב ל-150 תלבושות…
מיכאלה: זה מטורף.
עומר: בטור הזה. ואימא שלה, סיפרה שיש להם עוד 150 תלבושות שהם עדיין לא השתמשו בהן רק ל-Renaissance.
מיכאלה: כל כך מתרגשת לראות את כל ה-150.
עומר: ממש… ותחשבי שבתי אופנה היום מחזרים אחריה ורק מתים שביונסה תלבש איזה גרב שהם עשו.
מיכאלה: ברור.
עומר: ואני מחזיר אותך לזה שאף אחד לא רצה להלביש אותה ב-2001, 2002, 2003, 2004 לפני 20 שנה, פחות מ-20 שנה, אף אחד לא רצה להלביש אותה. אמא שלה הייתה צריכה לעשות להן תלבושות. משם זה נולד בכלל.
מיכאלה: נכון.
עומר: וזה מה שאני אוהב בה. לראות אותה מנצחת מדליק אותי. לראות אותה עושה דברים שפעם אמרו לה לא. כמו שהיא אמרה בנאום שלה ב-2020, היה לה איזה נאום באיזה graduation, לא סגורה על ההקשר...
מיכאלה: כן, זה היה ביוטיוב כזה ל-Class 2020, כן.
עומר: כן, אז כאילו היא אמרה, "Build your own stage". וזה מה שהיא עושה.
מיכאלה: זה מה שהיא עושה.
עומר: זה הקריירה של ביונסה לפני שהיא כאילו, היא כבר לא רק זמרת. היא בחיים… היא לא קוראת לעצמה גם רק זמרת. היא כבר שנים ארוכות זמרת, רקדנית, אשת עסקים. היא מדברת על זה גם בסרט, על הצדדים האלה שבה, ועל כמה זה מורכב לאתגר אותם, אבל כמה זה מורכב לאזן אותם. אבל זה בעיניי סוד הקסם. כאילו… הרב גוניות הזאת, השילוב המשוגע הזה בין… כאילו, זה לא מובן מאליו שאם את יודעת לשיר, אז גם תדעי לנהל את העסק שלך.
מיכאלה: נכון, ברור שלא.
עומר: זה ממש לא מובן מאליו. ואני מת על זה.
מיכאלה: אני… אנחנו נסכם.
עומר: וואו, תקשיבי, זה הרגיש לי כמו 10 דקות, אני מרגיש שאנחנו בפתיחה.
מיכאלה: אני לא מאמינה שצריך לסכם בכלל, אבל זו באמת אישה שהשפיעה על כל כך הרבה נשים אחריה.
עומר: ממש.
מיכאלה: קשה לי להשלים עם אמירות כמו "היא אובר רייטד" או "כבר לא רלוונטית".
עומר: ממש.
מיכאלה: כל מי שאומר את זה באמת לא...
עומר: אני חושב שזה מזלזול וזה מ...
מיכאלה: כן, או שנמאס לו לשמוע עליה או משהו כזה. בגלל זה אני למדתי ממש לא לזלזל בטיילור סוויפט…
עומר: חד משמעית.
מיכאלה: כי כל זמן אמרתי "מה היא עושה? מה היא כבר עושה?" היא עושה.
עומר: המון.
מיכאלה: היא עושה המון, וכל הכבוד לה. טעם אישי, לא מתחברת למוזיקה, הכל בסדר.
עומר: נכון.
מיכאלה: אבל אני לא מזלזלת במה שהיא עושה.
עומר: ממש לא.
מיכאלה: אז גם אנשים שאומרים [טון מזלזל] "ביונסה, מה היא כבר עושה? מה, היא עושה עכשיו קאנטרי? אין לה מה לעשות? היא לוקחת עוד ז'אנר לאנשים?".
עומר: נכון.
מיכאלה: כזה יאללה, סתמו את הפה.
עומר: חד משמעית, אני גם באמת חושב...
מיכאלה: תעשה מה שהיא רוצה.
עומר: שאם אין לך זוג עיניים תקינות לראות ש… אתה יכול לא להתחבר, אבל לראות שהאישה כאילו… זה משהו מיוחד, היא רוקדת ושרה מגיל חמש וככה זה נראה. זה לא יכולות שהן סבירות.
מיכאלה: נכון.
עומר: לשיר כמו שהיא שרה, בזמן שהיא רוקדת כמו שהיא רוקדת. ובזמן שהיא גם מנהלת, היא הבמאית של האירוע הזה. אם זה מופע, היא המפיקה, היא עושה כל כך הרבה דברים בו זמנית. להעריך את זה אתה חייב, לאהוב את זה אתה לא חייב.
מיכאלה: נכון, אני גם… עוד משהו אני אגיד, שהפכו אותה לאיזשהו סטנדרט. כאילו, עכשיו נועה קירל עושה פארק הירקון...
עומר: She is the bar.
מיכאלה: נועה קירל עושה פארק הירקון ורוצה לשיר בלייב תוך כדי שעושה כוריאוגרפיות ו...
עומר: נכון.
מיכאלה: [אומרת בטון מזלזל] "וואי, היא ממש הביונסה שלנו". עזוב שאני לא אוהבת שמזכירים אותה ואת ביונסה באותו משפט בכלל, כי אין קשר.
עומר: אני יכול להגיד לך שאני חושב שהיא בייבי ביונסה והיא עשויה...
מיכאלה: בייבי ביונסה כזה.
עומר: כן, היא עשויה יום אחד להיות חזקה ולהיות המקבילה הישראלית של ביונסה.
מיכאלה: מקבילה? ברמות.
עומר: עם זאת, זה דורש ממנה קצת פחות פרסומות בעיניי וקצת יותר כזה...
מיכאלה: פיתוח קול.
עומר: פיתוח קול. אבל א… והיא באמת… היא חד משמעית בעיניי יכולה, Someday… גם זה לא הוגן להשוות אותה לביונסה עכשיו, אבל אם מסתכלים על ביונסה בתחילת דרכה ועל נועה קירל בתחילת דרכה, אני יכול למצוא קווי דמיון.
מיכאלה: נכון.
עומר: אבל כן, אבל בסוף גם את יודעת, כל אחת היא מי שהיא. לא צריך בכלל להשוות. זה עיסוק שהוא בעייתי ואני בעד שפע. שיהיה לנו גם אותה, וגם אותה, וגם אותה, וגם אותה.
מיכאלה: לא צריך לבחור אחת. יש מספיק ויש המון. אני רוצה לסיים במשפט שביונסה אמרה באיזה ראיון.
עומר: נו נו.
מיכאלה: היא אמרה… אמרו לה מה את מאחלת לעצמך להמשך? אז היא אמרה להמשיך לעשות את כל מה שאנשים חושבים שאני לא יכולה.
עומר: חד משמעית. והנה, זה היא. זו היא.
מיכאלה: ואם מישהו פה חושב שהיא לא תצליח לעשות קאנטרי, אז טעות גדולה בידו.
עומר: חד משמעית.
מיכאלה: כי היא הולכת כנראה להיות האמנית השחורה עם אלבום הקאנטרי הכי מצליח בארצות הברית.
עומר: ממש.
מיכאלה: ואין יור פייס.
עומר: בסוף היא תזכה עם זה בגראמי של אלבום השנה.
מיכאלה: כן, אחרי שהיא לא זכתה באף גראמי.
עומר: נכון. של אלבום השנה.
מיכאלה: כמו שג'יי זי אמר וצודק.
עומר: אבל היא כן האמנית המעוטרת ביותר בגראמי. קיבלה הכי הרבה גראמי'ס אי פעם.
מיכאלה: נכון.
עומר: אבל, עם זאת, צריך בהחלט להסתכל על איזה גראמי'ס. אין, גזענות זה קשה. זה קיים בכל מקום. אבל בסדר, ביונס באה לעשות סדר, חיים, כל טוב.
מיכאלה: אנחנו סומכים עליה. נראה לי יהיה עוד פרק עליה.
עומר: וואי, חייב חלק ב', כזה, השנים המוקדמות…
מיכאלה: יהיה, יהיה חלק ב'.
עומר: מכירה אותי, אני, את מתקשרת ואומרת לי, עומר, ביונס. אני אומרת לך: "אני באה".
מיכאלה: אני באה.
עומר: אני באה. יש לי במיה על האש ואני באה.
מיכאלה: יאללה, אז יהיה עוד פרק על קווין בי ואנחנו נתראה שם.
עומר: ממש, ותודה שהזמנת אותי, היה לי מזה כיף.
מיכאלה: היה לי גם, ממש כיף.
עומר: חיים שלי.
מיכאלה: חיים שלי. יאללה, אז נתראה בנקסט טיים.
עומר: See you.
מיכאלה: ביוש.
לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה
Comments