top of page

Tokens & Tales - פרק ראשון: התחלות חדשות!

Updated: Jun 26

ברוכים הבאים לפודקאסט שלנו - איזה כיף שאתם כאן! בפרק הראשון שלנו נדבר על התחלות חדשות - נציג לכם את עצמנו, איך נכנסו לעולם משחקי הקופסא, איך ואיפה כדאי להתחיל - וכמובן נחתום בכמה מושגים וסגנונות משחקיות שונים שקיימים בתחום שיעזרו לכם לבחור את המשחק הבא שלכם! אנחנו יודעים שהסאונד קצת חלש, אל תתייאשו! בפרקים הבאים שיפרנו ושדרגנו את הסאונד משמעותית!!


 

קישור לתמלול אינטראקטיבי: לחצו כאן


תאריך עליית הפרק לאוויר: 24/04/2024.

גיא: היי כולם, ברוכים הבאים לפרק הראשון שלנו בפודקאסט Tokens & Tales, הפודקאסט שמאגד לנו את כל מה שרציתם לדעת ולא היה לכם את האומץ לשאול, או היה לכם את האומץ לשאול ולא רציתם לדעת בעולם משחקי הקופסה והטייבלטופ גיימינג, אני גיא.

תמיר: ואני תמיר, וכיף שאתם פה.

גיא: אז קודם כל נפתח בתודה ענקית ומיוחדת לחברת סמסונג נקסט, ה-Startup Investment Branch של חברת סמסונג שמארחים אותנו במשרדים ובסטודיו המדהים שלהם, אז תודה רבה. בוא נדבר על משחקים, נראה לי, תמיר?!

תמיר: בגלל זה אנחנו פה, לא?

גיא: כן, נראה לי שאנחנו פה בעצם, בדיוק בשביל זה [צחוק קל], אז…

תמיר: לא הכנתי חומר על דברים אחרים פשוט.

גיא: אה, אוקיי, אוקיי, אולי בפרק הבא [צחוק קל]. אז אנחנו גם ניקח את ההזדמנות ונעשה היילייט לאחד המשחקים ששיחקנו באחרונה, אנחנו נראה בדיוק איזה משחק, היו כמה כאלה שאני זוכר בתקופה.

תמיר: אההם, אההם, כן, אין ספק.

גיא: אז תמיר, כן, למה אתה פה?

תמיר: אתה רוצה שאני אספר על עצמי גם?

גיא: מה שבא לך, איך אתה רוצה להתחיל?

תמיר: אני אתחיל את זה שאני תמיר… אני יושב מולך… וגם אני אוהב משחקי קופסה.

גיא: לא נכון!

תמיר: זה השלב שבו אומרים "תמיר, אנחנו אוהבים אותך", כמו באלכוהוליסטים אנונימיים כזה?

גיא: אנחנו אוהבים אותך אבל מסיבות אחרות, זה לא הסיבה של אלכוהוליסטים אנונימיים.

[צוחקים קלות]

תמיר: אההמ… אה! בן 32 עוד מעט.

גיא: וואה.

תמיר: מבחינתי אני משחק מִתמיד. [במלעיל]

גיא: מה זה מִתמיד?

תמיר: מִתמיד, מגיל אפס, זה… מה שיש לשחק אני משחק.

גיא: מה, כאילו, פאזלים? זה הראשון שאתה זוכר?

תמיר: גם פאזלים, גם כל ה… היו את כל המשחקים האלה שאתה משחק לבד עם עצמך, כאילו לא כי אין לך חברים, כי אין לך כוח לצאת החוצה לשמש?!

גיא: מה זאת אומרת, משחקי סולו?

תמיר: לא, כל החידות האלה, החמודות וזה.

גיא: קוביות הונגריות.

תמיר: גם, דווקא את זה פחות אהבתי.

גיא: Rush Hour? אחלה משחק.

תמיר: כן, בדיוק, בדיוק, Rush Hour וכל הזה, היה גם אחד כזה עם ספינות, כזה וגלים, והיה אחד עם, לא משנה, כאלה, תמיד, תמיד, תמיד… וכמובן שאצלי בבית לא היה כל כך הרבה, הייתי הולך לחברים לשחק אצלם.

גיא: בוודאי.

תמיר: ברור… טק, טק, טק, לא יודע מה, עם סבתא היינו משחקים Scrabble, היינו משחקים רמיקוב, וזה.

גיא: שהיה בעברית או באנגלית?

תמיר: בעברית…

גיא: הילד מפותח…

תמיר: היינו משחקים שבץ נא, זהו, תכל'ס… עולם המשחקי קופסה המודרניים פרץ אליי, כזה סביב הצבא. יום אחד מישהו הביא… סטלרס, ככה קראנו לזה, אני לא יודע למה אנשים קוראים לזה קטאן…

גיא: אתה מדבר על קטאן בעצם?

תמיר: כן, כן, מדבר על קטאן. מישהו הביא סטלרס באחת השבתות, ואמרתי, זה המשחק הכי מדהים בעולם, איך אנחנו לא משחקים את זה כל הזמן?

גיא: שנים קדימה…

תמיר: שנים קדימה [צוחק], אנחנו לא משחקים את המשחק הזה יותר. no offense, no offense…

גיא: אנחנו לא אוהבים את המשחק הזה באופן כללי.

תמיר: לא, יש בו דברים טובים מאוד, פשוט לא הגיימפליי… סתם, זה, יש אנשים שאוהבים, יש אנשים שלא אוהבים.

גיא: אנחנו ממש בסדר עם זה, אנחנו באמת באמת לא שופטים אתכם על זה.

תמיר: כן, חלילה. כאילו, לא בקול רם לפחות. זהו, ומאז, נגיד… לא יודע מה, 15 שנה קדימה, ממשיך לשחק, לשחק זה כיף.

גיא: אז כאילו בעצם התחלת בצבא באחת השבתות, שעבר באמת 15 שנה קדימה, נראה לי שעברו איזה כמות משחקי קופסה די יפה ב-15 שנה האלה…

תמיר: כן, שאני אבדוק לך ב-BG Stats?

גיא: אז כן, תמיד. כולנו, אני לא ב-BG Stats, אני משתמש ב-BGG, ואני מודה שאני לא מעדכן אותו מספיק, ואני חייב להתחיל לעדכן אותו יותר.

תמיר: אוקיי, בוא נראה איך… [נראה שבודק] 700 משחקים שונים.

גיא: [מופתע] 700 משחקים? 700 משחקים ב-15 שנה. זה כאילו, כמות מטורפת שאני לא חושב שכאילו, 98% מהאנשים באוכלוסיית העולם חוו את הדבר הזה. אני באמת באמת חושב ש…

תמיר: טוב, שיקרתי לגמרי, זה 700 משחקים ששיחקתי, אבל משחקים שונים זה רק 300.

גיא: רק 300?

תמיר: רק 300.

גיא: בסדר, נו, זה גם מספר מאוד מאוד מאוד מרשים.

תמיר: כן, כן, אני פשוט מאוד אוהב לנסות דברים, אז ניסיתי וניסיתי וניסיתי, ואז הגעתי ל…

גיא: 300 משחקים.

תמיר: סתם, יש לי מלא קבוצות שאני יכול לשחק איתם דברים חדשים שאני כנראה לא אראה אף פעם אצל אחרים. [גיא צוחק קלות]

תמיר: זהו, יש שאלה נוראית שאני לא אוהב ששואלים אותי - מה המשחק המועדף עליי, ואני תמיד עונה אותו הדבר, אני לא מעדיף אף משחק… באופן ספציפי תמיד, מובהק, פשוט כל פעם בא לי משחק אחר. יש לי אוסף של כך וכך משחקים,

גיא: אחד האוספים היותר יפים שראיתי, חייב לציין.

תמיר: בקרוב אצלך, יהיה לך גם.

גיא: כן, אני לא בטוח שזה יהיה קל, זאת אומרת זה יהיה משהו הרבה יותר מרשים.

תמיר: אלגנטי ועצי, כן.

גיא: כנראה. [צוחק קלות]

תמיר: פשוט אני מסתכל עליהם והם מסתכלים עליי חזרה, ומי שאומר, "תשחק איתי" יותר חזק מכולם… ואני פשוט יושב על הספה ורואה סרטונים של גיימינג.

[גיא צוחק]

גיא: זה נורא מצחיק, בסך הכל, אני גם מוצא את עצמי עושה את זה לא מעט, וזה ממש נחמד וזה ממש סבבה.

תמיר: די, נראה לי דיברנו על עצמי מלא, אתה רוצה לספר אתה על עצמך?

גיא: אז אני בן שלושים ואחת, אוטוטו בן שלושים ושתיים, אבל מי סופר? סתם, לא כזה אוטוטו, חצי שנה, אבל…

תמיר: [בקול חיקוי] שלושים ואחד וחצי…

גיא: שלושים ואחת וחצי, זאת אני. שלושים ואחד וחצי.

תמיר: שלושים וחצי.

גיא: אני חושב שכמוך, אני גם זוכר את עצמי משחק בערך תמיד ופוראבר, כי ככה אנחנו החנונים, זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב, כי כדורגל פשוט אף פעם לא עבד טוב… ומי שפגש אותי במציאות יודע שאני איזה מטר תשעים גובה, אז תמיד השאלה שהייתה זה כזה, "טוב מה, אז כדורסל וזה?", ואני כזה, "לא, אני בסדר, יש לי משחקי קופסה, אני אסתדר, הכל טוב". אבל באמת, נראה לי, בתחום המודרני, אפילו לא נכנסתי לזה בתקופת הצבא, אני חושב שבצבא נחשפתי לזה, וכן, כמו כולם, גם אני נחשפתי לקטאן ואני מצטער, לא מאוד בעצם, אני שמח שנחשפתי לקטאן, כי באמת זה היה ה-gateway שלי לכל העולם הזה, אבל אני באמת חושב שכאילו, הוא משחק לא מדהים, ואני חושב שיש בו הרבה דברים שאפשר לעשות אחרת, שיהיו קצת יותר נחמדים וקצת פחות הורסי חברות. אבל, כן, אבל אולי מתישהו נדבר גם על זה.

תמיר: Loki Resistance, נו.

גיא: כן, תראה, אבל, כן, אז קטאן היה משחק שבאמת הכניס אותי לעולם הזה, אבל… בסוף אני חושב שלתחום באופן ממש רציני נכנסתי בערך לפני שנתיים רק, שזה באופן די מצחיק התחיל בזה שקניתי קטאן הביתה, כן, כן, כן, ואז התרחבו לו כל ההרחבות שעדיין סגורות בניילון בבית כי גיליתי משחקים אחרים. [צוחק קלות]

תמיר: כן.

גיא: אבל, כן, קטאן היום נמצא בבית, ואני מתישהו אפתח ואשחק אותו עם כל ההרחבות, זאת אומרת שאני שומר אותו באמת למפגשים שהם גנריים.

תמיר: כן, זה כבד, זה כבד.

גיא: כן, אבל באופן רשמי נכנסתי לפני שנתיים.

תמיר: [צוחק קלות] רשמי, קיבלנו תעודה על זה.

גיא: כן, אני סיימתי, אני בוגר בית הספר למשחקי הקופסה של…

תמיר: וואי, צריך להקים כזה.

גיא: אבל, כן, זהו, אז אני שיחקתי את זה. אני חושב שהמשחקים שאני, אני לא יודע אם מועדף זה מילה טובה, כאילו, כי אני באמת משחק בהמון המון דברים, אבל לדעתי המשחקים שאני מאוד בתוכם, זה משחקי Campaign בעיקר, משחקי אמריטראש.

תמיר: פאם פאם פאם, זהו, פתחת חזית עכשיו.

גיא: כן, מי שלא מכיר, תמיר מאוד מאוד מאוד מאוד! אוהב משחקי יורו.

תמיר: אני מעדיף משחקי יורו רוב הזמן, משלוש סיבות. הם יותר זולים.

גיא: אבל הם פחות טובים.

תמיר: אה, איזה…

גיא: טוב, הם לא באמת פחות טובים, בסדר, אני יודע שאתם תסקלו אותי אחרי שתשמעו את זה. לא, לא, הם לא פחות טובים, אני די נהנה ממשחקי יורו, אני פשוט חושב שזה עדיף.

תמיר: אתה מחכה לשחק איתם כל שבוע.

גיא: שזה מדהים בעיניי, כי אם אני בחיים לא הייתי נחשף למשחקי יורו אחרת.

תמיר: מה יותר כיף מלהזיז קוביות עץ צבעוניות על המשחק ולהגיד זאת כבשה וזה מטבע?

גיא: להזיז מיניאטורות צבועים ממש ממש יפה על הלוח ולהגיד שזו באמת כבשה…

תמיר: overrated.

גיא: כי היא נראית כמו כבשה, כי היא באמת באמת כבשה/ [צוחק]

תמיר: לא, זה לא כבשה, זה כבשה באה מחייזר, שהיא גם אֶלְף עם חץ וקשת וכמה שיותר פלסטיק בקופסה.

גיא: כמה שיותר פלסטיק יותר טוב. יש שיגידו שזה הדרך של העולם עכשיו.

תמיר: כן, מודדים, מודדים משחקים בטונאז' של פלסטיק, אין ספק.

גיא: [צוחק] אז רגע, אז מה אתה אוהב בעצם במשחקי יורו? מה הופך אותך להיות משחק יורו ממש טוב, או בכלל, להיכנס לעולם של משחקי יורו, ולא משחקי קמפיין?

תמיר: כן… מה אני אוהב ביורו? אני אוהב, וזה נכון לגבי חלק מהמשחקים, רובם, סט מאוד ברור של חוקים שיוצר כזה, יוצר עולם קטן, שבו רק החוקים האלה משפיעים, ותחת הסט המאוד קטן, לפעמים מאוד מאוד קטן… אפשר ממש ליצור אינטראקציות מאוד מעניינות בין המהלכים, בין הפעולות… הכל מרגיש יותר כמו פאזל.

גיא: אממם.

תמיר: מבחינתי, יורו טוב זה יורו שאני מרגיש שנשרף לי המוח, כי וואו, זה גורם לזה גורם לזה, פאק, איך אני עושה… סליחה.

גיא: ככל שהוא יותר אינטנס מבחינת החידתיות שבו…

תמיר: כן.

גיא: הקומבינציות שלו…

תמיר: כן.

גיא: זה מבחינתך הופך את המשחק להרבה יותר משמעותי?

תמיר: אני אומר את זה עכשיו ואני לא בטוח שאני באמת מתכוון לזה…

[גיא צוחק]

תמיר: כי יש משחקי יורו שלא משנה מה אתה עושה, והדיזיינרים יודעים שהם עושים את זה, תמיד חסר לך אחד משהו, אתה רוצה לעשות את זה, "אה, אני אעשה את זה, אוי שיט, חסר לי אחד זה, לא משנה, אני אעשה משהו אחר, חסר לי אחד כזה", תמיד חסר אחד, זו תחושה מאוד כיפית למצוא בסוף את…

גיא: האחד הזה.

תמיר: כן, את הנתיב הזה, שכן, יש לך את כל מה שאתה צריך. לעומת זאת יש משחקים נורא נורא נורא כיפים שאתה רוצה לעשות הכול, פשוט כל האופציות פתוחות לפניך, "אה, אני רוצה לעשות את זה", ורק ליהנות, ליהנות, ליהנות, כל מיני משחקי תפריט, אני קורא להם.

גיא: מה זה משחקי תפריט, מבחינתך, אתה יכול לזרוק לנו איזה רשימה של כאלה?

תמיר: Uwe Rosenberg, הוא מאוד אוהב לעשות משחקי תפריט, A Feast for Odin, Caverna כזה משחקים שאפילו Hallertau, לא שיש לו המון המון אופציות, זה משחקים שיש לך לוח, אתה יכול לבחור בו מה אתה רוצה לעשות, בדרך כלל זה walker placement, אולי זה action selection, תלוי, ואין, כאילו, נגיד, שמונה, עשרה, חמש עשרה אפשריות יש 30, 40, כאילו כמו שאתה מגיע למסעדה סינית, אמיתית…

גיא: כן, ואז יש לך מלא…

תמיר: ואז יש לך כאילו, אתה צריך להגיד את הדברים רק לפי הקוד שלהם, כי השם…

גיא: [צוחק קלות] כן, זה אחלה אסוציאציה, כי לדעתי משחקי יורו זה באמת תפריט של מסעדה סינית לרוב… כי לא רק שאתה לא יודע מה רוצים ממך, אתה צריך איכשהו למצוא מה לאכול שם.

תמיר: כן, כן, כן.

גיא: זה החוויות שלי עם משחקי יורו.

תמיר: אין ספק, יש משחקים שיש בהם הרבה פחות דברים ועדיין הכל נורא טייט… נראה לי שאני שעה מדבר על יורו ולא, ואתה דיברת על אמריטראש.

גיא: אממם.

תמיר: ואולי יש אנשים שלא מכירים, אז נעשה זריז את ההבחנה.

גיא: אממם.

תמיר: יש בגדול מלחמה לא רק בין הקבוצות האלה, איך מגדירים אותן בכלל…

גיא: לגמרי.

תמיר: אנחנו לא ניכנס לזה, אני אקח את מה שאני מאמין בו, כי רק אני צודק.

גיא: ואני אקח את מה שאני מאמין בו, כי בסוף מישהו צריך להציג את הצד הטוב במפה הפוליטית, או לא הפוליטית, במפה הרגילה.

תמיר: ההבדל במקור במקור, בין יורוטראש לבין אמריטראש, ואני חושב שזה הוגן, רק הוגן לקרוא לשניהם ככה.

[גיא צוחק]

תמיר: משחקי יורו במקור באמת מגיעים מאירופה, לפי השם… סט חוקים קצת סגור על עצמו, הרבה… במקור, הרבה קוביות עץ ודברים רק כדי שהחוקים יעבדו. בגדול אוסף של חוקים כמו שאירופאים אוהבים חוקים…

[גיא צוחק]

תמיר: פחות מְשַׁנֶּה התמה, בסוף מזיזים קוביות ממקום למקום כדי להמיר, כדי למכור, כדי לסחוב, בסוף להשיג נקודות ניצחון.

גיא: האם אי פעם הצלחת להגיע למצב שמשחק יורו, אתה משחק אותו בחוקים אחרים, של משחק יורו אחר?

תמיר: אוווו…

גיא: איזה כיף.

תמיר: אם הולכים מספיק אחורה, טכנית זה סופר אפשרי.

גיא: בטוח, בטוח, אני בטוח שאתה יכול לעשות משחקי יורו.

תמיר: יש אגב משחק, שאם אני לא טועה נקרא 505, 501…

גיא: אממם.

תמיר: אחד מהם זה הטיסה ואחד מהם זה המשחק הזה. זה משחק שיש בו רכיבים, ויש בו רשימה של 505 משחקים.

גיא: מדהים.

תמיר: שאפשר לשחק עם אותם רכיבים.

גיא: מדהים.

תמיר: מדהים כן ולא, כי כנראה שהרוב בררה, כנראה שהרוב בררה, כנראה שהם חשבו על שלושה משחקים ממש טובים, וכל השאר זה כמו… פעם היה את כל הארקיידס האלו, האלה שאתה יכול לקנות עם אלף משחקים…

גיא: כן.

תמיר: ולשחק שלושה, כל השאר זה…

גיא: תמיד כי מריו היה שם.

תמיר: טטריס… מריו וטטריס… [גיא צוחק], ואיזה פיקסל אחד שזז ימינה או שמאלה.

גיא: אז זה משחקי יורו בעצם?

תמיר: זה משחקי, כן, זה איך שאני תופס משחק יורו, הגדרה עוד יותר טובה, זה משחקים שהדגש שלהם הוא המכניקה או מה עושים במשחק. אמריטראש, לפחות איך שאני תופס את זה, זה משחקים שמה שיותר מעניין בהם זה דווקא הסיפור, ההתקדמות, הדרך… יותר מהם מתרחשים על יותר מסנריו אחד, סיפורים שמתרחשים, יש הרבה טקסט לקרוא לפעמים… ושם באמת, ה, ה, ה…

גיא: ה-value האמיתי של המשחק,

תמיר: ה-value האמיתי מגיע באמת מהתחושה שהשחקנים חווים, מהוואטאבר, כמו לצאת להרפתקה.

גיא: כן.

תמיר: בגדול, לכן לדעתי אתה קורא לזה הרבה משחקי הרפתקאות, אני חושב שזה…

גיא: כן, לגמרי.

תמיר: באמת שם מצוין.

גיא: אני חושב שמבחינתי זה באמת משחקי הרפתקאות, exploration, wall building, clust building, character building, RPG לעיתים.

תמיר: כל מי שרוצה לשחק D&D ואין לו עם מי לשחק…

גיא: או שלא אוהב לשחק D&D, כי זה פשוט יותר מדי אמורפי עבורו. אבל כן, אני נורא נורא נורא מתחבר למשחקי קמפיין, הרבה פעמים קוראים למשחקי אמריטראש גם משחקי קמפיין, כי באמת הדגש הוא על הקמפיין…

תמיר: אממם.

גיא: ועל בניית הסטורי וההתקדמות במהלך הסיפור שלוקח 3 שעות.

תמיר: נכון, גם אם לפעמים הקמפיין הזה הוא רק בישיבה אחת, אין ספק.

גיא: לגמרי, וכאילו, הסיבה, נראה לי, שאני כל כך אוהב את הדברים האלה, זה באמת מגיע מהמקום של, זה פשוט לבנות סיפור, זה לצאת לעולם אחר, זה להסתכל על הדברים בצורה אחרת, זה לחוות משהו שאתה לא חווה ביום-יום, וכן, לא תמיד בא לך, כאילו, שהמוח שלך יעבוד שעות נוספות עם משחקי יורו מטורפים [צוחק קלות], שזה ממש מטורף, אבל כן, המשחקי קמפיין מבחינתי זה המון המון דגש על חוויה אחרת. שנינו אנשים שהם נורא נורא עסוקים, אז באופן מצחיק [צוחק] אני איכשהו מוצא כל הזמן, כאילו, זמן לשחק עם תמיר משחקי קמפיין.

תמיר: כן, כן.

גיא: אבל אני חושב שהעובדה שאנחנו יכולים ללכת למשחק קמפיין, ולהסתכל עליו בצורה אחרת, ולחוות אותו בצורה יותר אחרת, ולחוות את העולם אחרת, וכן, גם קצת לצאת מהמסך,

תמיר: אממם.

גיא: זה ממש חשוב בעיניי… וכן, זה לא קטאן, כמו כל משחקי קמפיין, זה לא קטאן.

תמיר: כן, כן. זהו, ונראה לי שכאילו החלק הכי כיף בעולם הזה, זה שמעבר לזה שאנחנו לא… אין איזה מפה פוליטית שאם אתה פה אתה לא יכול להיות שם…

גיא: וויי, לגמרי.

תמיר: אז גם אנחנו, בתור שחקנים…

גיא: אממם.

תמיר: משחקים גם וגם… אפילו אצלי יש בבית משחקים כאלה, ולך הפוך, וגם יש המון המון, בטח ב-10-15 שנה האחרונות, משחקים מאוד היברידיים.

גיא: לגמרי, Runebound אחד מהם לדעתי, אני חושב שזה בין הראשונים ששיחקנו, שהוא מאוד הרגיש לי, גם אלמנט יורואי, וגם אלמנט קמפיין.

תמיר: מעניין, מעניין שאתה אומר זה… כן, אבל יש הרבה משחקי יורו שכן שמים יותר דגש על תמה.

גיא: לגמרי. אפשר לקחת את "סיט"?

תמיר: Scythe?!

גיא: Scythe.

תמיר: כן, כן, שם יש הרבה world building.

גיא: יש המון וורד בילדינג, במיוחד עם ההרחבות האלה שהם בנו, ממש שם דגש על סיפור, ממש יש ספר עם אקספלורציה ומעטפות סגורות, אני זוכר את זה בבית, כי פשוט התחלתי להסדיר את המשחק…

[תמיר צוחק קלות]

גיא: ועוד לא שיחקתי איתו. אקספדישן, הוא prequel ל-Scythe.

תמיר: נכון, גם משחקים של ראיין לוֹקאט, אני חושב, לוּקאט, Above and Below, Near and Far.

גיא: וואה, Near and Far…

תמיר: משחקים ש… על פניו, אם רק מסתכלים על הלוח, יורו די פשוט…

גיא: מאוד יורואי.

תמיר: אבל עם המון המון עולם מסביב, הוא לבד, מי שלא מכיר, זה דיזיינר של משחקי קופסה, שמחזיק לבד גם את הדיזיין וגם את האילוסטרציה, וגם, הכל הוא עושה לבד שם, באמת בן אדם מאוד מוכשר לדעתי, יש לו גם ארט מאוד מאוד מאוד שונה מהכל.

גיא: מאוד ייחודי לו גם, to be honest…

תמיר: כן.

גיא: כאילו אם ראיתם משחקים של Near and Far, וראית את Above and Below זה כאילו, you know that it's the same artist.

תמיר: כן, ושלך, שהוא משחק קצת פחות… קצת פחות יורו והרבה יותר קמפיין.

גיא: Sleeping Gods?

תמיר: Sleeping Gods.

גיא: שהוא מאוד מאוד דומה לו במהות העיצובית שלו…

תמיר: כן.

גיא: אבל הוא מאוד קמפייני…

תמיר: כן, הוא ברח קצת מהיורו שם, ולדעתי עשה עבודה מאוד טובה.

גיא: למי שלא מכיר את Sleeping Gods, משחק מדהים של בעצם world exploration, שבעצם אתה צריך להציל קבוצה של אנשים שנתקעת על איזה אי, ולאסוף כמה שיותר טוטמים בשביל להתקדם הלאה בסיפור.

תמיר: בעצם להבין על מה קורה שם.

גיא: וואי, לגמרי, ואני חושב ששיחקנו את זה כמה שעות טובות את המשחק הזה.

תמיר: שעות טובות מאוד.

גיא: ועברנו איזה שני חלקים בעולם שזה היה ממש…

תמיר: יש שם, לדעתי, שני טריקים שטיקים מאוד טובים. אחד זה שהמפה היא כמו, מי שזוכר… פעם כשהיינו ילדים, לפני ה-GPS, לפני ה-Waze, אז היינו, היה באוטו כזה…

גיא: ספר מפות, נכון, נכון.

תמיר: ספר מפות, זה בדיוק זה, זה אותו דבר, רק מצויר הרבה יותר יפה. וזה שזה סיק מאוד נחמד. אתה פשוט מתקדם במפות, אני רוצה להמשיך לשם, אתה מדפדף שם…

גיא: מדהים.

תמיר: אז זה מעולה אפילו עם הספירלה…

גיא: עם הספירלה, בדיוק, כשזה ממש לוקח את זה למקום אחר.

תמיר: כביש 6 עוד לא מופיע שם עדיין, אבל כל השאר כן.

גיא: בגלל ש, נו טוב, מה אתה רוצה, יש לך שם את כל הנתיבים הימיים של… [צחוק קל] נתיבי איילון הימיים.

תמיר: מה שעוד נחמד שם זה, זה ממש עולם פתוח, הוא בנה שם. קצת כמו במשחקים של פעם, שכאילו, משחקי מחשב של פעם. עולם באמת פתוח, אתה הולך למקום שאתה לא צריך להגיע אליו…

גיא: אממם.

תמיר: הם שוחטים אותך ברגע, כי פשוט הגעת, "אנדר לבל" ברמות, ו…

גיא: "אלדן רינג סטייל", מישהו אמר אלדן רינג? אני עכשיו מאוד בתוך זה.

תמיר: אפילו יותר פתוח מאלדן רינג. אם, כאילו, אתה יכול ל…

גיא: אני יכול לחוות דעה כי אני שיחקתי עכשיו את אלדן רינג אתמול כמה שעות טובות [צוחקים קלות], ואני משחק את אלדן רינג בתקופה הקרובה, אבל זה אלדן רינג, משחק פתוח בטירוף, אני חושב ש-Sleeping Gods עושה לו מאה בצורה מאוד מאוד טובה, וגם כל פעם שאתה מגיע למקום ב-Sleeping Gods הוא פשוט פותח לך עוד חלקים בסיפור שאתה לא הכרת שקיימים…

תמיר: אממם.

גיא: אז כאילו זה בכלל מטורף. וכאילו, אני אומר, יש משהו למשחקי קמפיין שנורא נורא כיף, אבל אם אני צריך לקחת יורו ששיחקתי דווקא אצלך, אתה אומר שהוא גם נראה נורא נורא נחמד, אני חושב, שבסוף גם הגיע אליי לארון, לארון משחקי הקופסה שלי, זה Champions of Midgard. כמה נפלא הוא! ומי שלא מכיר, Champions of Midgard, משחקים בעצם גיבורים של הר, שהמטרה באמת, ויקינגים, המטרה באמת להביס כמה שיותר מלחמות, להגן על הכפר, לעשות מה שאתה רוצה.

תמיר: המטרה היא, אני תמיד מסביר את זה ככה, המטרה היא לנצח.

גיא: כמו כל משחק בערך?!

תמיר: כמעט, יש משחקים שהמטרה היא לא להפסיד, Durak וכאלה…

[גיא צוחק]

תמיר: אבל ב-Champions of Midgard המטרה היא כמובן לנצח, לנצח מי שהשיג הכי הרבה… fame?

גיא: fame? ויקטורי פוינט כאלה?

תמיר: חלילה, תמיד צריך לתת לוויקטורי פוינט שם אחר במשחק…

גיא: [צוחק] זה בגלל שאתה ויקינג זה חייב להיות שם.

תמיר: חייב… פיים.

גיא: פיים, כן. פשוט משחק נפלא. אני חושב ששיחקתי אותו אצלך, למדנו אותו בערך בעשר וחצי דקות?!

תמיר: כן.

גיא: הוא, יש לו הרבה אופציות, זה מבחינתי, אם אתה מגדיר משחק מניו, [צחוק קל] לא חסר שם אופציות.

תמיר: כן.

גיא: ואתה תמיד מוצא מה לעשות. וכן, אתה כאילו, יש להם אלמנט של walker placement מאוד מאוד חזק, והרבה דברים שאתה עושה…

תמיר: כן, אני גם אלמנט מאוד חזק של קוביות.

גיא: נכון.

תמיר: שזה די נדיר בעולם, בטח ב… נדבר על זה תכף. בטח בעולם של outcome, קוביות זה משהו שמכניס אקראיות וזה… לא כזה נפוץ בהרבה משחקי יורו.

גיא: לגמרי.

תמיר: כאילו, קלאסיים כמו Castles of Burgundy, טירות אוף בורגנדי.

גיא: שאני ממש רוצה להתמחות בגרסה החדשה ואני ממש מתאפק.

תמיר: די, די, תשחרר עם הפלסטיק הזה, בוא תשחק אצלי.

גיא: אני כל כך רוצה את הפלסטיק הזה. [צוחק קלות]

תמיר: שמה יש קוביות שמוטלות בתחילת הסיבוב, ומה שנקרא…

גיא: אתה עובד איתם בעצם?!

תמיר: כן, מה שנקרא רנדום אינפוט, אפשר לעשות איתם, אתה יודע מראש, בתחילת הסיבוב, איזה רנדום קיבלת, אתה עובד איתם. ב-Champions of Midgard יש משהו שבדרך כלל לא מופיע ביורו. הקרבות… מבוצעים על ידי הטלת קוביות… שאתה מחליט, כל קוביה מייצרת ויקינג אחר שלקחת איתך, לוחם… לדעתי שיטת קרבות באמת נהדרת, אבל היא רנדומייז אאוטפוט, שזה משהו שהוא כאילו ביג נו נו בעולם היורו… מאוד מאוד נפוץ בעולם האמריטראש…

גיא: מאוד!

תמיר: כמעט, כל ה… קרבות וזה, כמעט תמיד זה קוביות.

גיא: תמיד זה קוביות, תמיד. כאילו אני כמעט ולא ראיתי משחק אחד, Runebound, אופס די.

תמיר: שזה… [צוחק]

גיא: שאין קוביות בכלל.

תמיר: אין קוביות, כן, מטילים פוגים, זה מדהים.

גיא: זה נפלא, אני חושב שזה מכניקה מדהימה למשחקי האמריטראש.

תמיר: אני מסכים, קצת משחק אנדררייטד, וגם יותר מדי אאוטפרינט, קשה להשיג.

גיא: אממם.

תמיר: כן, אז כן, כמו שאמרת, משחק שהסיפור, הסיפור לגביו… אצלי לפחות, הוא מדהים. המשחק הראשון… או בעצם הדבר הראשון שזכיתי בו, אי פעם בחיים. אז שמענו על "הממלכה", הבנו שאפשר לבוא לשם לשחק משחקי קופסה מהספריה שלהם. הגענו, לקחו, שאלו מי רוצה להשתתף באיזו הגרלה, כל אחד שם כך וכך כסף… ואיכשהו אני עליתי בהגרלה.

גיא: לא להאמין.

תמיר: כן, זכיתי.

גיא: אני בחיים לא זוכה.

תמיר: וזכיתי ב…?

גיא: בחיים. Champions of Midgard?!

תמיר: לא.

גיא: [צוחק קלות] זה מטורף.

תמיר: זכיתי בפרסקו… אבל שאלתי אותם, לא הייתי בטוח וזה, כי הסתכלתי לפני זה על משחקים וזה, בסוף אתה נמצא בחנות מלא מדפים מהממים של משחקים.

גיא: [צוחק קלות] You need to hold yourself.

תמיר: כן, שאלתי אם אני יכול להחליף במשהו באותו ערך, אמרו, "בטח, אם אתה רוצה משהו יותר יקר תוסיף ותתה…", אז החלטתי לקנות את Champions of Midgard, לדעתי זה משחק…

גיא: הכי טוב בסדרה.

תמיר: וואו, זה פשוט משחק שעומ… אני לא יודע אם כולם מכירים את המונח הזה, שעומדים בו?! משחק שבסיבוב האחרון, אפילו לפני…

גיא: אממם.

תמיר: השחקנים לא יושבים, כולם עומדים בלחץ, מה הולך לקרות וזה, זה קורה לפעמים בריסק, אנשים שאוהבים ריסק?!

גיא: כן, כן, כן. קשה לי עם ריסק, יש לי את זה בבית ועדיין לא שיחקתי איתו, אבל קשה לי עם ריסק.

תמיר: לא צריך, כן, אבל משחקים שבסוף אתה לא יודע מה הולך לקרות, כי דברים יכולים לצוץ לך, פתאום הטלות לא טובות ויש re-roll, יש דברים מעניינים… לדעתי משחק מומלץ לפחות להסתכל עליו.

גיא: לגמרי ממליצים, וגם ממליצים לקרוא את הביקורת שלנו עליו בפייסבוק…

תמיר: הוו, נחמד.

גיא: אם אתם לא מכירים אותנו, אז… באמת אני ותמיר, כאילו, משתדלים לפחות כל שבוע אחרי שאנחנו משחקים לעשות לנו ביקורת, וגם בשני… משחקים בשתי קבוצות משחקי קופסא בפייסבוק.

תמיר: אני אגיד שאני מתאמן רק בקריאת החוקים ובלשחק…

גיא: זה ממש יפה. שאני חייב להגיד, שאם יש מישהו שיודע ללמד משחק, זה תמיר, אבל נדבר על זה בהמשך. אז כן, אני ממש ממליץ לכם לקרוא את הפוסט על Champions of Midgard, אתם יכולים לקרוא את זה ב-unboard וישראמיפל ואנחנו באמת משתדלים לתת כל הזמן מקומות לדברים האלה, וקצת יותר הילייטים למשחקים… אבל אם כבר הזכרת את ההיילייט שלנו למשחקים, אתה רוצה אולי לדבר על המשחק האחרון ששיחקנו, נראה לי, באמת, גם הפוסט האחרון שעשינו…

תמיר: כן, זה היה Sword and Sorcery.

גיא: Sword and Sorcery.

תמיר: משחק ש…

גיא: Sorcery זה משחק.

תמיר: "SNS" או "SOS", זה משחק ש…

גיא: [צוחק] מה "SNS"?

תמיר: באמת, לא ראיתי דבר כזה אצל גיא, זה משחק שהוא פחד לשחק.

גיא: בחיים, אני לא מפחד לשחק משחקים, בחיים.

תמיר: גיא, מי שלא מכיר, יש לו, הוא לא מפחד ממשחקים גדולים.

גיא: משום דבר.

תמיר: אחד המשחקים העצומים שיושבים אצלו בבית… Shadows of Brimstone, משחק גדול. יש בו המון חלקים גדולים, המון.

גיא: המון.

תמיר: וכאילו, בשונה מהרבה הרחבות במשחקים כאלה פשוטים, שמוסיפים לך טיפה עוד אפשרויות, זה מוסיף עוד מכניקות, ופתאום אפשר לעשות ככה וזה, ואפשר להשתתף. דברים מטורפים. הוא לא מפחד ממשחקים גדולים. Sword and Sorcery זה משחק שמי שכתב את ספר החוקים לא עשה עבודה טובה.

גיא: לא.

תמיר: אבא שלי היה אומר, "לשבור לו את הידיים והרגליים".

גיא: לא, היה לי shook in my boots לפני שהגעת למשחק הזה.

תמיר: ממש.

גיא: כי כאילו, ניסיתי לשחק אותו לבד, באמת, ניסיתי.

תמיר: ואין אף תוכן מדיה טוב להבין את החוקים.

גיא: כלום, כלום. יש מלא גיימפלייס, אבל אז אתה פשוט, גם רואה את מה שקורה לך במשחק, ואז אתה לא יכול ליהנות מזה.

תמיר: לא, מישהו צריך לשלם לג'ון או לרודני שיעשו סרטון אחד כמו שצריך להסביר את הדבר.

גיא: כן, חייבים, watch it play, רודני, please listen to us, watch it play and make S&S, Sword and Sorcery happen. באמת, אחד המשחקים שבעיניי הם באמת הכי יפים. יש להם סיפור, יש להם כתיבה טובה של תוכן, הדמויות כתובות טוב, הדברים שאתה יכול לעשות הם טובים, האקספלורציה נהדרת, אבל הוא כל כך מאיים, כמות החוקים שם, כמות הדברים וכמות האייקונים, פשוט overwhelming.

תמיר: כן, לא, הוא גם, כן, זה משחק שפשוט היה צריך להגיע, לדעתי, עם עוד ספרון קטן שמסביר על ה-flow של המשחק, יש, יש… פאבלישרס שעושים את זה מצוין.

גיא: ממש.

תמיר: מוסיפים עוד ספרון, כאילו, הבאתם לנו את הספרון.

גיא: Euthia שפשוט הוסיף את ה-battle flow שלו, לגמרי.

תמיר: נכון.

גיא: זה היה ממש פשוט, אני ראיתי את זה בסרטונים, זה היה ממש טיק טיק טיק…

תמיר: כן.

גיא: ואתה יודע מה אתה עושה.

תמיר: לא, זה… אגב, הדרך שלי לרמות, כשאני לא לומד טוב משחקים, זה להגיע, ותמיד יש את הפליירייד או זה, ואני אומר…

גיא: הנה, זה בדיוק מה שבאתי להגיד.

תמיר: אז זה היה… 1, 2, 3, 4, 5.

גיא: לא היה פליירייד.

תמיר: אז יש…

גיא: יש את ה-back of the rule book, או אתה יודע, את ה…

תמיר: הדף הזה…

גיא: הדף, כן.

תמיר: שיש בו כמעט את כל מה שאתה צריך, ואז אתה קודם מגיע אליו, ובטח שחקן במשחק הראשון שלו, אה, אבל מה עם זה? למה זה לא מופיע פה? ברור שאני במשחק הראשון שלי אצטרך את המידע הזה. תכתבו קצת, יאללה…

גיא: אבל לא, הם בחרו שלא.

תמיר: כן.

גיא: אבל אם אנחנו רגע לא רוצים לעשות דאשינג ושיימינג ל-Sword and Sorcery…

תמיר: חלילה וחס, לא, משחק…

גיא: נפלא.

תמיר: אני נהנתי ממנו מאוד.

גיא: אני חושב שבסוף גם אני, כאילו, לוקח…

תמיר: במיוחד כי הוא היה מאוד קשה, ומתנו שם בסוף.

גיא: וואו, וואו, וואו.

תמיר: וואו.

גיא: תקשיבו, באמת, חברים, מאזינים יקרים, אם אתם נכנסים ל-Sword and Sorcery, תלמדו את החוקים לפני כן…

תמיר: כן.

גיא: זה ממש יעזור לכם, ובאמת באמת, אל תתייחסו לסנריו הראשון כמשהו שמשקף במשחק.

תמיר: כן.

תמיר: הסנריו הראשון היה נראה מאוד מאוד מאוד גנרי, ומאוד מאוד מאוד מאוד סתמי.

תמיר: ופשוט, ופשוט.

גיא: ופשוט הסנריו השני הגיע.

תמיר: ואז הסנריו השני הגיע וזה היה מ-0 ל-100, כאילו מישהו בנה… כזה… טוטוריאלס, כמו שעושים לאחרונה במשחקים, איזה שלושה, ארבעה, חמישה…

גיא: אממם.

תמיר: סנריוס…

גיא: והם ממש עוזרים, הם באמת עוזרים.

תמיר: והוא קפץ מהראשון לחמישי. פשוט קפיצה מטורפת… יש שם מקום, לא ניכנס יותר מידי, אבל יש שם כל מיני מכניקות וכל מיני אויבים שעדיף להרוג קודם, אחרת דברים קורים או מקום, אני, אני נפרדתי מה-party, לא עושים את זה…

גיא: אל תעשה את זה.

תמיר: נפרדתי כי…

גיא: פעם הבאה, פעם הבאה שאנחנו יושבים, אם אתה עושה את זה…

תמיר: אני אוהב לפתוח תיבות אוצר, הלכתי הצידה, נפלתי לבור.

גיא: אני מסכים איתך, אבל לא נפרדים, חברים, אני אחדד.

תמיר: כן.

גיא: לא מפצלים את ה-party במשחקי קמפיין. [צוחק]

תמיר: אתה צודק, אתה צודק.

תמיר: כל אחד מאיתנו היה בנפרד מול משהו שלבד הוא לא יכול להתמודד איתו, ופשוט ספרנו זמן לאחור תוך כדי שאנחנו [צוחק] רצים עם הידיים כאלה, למעלה.

גיא: כן, כן, זה היה משחק מדהים, אני חושב שזה מדהים. אני חושב ש…

תמיר: אני מת להגיע להביס אותו, לחזור אליו ולהביס אותו.

גיא: אנחנו חייבים לעשות אותו עוד פעם, אנחנו חייבים לעשות עוד סיבוב. ובאמת גם אנחנו חייבים להגיד שבנימה זו, אנחנו באמת הולכים לסיים את הפרק הראשון שלנו, אני לא מאמין שזה הגיע, אנחנו עובדים על זה כל כך הרבה זמן, אתם לא מבינים אפילו.

תמיר: עובדים זה מילה יפה ל"גיא עובד על זה".

גיא: לא, לא, לא, אנחנו עובדים על זה כל כך הרבה זמן, באמת, אנחנו כל כך מנסים להוציא את זה לפועל והצלחנו, ובסוף קרה, ואז האיראנים כמעט הפילו לנו את התוכניות, שזה גם קרה.

תמיר: אנחנו אקטואליה.

גיא: וואי, ממש, למי שלא יודע מתי אנחנו מקליטים את זה, אבל זה ממש קרה יום אחרי המתקפה של איראן… אנחנו ממש שמחים שאתם מאזינים לנו, אנחנו ממש שמחים שאתם פה איתנו ושאתם חולקים את החוויות שלנו… נראה לי שהפרק השני הולך להיות ממש מגניב.

תמיר: אני מקווה אם אתה כתבת אותו.

גיא: הו, thank you. אבל כן, לגמרי, אנחנו מחכים כבר לפרק הבא, אנחנו רוצים להגיד שוב תודה לסמסונג נקסט שמארחים אותנו פה, בסטודיו שלהם, שזה ממש ממש נחמד מצידם. ותמיר, תודה לך.

תמיר: תודה לך.

גיא: thank you, thank you, ואנחנו גם נתראה אני מניח בפרק הבא ביחד [צחוק קל]. אבל, אבל תודה לכם חברים… ותודה לכם שאתם מאזינים לנו ועל הפידבקים שאתם נותנים לנו בפייסבוק ובמדיות השונות, בפרטים ובתגובות ובקומנטים, ואתם ממש מוזמנים לעקוב אחרינו בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלנו. ואתם כמובן כמובן יכולים לפנות אלינו בפרטי בפייסבוק, אתם יכולים להגיע אלינו דרך אנבורד, אתם יכולים להגיע אלינו דרך ישראמיפל, להגיד לנו על מה הייתם רוצים לשמוע, אם יש משחקים שהייתם רוצים שנסכם.

תמיר: כי אנחנו באמת אוהבים את הפידבקים שלכם, זה קצת מרגיש כמו לשלוח משהו, ופתאום לקבל, קצת לשלוח אותות לחלל ולקבל חייזרים עונים לך, "אוההה מישהו מקשיב לי בעולם הזה".

גיא: אבל באמת, אנחנו ממש מעריכים את זה, ממש מעריכים.

תמיר: כן, והיה סופר כיף… לשלוח סקר ואנשים אמרו שאנחנו צריכים לשחק Magic Knight. אני לא צריך תירוצים לשחק Magic Knight.

גיא: אני הייתי צריך לרוץ רק לנוטיישן להתחיל את המשחק הזה כי ראיתי יותר מידי סרטונים שלו ולא שיחקתי בו.

תמיר: כן.

גיא: אבל לגמרי.

תמיר: זו הייתה תופעה יפה אגב.

גיא: תודה, תודה, נכון, כנראה, אתם מוזמנים גם לקרוא אותנו.

אבל תודה רבה לכם ואנחנו היינו גיא ותמיר, ב-Tokens & Tales, ונתראה בפרק הבא.

תמיר: יאללה, keep it coming.

 

לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה

8 views0 comments

Comentarios


bottom of page