top of page

יוטיוב ביזנס - פרק 4: איך לרסק את המתחרה הכי גדול שלך

Updated: Apr 18

שמי אביתר, ואני חיי את עולם היוטיוב מגיל 13, בערוץ הקודם שלי הגעתי למעל למיליון צפיות + 9,300 מנויים. היום עוזר לעסקי שירות למשוך לידים איכותיים מיוטיוב ולהפוך לאימפריות.

 

תאריך עליית הפרק לאוויר: 02/05/2023.

אביתר: מה נשמע חבר'ה, ברוכים הבאים לפרק הרביעי של הפודקאסט ״יוטיוב ביזנס״. בפרק הזה אנחנו הולכים לדבר על הדבר שבעלי עסקים הכי שונאים בעולם. נחשו מה זה? המתחרה. המתחרה שלך כאן כדי לנגוס לך מהעוגה. בסופו של דבר, העסק מפרנס אותנו, כמו שאני תמיד אומר, והעוגה מוגבלת. אנחנו יכולים להגיע עד כמות כסף מסוימת, כי כמות הכסף בעולם מוגבלת, ואם יש לנו אנשים שלוקחים לנו מכמות הכסף הזאת, במודע או לא במודע, הם מתחרים שלנו. מי שמציע את השירות שאתה מציע, בזול יותר או טוב יותר, הוא כן נוגס לך מהעוגה. ובפרק הזה אנחנו הולכים לדבר על איך לרסק את המתחרה הכי גדול שלך, לאו דווקא בעזרת יוטיוב, אבל כמובן שגם בעזרת יוטיוב, כי זה נושא הפודקאסט שלנו. מי שלא שמע את שאר הפרקים, מזמין אתכם לחזור אחורה בספוטיפיי או ביוטיוב, כי הם היו ממש ממש ממש טובים.

אז איך לרסק את המתחרה הכי גדול שלך בעזרת יוטיוב? קודם כל, ספוילר אלארט, רוב הסיכויים שהוא לא עושה את זה. אבל אם הוא גדול מספיק, הוא נמצא בכל מקום, כי זה מהות העסק, להיות בכל מקום, בכל זמן. רוב העסקים לא נמצאים ביוטיוב, רק העסקים הגדולים, וגם אז יש להם ערוץ לא כזה גדול. זה לא איזשהו אפיק שיווק שאנשים בדרך כלל משקיעים בו, ובגלל זה אני כאן. תהיה בטוח שהמתחרה שלך לא שומע את הפרק הזה, ככה שיש לך כבר פור עליו, ואם תיישם את מה שאני הולך לתת לך כאן, אז בכלל. אז בגלל שהמתחרה שלך לא נמצא ביוטיוב, זה כבר נותן לך אופציה לפתוח עליו פער, לתת לך מקום להיכנס, ולקחת את כל הקהל אליך.

עכשיו העניין הוא ביוטיוב שזה לא רק ממתג, אלא זה מלמד, זה נותן ערך אמיתי, שאי אפשר להחליף בסרטונים, אין מה לעשות. בסרטוני תוכן של דקה אני לא יכול ללמוד באמת, ומי שיגיד לכם אחרת, שקרן, אל תאמינו לזה, רק מערך איכותי לאורך זמן. וכאן נכנס עניין השחרור. רוב הסיכויים שהמתחרה הכי גדול שלך הוא בתודעת חוסר, והוא רוצה לשמור את הידע הפרקטי האמיתי לעצמו, ובגלל זה אני אתן לך משימה. תיכנס ליוטיוב, תיכנס לאינסטגרם, תיכנס לכל מקום איפה שהמתחרים שלך נמצאים, ותחקור לגמרי מה הם עושים.

עכשיו יש לזה שתי גישות - הגישה הראשונה, היא אומרת אני מתרכז בעצמי, אני עושה מה שאני רוצה, אני לא מסתכל בכלל על המתחרים שלי, אני פשוט לכל אחד יש את הלקוחות שלו והכל. ויש את הגישה השנייה, שזה לחקור עליהם עד הסוף ולדעת בדיוק מה הם עושים. עכשיו, אני נורא מתחבר לשניהם, פעם הייתי בגישת, 'אני לא רוצה להסתכל על המתחרים, אני יודע מה אני עושה והכל', אבל הבנתי שאני חי באשליה. אין מה לעשות, העולם שלנו הוא, הוא ככה הוא עובד, הוא תחרותי, במיוחד עסקים.

אני ממליץ לכם קודם כול להסתכל על המתחרים שלכם ולראות מה הם עושים, אבל לא להעתיק אותם. בחיים אל תעתיק את מה שהמתחרה שלך עושה, כי אתה בעצם שם את עצמך מתחת אליו. אם הוא ברמה 100, אתה שם את עצמך ברמה 70, כי אתה אומר, 'היי עובד לו 100, אז בוא ננסה לעשות מה שהוא עשה', ומה יקרה? אתה יכול כבר לנחש, אתה לא תגיע לרמת ביצוע כמוהו, ואם אתה עושה את מה שהוא עושה, אתה בעצם נהיה עוד אחד, במקום לבלוט בצד ולעשות את הדברים הייחודיים שלך. אז דבר ראשון זה לא להעתיק מהמתחרה, אבל כן לשים עליו עין. אני רוצה לראות מתי הוא יוצא לפיצוח שיווקי חדש, מתי הוא יוצא בקמפיין לחגים, מה הלקוחות שלו אומרים עליו, לקרוא ביקורות, באמת, תנסו לקרוא פעם אחת ביקורות על המתחרים שלכם, לראות מה הלקוחות התחברו אליהם, כדי לדעת מה אתם יכולים לשפר בשירות שלכם.

היום שמעתי משפט מאחד המנטורים שלי, שמוצר אף פעם לא נגמר, הפיתוח של המוצר אף פעם לא נגמר. אני דיברתי איתו על זה שהיה לי תקופה שהיה לי עומס לידים ולא יכולתי להכניס לעסק שלי, והוא אמר לי, 'טוב, זה טוב שעצרת את הצינור, כי אחרת היית פוגע בשירות', וזה בדיוק מה שהוא בא להגיד לי, השירות הוא אף פעם לא נגמר, תמיד אנחנו נפתח אותו. ובגלל זה, גם המתחרה שלך הולך לפתח תמיד את השירות, ואנחנו תמיד צריכים לצבור עליו פער.

עכשיו, אני יודע שהפרק הזה יכול להלחיץ טיפה את האנשים ששומעים אותו, שאומרים, 'מה זה הלחץ הזה? להסתכל, מה הוא עושה? מה אני עושה?', כן! ביזנס זה לאנשים תחרותיים. זה עולם לא קל, זה עולם קשה, אתה לא יודע אם יהיה לך כסף הביתה או לא, במיוחד בהתחלה שלו, ובגלל זה, אנחנו חייבים להיות פשוט הכי טובים. כשאתה מי ששולט בשוק, ואתה העסק הכי גדול בתחום, יש לך פער אדיר על כולם: אתה יודע מה עובד; דבר שני, יש לך יותר כסף מכולם, משמע, אתה יכול, אתה בא בפוֹר על כולם, יש לך תקציבי פרסום, אתה יכול להביא עובדים, אתה יכול לעשות את הכול, הכול, הכול כמו שצריך; ודבר שלישי, כולם מאחוריך, שכולם מאחוריך ומדברים על הנישה שלך, לרוב השם שלך יעלה. ובגלל זה, אנחנו תמיד נרצה להיות הכי גדולים. לאו דווקא כדי להרוג את המתחרה ולגרום לו לפרוש מהתחום, אלא לדעת שאנחנו תמיד צעד אחד לפניו.

ובחזרה לנושא, ברגע שאני חוקר על המתחרה שלי, אני רואה את המשפך שיווק שלו, אוקיי? אני באמת נכנס לעומק ובודק מה הוא עושה. בין אם הוא נותן מתנה חינמית, בין אם יש לו יוטיוב, בין אם יש לו רק אינסטגרם, מה הלקוחות שלו אומרים עליו, עושה את המחקר הזה, בערך משהו כמו רבע שעה ברבעון. לא צריך לחקור כל רגע. כל שלושה חודשים אפשר לבדוק, לראות מה קורה, וברגע שאני רואה מה הוא עושה, יש לי איזה שהיא תחזית, ואני לא אגיד תחזית אפילו, יש לי איזשהו מיצוב מסוים, שאני יודע בערך איפה אני נמצא.

עכשיו, אני לא, אני לא חי בתודעת חוסר כזאת שאני בא ובודק תמיד מה הוא עושה, ומסתכל לו כאילו אני איזה אקסית שלו או משהו, זה לא מעניין אותי. אני רק רוצה לראות מה הוא עושה, מה הוא עושה בשוק, אוקיי? זה לגיטימי לגמרי, אל תחשבו על זה כמצב שאני בא וחוקר לו את החיים, פשוט בודק מה הוא עושה, זהו. וזה גם פעם ב… פעם ברבעון, אני יודע מה, רק כדי להיות מחובר למציאות, כי בסופו של דבר עסקים זה הטוב ביותר לנצח ואת זה לא אתם תחליטו אלא הלקוחות שלכם יחליטו, אם להישאר איתכם או לא לעזוב אותכם.

אז אחרי שאנחנו עושים מחקר מתחרים, מה אנחנו נעשה ביוטיוב? איך זה קשור ליוטיוב? מעולה. כשאני עושה את המחקר המתחרים שלי ביוטיוב, לרוב, אם אני בנישה שהיא לא נישתית מדי, יהיה שם אנשים שעוסקים במה שאני עושה. אני לא יודע אם הם גדולים ממני או טובים ממני, אבל יכול להיות שיהיו שם, לרוב הם לא יהיו שם, אבל יכול להיות. ממליץ לכם לחקור. אחרי שאנחנו בודקים מה האנשים, הקולגות שלנו, המתחרים עושים ביוטיוב, אנחנו יכולים לראות איזה תוכן הכי עבד אצלם.

תחשבו איזה מטורף זה, אתם לא רוצים לשבור את הראש ולבזבז זמן. פשוט תיכנסו, תראו מה עבד. לא אומר לעשות, לא אומר להעתיק, רק לראות מה עבד. ברגע שאני רואה מה עבד, אני יודע מה השוק צריך. הרי אם זה עבד, השוק ענה על זה, לא המתחרה. המתחרה רק נתן את ההיצע, אבל הביקוש מגיע מהשוק. ברגע שאני יודע מה התוכן שהכי עבד אצלו, אני יודע מה השוק צריך, ואת זה אני רוצה לקחת ולשדרג. אני לא רוצה להעתיק. להעתיק, אני שם את עצמי מאחוריו, אם אני משדרג, אני שם את עצמי לפניו, זאת אומרת שאני מציע יותר ממה שיש לו להציע. ותחשבו מה, מה הלקוחות שלכם יגידו? 'רגע, אבל הוא נותן יותר, אז למה לי להישאר אצלו?', עכשיו, כמובן שזה גם יחסי אנוש והכל, אבל בסופו של דבר, כמו שאמרתי, הטוב ביותר ינצח, ומי שיתן יותר, ומי שישקיע יותר, יצליח יותר.

בואו נרד לשלבים פרקטיים. איך אני עושה את המחקר הזה כמו שצריך? דבר ראשון, אני נכנס ליוטיוב ורושם את הנישה שלי. אם אני עכשיו אינסטלטור, אני רושם ברזים, אינסטלטור, כל מה שקשור לתחום הזה, אוקיי? ממש הכל. אם אני קמפיינר, שיווק, פייסבוק, עניינים, אתם יודעים יותר טוב ממני, אבל תעשו את המחקר הזה, תיכנסו ליוטיוב ופשוט תרשמו את השם של הנישה שלכם או את שם המתחרה שלכם. אני בטוח שאם אתם לא בת יענה וטומנים את הראש באדמה, אתם יודעים מה המתחרה שלכם עושה, אוקיי? וכל אחד עושה את זה, בסדר? אז אל תרגישו לא נעים.

ברגע הזה, אני אכנס לסרטונים שלו, ואראה מה קיבל הכי צפיות, אני ממש יכול לפלטר, מלשון פילטר ביוטיוב, של מה יציג לי את זה קודם, על פי שנה, על פי תאריך, על פי צפיות. אנחנו נבחר על פי צפיות, אוקיי? אני בוחר על פי צפיות, רוצה לראות למה יש הכי הרבה צפיות בתחום, מתי הסרטון פורסם, אם זה לפני עשר שנים יכול להיות שזה לא רלוונטי בכלל. אתם יודעים, יוטיוב זה לטווח הארוך, אבל אם זה לפני שנה, ואני רואה שיש לזה, לא יודע, איזה 5,000 צפיות, וכל השאר מדשדשים על אלף, אוקיי, יש כאן משהו שהשוק צריך, אז אני אכנס ואני אראה מה הוא עושה, ואולי אני אפתח מוצר על זה, לאו דווקא סרטון.

אם עכשיו מישהו מלמד אותי איך לפתוח ערוץ ביוטיוב, קחו לדוגמה אותי, אני העליתי סרטון, אני הולך להעלות סרטון ליוטיוב. למה שאני לא אהפוך את זה למוצר צד? למתנה חינמית? למגנט לידים? 'היי, בוא תיקח את המדריך, איך לפתוח ערוץ ביוטיוב בצורה המיטבית, איך להעלות סרטון בצורה המיטבית', יש לזה ביקוש הרי, נכון? אז מה הבעיה לעשות על זה מגנט לידים? תראו איזה פעולה אסטרטגית. אני לוקח משהו שכבר קיים בשוק, משדרג אותו בצורה שאני עושה, בנישה שאני עושה. אם הוא עושה את זה כמדריך טקסט, אני אעשה את זה כווידאו, אם הוא עושה את זה כווידאו, אני אעשה את זה כסדרת סרטונים, אבל אני אגוון, אני אשדרג את מה שאני רואה. וברגע שאני משדרג את מה שאני רואה, בעצם אני נותן יותר, ואז אני עונה כבר על צורך שהוא קיים בשוק, עם יותר ממה שקיים בשוק. זאת אומרת, אם משהו שהוא קיים בשוק ברמת ה-50 אחוז, אני נותן אותו ב-70 אחוז במעטפת אחרת, והתופעת לוואי שזה ייצור, זה ייצור מגנט לידים שהוא פשוט אפקטיבי. הרי מי יודע יותר טוב מכם מה הלקוחות שלכם צריכים? הלקוחות בעצמם! הם עצמם יודעים מה יותר טוב, לא אני ולא המתחרה. עכשיו, אם אני יודע שיש לזה ביקוש, למה לי לא לייצר את זה? אז המשימה הראשונה לפודקאסט הזה, זה לייצר מגנט לידים, זה לייצר מתנה חינמית על משהו שהוא קיים בשוק, שיש לו ביקוש ועובד! בדגש על עובד, אם זה לא עובד, אין למה לעשות את זה.

בואו נעבור לנקודה הבאה. אחרי שאנחנו מייצרים את המתנה החינמית שלנו, את המדריך הזה, או לא יודע מה, שאני יודע שיש לו ביקוש, שהוא לאו דווקא קשור למתחרה, פשוט בעזרת המתחרה אני בדקתי את זה, אני רוצה לתת פי חמש ערך קיים מהשוק. זאת אומרת שאני רוצה לפוצץ לאנשים את המוח, ברמה של לתת להם ייעוץ עסקי, דרך מסך, אם אני יועץ עסקי. לתת ממש כמעט את המוצר, אם זה מוצר שהוא done for you, שאני עושה בשבילך, אני לא יכול לתת אותו, אבל אם אני יועץ, מטפל, מישהו שמוכר את הידע שלי, אני רוצה לשחרר הכל, ממש הכל, ברמה שאתם לא מבינים, אוקיי? רק ככה זה עובד היום, בשנת 2023. לצערי, מוצרי מידע כבר לא עובדים, אנשים לא רוצים לשלם על כסף, ובגלל זה אנחנו ניתן את הכל בחינם.

אם תשימו לב, לי יש בתיאור של הפרק הזה, ובכל סרטון יוטיוב, את המדריך שלי, "מצפיות לסליקות", שאני ממש מלמד שבעה סרטונים, על איך להפוך את הצפיות ביוטיוב לסליקות בעסק, בפרקטיקה. ברמה שאתם נכנסים, צופים, ויודעים מה לעשות, והיופי הוא, שזה לא לוקח שעה עכשיו, זה משהו כמו, זה 20-30 דקות, לכל הסרטונים, עם צעדים פרקטיים. איך אני אוהב את המילה פרקטי, מה? פרקטיקה [צוחק]. זה משהו שאני וחברים שלי צוחקים על זה שכל מנטור עכשיו אומר, 'פרקטי וענייני, ותקנה את הקורס שלי וכאלה', אז בואו לא ניכנס לזה. האימפקט של זה, האפקט של זה, זה שהבן אדם נכנס, ומקבל כל כך הרבה תוכן, שאומר, 'יא אללה, הוא פוצץ לי את המוח'. וברגע שאנחנו מפוצצים למישהו את המוח, הוא זוכר אותנו הרבה יותר טוב, וכנראה שהוא יקנה מאיתנו בעתיד, כי הוא סומך עלינו. לעומת המתחרה, שנתן 50 אחוז ממה שנתנו, והוא פוצץ לו את המוח ברמת ה-50 אחוז, אם בכלל היה פיצוץ, וכנראה שהוא זוכר אותו כעוד אחד מהתעשייה.

אז איך אני נותן פי חמש יותר ערך ממנו? איך זה קורה? העניין הוא למכור את המומחיות. אנחנו רוצים קודם כל להתמקצע כמה שיותר, אני לא יכול לתת פי חמש יותר ערך, אם אני בעצמי לא טוב יותר פי חמש מהמתחרה שלי. אני רוצה להיות הכי טוב בשוק, ובגלל זה, תמיד תמיד תמיד אני אשקיע על למידה, על הצלחות, על כל מידע קיים בשוק, בנישה שלי, ואבחן אותו, ואיישם אותו.

אני יכול לתת לכם ספוילר אלארט, יש לי חבר שהוא גם לקוח, שהוא הוזמן לכנס של יוטיוב, ממש מארגון עצמו של יוטיוב, של גוגל, והדבר הראשון שהוא אמר לי שהוא נכנס לשם, הפוך, והדבר הראשון שאמרתי לו שהוא נכנס לשם, 'אחי, חייבים לקבוע שיחה, אני משלם לך על זה, תלמד אותי כל מה שהם אמרו לך'. הסיבה שהם לא הזמינו אותי, כי לא היה לי ערוץ עם מספיק מנויים לזה, והוא בנישה בינלאומית… כמובן באנגלית, והגיע למעל 50 אלף מנויים, ובגלל זה הם הזמינו אותו. ואמרתי, אוקיי, אם יוטיוב הולכים ללמד את היוצרים הגדולים שלה, על יוטיוב עצמה, אין מצב שאני לא יודע את זה. הרי זה העסק שלי יוטיוב, לא אכפת לי כמה זה עולה, אני רוצה להיות צעד אחד לפני כולם. ועשיתי את השיחה הזאת, והוא לימד אותי דברים מטורפים על יוטיוב, שלא תיארתי לעצמי בכלל שקיימים, וכמובן אני גם אתן לכם את זה פה, אני לא מסתיר את זה מאף אחד.

הדבר המרכזי שאני זוכר, זה היה לפני איזה כמה חודשים, אבל הדבר המרכזי שאני זוכר זה שיוטיוב אמרו בעצמם, שאם אני נכנס לסרטון, נגיד בטלפון, ואני רואה עוד סרטונים מוצעים לי בצד, ואני עושה שלוש נקודות, אז יש לי שם כמה אופציות, של "שמור לאחר כך" וכאלה, ויש שם אופציה של "לא רלוונטי עבורי, אל תציג לי יותר תוכן זה". אם עושים את זה לסרטון שלכם, זה ממש, אבל ממש גרוע, אוקיי? הוא לימד אותי את זה, שיוטיוב ממש שמו על זה press, שזה ממש דופק את הביצועים של הערוץ, ואמרתי את המילה ממש איזה שמונה פעמים, אבל לא משנה. וזה פשוט הורס את הערוץ, אז לא להגיע למצב כזה, איך אנחנו לא מגיעים למצב כזה? תמיד נותנים תוכן רלוונטי ולא יוצרים hate מצד הקהל. מהצד החיובי, מה מוסיף ליוטיוב הרבה? צופים חוזרים. הוא לימד אותי, שאם אנחנו צופים חוזרים לסרטונים ולערוצים מסוימים, שצופים בסרטון כמה פעמים, שצופים בערוץ כמה פעמים, יוטיוב מעלים את הדירוג שלנו, וככה אנחנו נהיים טובים יותר. וככה בעצם יוטיוב מחליטה אם לקדם אותנו יותר. מעבר לכל האלגוריתם שאני מכיר, שהוא הבסיס להכול, זה עוד אקסטרה. עכשיו תחשבו על זה אם לא הייתי יודע את זה. אם אני הייתי עכשיו מאחורה, ורק הוא היה יודע את זה, וכל היוצרים הגדולים ביוטיוב, ונניח שהיה לי מתחרה שהוא היה עושה את זה, והוא היה יודע את זה או לא יודע את זה, אוקיי? זה לא משנה. הנקודה היא שזה מנע ממני לפתוח פער על שאר השוק, ובגלל שלי יש פער על שאר השוק, אני מקבל את המידע ראשון. עזבו שאני מלמד את זה כאן, וגם המתחרים שלי יכולים להאזין לפודקאסט הזה. אבל אני יודע את זה לפני שנתתי, זאת אומרת, אני כמה צעדים קדימה, וזה העניין של לתת פי חמש יותר ערך, להיות כמה צעדים קדימה לפני השוק שלכם.

אז איך אנחנו מורידים את זה לרמה היישומית, הפרקטית? [צוחק]. אנחנו, דבר ראשון כמו שאמרתי, נלמד, שעל זה הרחבתי עכשיו. דבר שני, אנחנו ניתן את זה ללקוחות שלנו, אוקיי? אני רוצה לתת את המידע הזה ללקוחות שלנו, ולבדוק אם זה עובד עליהם. הרי בסופו של דבר, ידע תיאורטי לא שווה כלום. אני רוצה ליישם את זה כמה שיותר מהר על עצמי ועל הלקוחות שלי כדי לראות אם זה מועיל להם, אם הם מקבלים יותר תוצאות ככה. הרי בסופו של דבר בן אדם משלם לנו לא בשביל תהליך, לא בשביל ייעוץ, הוא משלם לנו בשביל להגיע לתוצאה שהבטחנו לו שנגיע אליה בעזרת השיווק. אם אמרתי לבן אדם שהוא מקבל עוד, לא יודע, עשרה לקוחות חדשים בחודש מהיוטיוב, סתם אני זורק, כמובן שזה לא הגיוני להתחלה, אז הוא ימדוד אותי על זה. הוא לא ימדוד אותי על כמה אדיב אני, על כמה נחמד אני, ועל כמה אני, לא יודע, זמין להודעות. זה, זה נחמד, כן? זה כמובן יוסיף לו, אבל בסופו של דבר, אם אני לא אתן לו תוצאות, הוא ינטוש, ובגלל זה אני רוצה לבדוק אם המידע הזה תקין ועובד, כי אם המידע הזה לא תקין ולא עובד, אז מה זה, זה עוד חרא שיש באינטרנט, למי אכפת? אני מקבל, אני יכול למצוא את זה בכל פורום כאילו [צוחק קלות], זה לא, זה לא מעניין. אז ככה אנחנו מורידים את הידע הזה לרמה הפרקטית והיישומית… וגם… בעצם לפתוח פער על המתחרים.

כמובן שיהיו דברים שיעבדו, ויהיו דברים שלא יעבדו, וזה בסדר גמור, אוקיי? זה חלק מהניסוי והטעייה של התחום שלכם, רק ככה משתפרים. הרי שבן אדם אומר לכם שהוא 20 שנה בתחום, זה לאו דווקא אומר שהוא טוב, יכול להיות שיהיה בן אדם שהוא 5 שנים בתחום, שהוא עשה כל כך הרבה מהלכים, אפילו יותר ממי שב-20 שנה בתחום. ובגלל זה זה לא משנה כמה זמן אתם בתחום ומה הפז"ם שלכם, זה משנה מה עשיתם בזמן הזה שאתם בתחום. אני יכול להסביר לכם שאני מתוך ה-8 שנים ביוטיוב היה לי אולי איזה שנתיים שאני לא באמת למדתי, אוקיי? היה לי איזה שנה שהייתי בפרישה, ועוד שנה שלא באמת עשיתי משהו עם זה ופשוט עשיתי מה שאני יודע ומה שכיף לי, ואפשר להגיד שדי בזבזתי את הזמן הזה. עכשיו, זה לא אומר שיש לי 5 שנות ניסיון, זה אומר שאם מישהו שהוא היה ממש שווה לי, שהיה כן לומד בשנתיים האלה, אז הוא היה בפער עליי גם אם אנחנו עם אותו שנות ניסיון. אז אני לא מודד אנשים על שנות ניסיון אני מודד אותם על תוצאות, ואני מזמין אותכם גם לעשות את זה. הרי למדוד מישהו על ניסיון, זה כמו למדוד, זה כמו לקחת עצות מהומלס בן 90, כי יש לו יותר ותק בחיים. זה לא מעניין, בסופו של דבר מעניין אותי לאן הוא הגיע. כמובן שמדבר בפן הפיננסי ולא בשאר התחומים בחיים, ובואו לא נהפוך את הפודקאסט הזה לפילוסופי מדי.

הנקודה הבאה. הנקודה הבאה יכולה להרתיע קצת מבעלי העסקים כאן, היא איך להפיל את העסק של עצמך כדי להפוך אותו לבלתי מנוצח. בואו נצא מהסרט, העסק שלנו לא מושלם. עם כמה שאנחנו מאוהבים בו וחושבים שהוא הכי טוב בעולם, לא, הוא פשוט עובד, סבבה, הוא התקיים, בנינו סיסטמים, בנינו מנגנון, בנינו איך שאנחנו חושבים שהדבר הזה צריך להתנהל, אבל, תנו לי לספר לכם סוד, הוא לא הכי מושלם. יש אנשים שיכולים לעשות את זה טוב יותר, ויש אנשים שיכולים לעשות את זה פחות טוב. אנחנו עדיין איפה שהוא באמצע.

וקבלו גם עוד קטע, אנחנו גם לעולם לא נגיע לטופ. תמיד יש לנו לאן להשתפר, תמיד אני רוצה לשדרג את העסק שלי. כמו שאני תמיד משדרג את המוצר שלי, ככה אני רוצה לשדרג את העסק שלי. הוא לא הכי טוב, הוא עובד איכשהו עובד, וזה סבבה. עכשיו, יכול להיות שאני מקבל גם תוצאות, יכול להיות שלקוחות שלי עפים עליי, אבל קחו בחשבון, שמה שלקוחות שלי רואים, זה את המאה אחוז, אני יכול להגיע למאתיים אחוז, להפוך את זה ליותר טוב, למה? כי הם לא מכירים משהו אחר, הרי הם קנו את המוצר, הם אומרים, 'אוקיי, ככה אתה מתנהל, אז ככה זה אמור להיות, סבבה. זה התוצאות שאני מקבל, כנראה זה התוצאות שאתה יכול להביא לי'. ויכול להיות שיש לך פוטנציאל הרבה יותר גדול מזה, יכול להיות שהפוטנציאל שלך, הוא פי חמש מזה, אז איך תגיע לפוטנציאל הזה? אתה צריך להסתכל על העסק שלך מבפנים, ולראות מה לא תקין והטריק שלי הוא, לחשוב שאתה המתחרה של עצמך.

אם הייתי רוצה להפיל את העסק של עצמי, מה הייתי עושה? אם הייתי רוצה להפיל את העסק הזה, אם הייתי רוצה לנצח אותו, מה הייתי עושה אחרת? מה החורים בדלי? מה הנקודות תורפה של העסק? במה הוא לא מתנהל טוב? יכול להיות שאני לא חוזר ללידים בזמן? יכול להיות שהשירות שלי מעולה, השיווק שלי מעולה, אבל לוקח לי שלושה ימים לחזור ללידים, וזה משהו שהוא, הוא עקב אכילס, אוקיי? כי מישהו מתחרה שלי והוא חוזר ללידים מוקדם יותר ממני. כנראה שהוא מוכר גם יותר ממני. אם הוא חוזר אליהם יותר מהר, יש יותר סיכוי שהם יסגרו איתו עסקה, ולא עם מישהו אחר, וזה חור בדלי, זה חור בדלי אחד שיש בעסק. אז איך בעצם אני עושה את זה? איך אני עושה את התרגיל של להפיל את העסק של עצמי?

אני לוקח דף ועט, לא מחשב, דף ועט, שם את הטלפון על מצב טיסה מעיף אותו מהחדר, אוקיי? אני לא רוצה הסחות דעת. אני נכנס לסטייט אוף מיינד, אני נכנס למוד של איך אני מפיל את העסק הזה, מה חרא בו, ממש חושב, מה חרא בו? וברגע שאני שם את התשומת לב על זה, אני רואה את כל מה שחרא בעסק, כל מה שלא עובד בו טוב. ואז אני גם יודע לתקן את זה, ממש להוריד את זה למשימות.

נגיד, אני לא חוזר ללידים בזמן, אוקיי? לוקח לי שלושה ימים לחזור ללידים. הנה, היום חבר שלח לי, שהוא השאיר פרטים איפשהו ולקח להם 11 יום לחזור אליו. אחרי 11 יום הם אמרו לו, 'אוקיי, תשאיר כאן טלפון' [צוחק קלות], כאילו, איזה חור בדלי זה? ויכול להיות שהבן אדם חושב שהעסק שלו פנטסטי כי יש לו רווחים, אבל התדמית שלו על הפנים [מגחך]. אז זה חור בדלי שאנחנו, שיכול להיות שהוא לא מודע אליו או שהוא מתכחש אליו, אנחנו רוצים להיות מודעים לזה. מה שאנחנו לא יודעים, בא נגדנו.

עוד נקודת תורפה של העסק היא חור בשירות. אם אני לא זמין ללקוח, ואני עונה לו אחרי, לא יודע, יום, אוקיי, בואו לא נקצין, שבע שעות, אוקיי? שבע שעות זה גם מענה ארוך, הוא יכול להיות מקובל על משהו, תלוי מה מערכת יחסים עם הלקוח, אבל הוא ארוך. זה פאקינג נקודת תורפה. אם היה לי מתחרה שהוא היה עונה ללקוח תוך שעתיים, הוא לא היה הולך אליו? אחלה שירות. בזמן הזה, הלקוח מתוסכל, תקוע עם הבעיה שלו, והוא יכול להתייעץ עם מישהו אחר, הוא יכול לפזול טיפה למתחרה. אני מכיר המון אנשים שיש להם קמפיינר, והם בודקים עוד קמפיינרים, אוקיי? הם בודקים עוד קמפיינרים. עכשיו, למה שתבדוק עוד קמפיינרים אם יש לך כבר אחד כזה? יש לי מישהו שעושה את העבודה, למה שאני אבדוק על עוד? אחד, הוא עושה עבודה לא טובה, שתיים, אני רוצה יותר. במילים אחרות, אני לא מסופק ממה שהוא נותן לי, כי אם הייתי מסופק, לא הייתי בכלל מברר על קמפיינרים אחרים, לא הייתי משקיע בזה אנרגיה כי הייתי מסופק ממה שהוא נותן לי. אז זה עוד עניין, זה חור בשירות רציני, אם אני לא מקבל תוצאות או לא מסופק.

עכשיו, יש אנשים שהם פרפקציוניסטים ובאמת צריך להוריד אותם שנייה לקרקע, ולמציאות של, 'תקשיב, אף אחד לא יכול לתת לך תוצאות יותר טובות ממני, ואתה מוזמן לנסות'. אבל יש גם להיות מציאותי ולחשוב על איך אני תמיד יכול להשתפר. כי עסק שהוא לא בתודעה של איך אני תמיד יכול להשתפר, לא ישרוד הרבה, וכנראה שהוא לא ישרוד גם את השעה הראשונה, אוקיי? בואו נחשוב על עוד חור במכירות.

אם יש לי נגיד 20 אחוז המראה, אוקיי? שזה יכול להיות אחלה, יכול להיות שהעסק שלי מאוד רווחי עם זה, אני מקבל 10 לידים, מוכר לשתיים מהם, כל עסקה בשווי 15 אלף שקל, עושה את הכסף שלי, יש לי הוצאות סבבה, יכול להיות שעסק רווחי. אבל 20 אחוז המראה, כאילו תראו איזה פוטנציאל מבוזבז יש כאן, ואז אני יכול להוריד את כל הנקודות תורפה האלה לדף נייר ולחשוב איך אני מתקן את זה, איך אני מתקן את זה, איך אני מתקן את זה, ולהוריד את זה לרמה פרקטית, כשאני ממש נותן לעצמי משימות על איך לשפר את זה, בום! אולי אני צריך ללמוד מכירות יותר טוב, אולי אני צריך לשים איזה מישהו על השירות, על המענה ללקוחות, כדי שהזמינות תהיה טובה יותר, אני תמיד יכול להשתפר וזו הנקודה. ככה אני בעצם, לא נותן לאנשים אחרים להפיל את העסק שלי כי אני בעצמי כבר חושב על איך להפיל אותו, ואז אני מנצח את המשחק.

עוד הערת צד שאני אוהב להשתמש בה זה שהעסק הוא משחק, החיים הם משחק. אני לא רוצה לקחת ללב דברים, אני לא רוצה לחשוב, 'וואי, ואם המתחרה ינצח אותי לא לי לכסף?', לא. צריך לקחת את זה בקלילות, הכל טוב, אנחנו משחקים כאן איזשהו משחק, יש לו חוקים, וכדי לנצח אנחנו צריכים לנצל את החוקים האלה לטובתנו. ככה הערת צד למי שקצת מפחד מהפרק הזה, אני יודע שאני טיפה מלחיץ, אבל תאמינו לי שאם תעשו את זה אתם תנשקו, לא, לא תנשקו לי את הידיים ואת הרגליים, זה גס מדי, אתם תגידו לי תודה בהודעות [צוחק]. ואני גם יצלם מסך, ויעלה אותכם לסטורי, אז כדאי לכם.

נקודה הבאה. רוב הסיכויים שהמתחרה שלך לא ביוטיוב. הגיע הזמן, בסדר? רוב הסיכויים שהמתחרה שלך לא ביוטיוב, אני אומר את זה הרבה פעמים. רוב האנשים לא נמצאים שם, והגיע הזמן שלך לעשות את זה, אוקיי? לא, לא כי אני מוכר לך את השירות הזה, תעשה את זה גם בלעדיי, אתה מוזמן להתייעץ איתי, אל תשים אצלי שקל, אוקיי? פשוט תיכנס ליוטיוב, פשוט תיכנס לפלטפורמות שהמתחרה שלך לא נמצא שם, אוקיי? אם למתחרה שלך אין פודקאסט, תעשה פודקאסט, אם למתחרה שלך אין פייסבוק, תהיה בפייסבוק. אתה רוצה בסופו של דבר לתקוף את כל הפלטפורמות שהוא לא נמצא שם, כי ככל שאתה תהיה מוקדם יותר אתה תבין איך הכללים האלה עובדים, ככל שתבין איך הכללים האלה עובדים אתה תדע לשחק טוב יותר, וברגע שתשחק טוב יותר, נחש מה? אתה תנצח יותר ותרוויח יותר. העניין הוא לא להתפזר בין פלטפורמות יותר מדי.

עכשיו, חלק מכם יקומו ויגידו, 'רגע, אביתר, אתה אומר לי מצד אחד להיות בכל מקום שהמתחרה שלי לא נמצא, מצד שני לא להתפזר, מה, מה, זה סותר את עצמך, כאילו, אתה סותר את עצמך, נכון?', אז לא. אני לא רוצה להיכנס למקומות שאני יודע שהקהל שלי לא נמצא שם, אבל מצד שני, אני רוצה להפיק את הפוטנציאל הגדול ביותר של העסק שלי משאר הפלטפורמות. ואני אתן לכם דוגמה על עצמי.

אני נכנסתי לטיקטוק לפני איזה, אני נכנסתי לטיקטוק לפני איזה שלושה חודשים ואני יודע שהקהל יעד שלי לא נמצא שם, אוקיי? קהל היעד שלי הוא חבר'ה שיש להם עסקים, מרוויחים מעל את ה-20, 25 אלף, לרוב הם לא בטיקטוק, אוקיי? וגם אם כן, הרוב בטיקטוק זה ילדים, כאילו, בואו נשים את האמת על השולחן. זה לא אומר שטיקטוק זה לא טוב, אני אסביר לכם גם למה. למה נכנסתי ליוטיוב? אה, לא ליוטיוב, למה נכנסתי לטיקטוק? אחד, המתחרה שלי לא שם, סבבה? זה כבר קלף. שתיים, אני יכול להשתמש בתוכן הזה לשאר הרשתות. אני אספר לכם סוד, התוכן שעבד לי בטיקטוק עבד לי ממש ממש טוב ביוטיוב שורטס כי הם חופפים, וקחו עוד לייף האק. אז ברגע שאני יודע מה עבד ביוטיוב, אה ברגע שאני יודע מה עבד בטיקטוק אני לוקח את הסרטון שם אותו ביוטיוב, ומקבל גם שם יותר צפיות. אז כאילו, הרווחתי כאן משתי הכיוונים.

עוד קטע, הסרטונים שיצרתי לטיקטוק עובדים לי גם טוב בפייסבוק, אז זה עוד חשיפה מקהל רלוונטי, הרי הקהל שלי כן נמצא בפייסבוק, אוקיי? יש לי המון לקוחות שהבאתי דרך פייסבוק, ואני מאוד פעיל שם. אז זה בעצם משרת אותי בעקיפין. בנוסף, המון אנשים התחילו להכיר אותי מטיקטוק, קיבלתי שם המון חשיפה, החשיפה שם נורא קלילה. אז לאו דווקא מנוע לידים ישיר, אבל זה יותר הגברה למותג, זאת אומרת שהאנשים בתחום העסקים מכירים אותי יותר בעזרת טיקטוק, וזה לאו דווקא בכלל להביא לידים, אוקיי? זה פשוט להיות מוכר יותר. אז מצד אחד, לא נכנס לפלטפורמה הזאת בשביל לידים, אבל, כן נכנסתי אליה כדי להיות שם, סבבה? וזה כמובן שירת אותי בכל מה שאמרתי עכשיו. אם המתחרה שלך לא נמצא ביוטיוב, אתה יכול להפיק מזה המון המון תוכן, כי אתה נכנס ליוטיוב, מייצר סרטונים של 15-10 דקות, גוזר אותם לשאר הרשתות, שם אותם שם, בודק מה עובד, מה לא עובד… מתקדם לטווח הארוך. זאת אומרת, יש כאן המון המון בנפיטים, שגם אם הקהל היעד שלך לא נמצא ביוטיוב, ורוב הסיכויים שהוא כן נמצא כי בתכלס מי לא מחפש משהו ביוטיוב כדי ללמוד, אז אתה עדיין יכול להיכנס לשם.

נקודה הבאה. משפכי שיווק שעובדים אצל המתחרה שלך, לא יעבדו אצלך, בחיים אל תעתיק אותו. עכשיו זה גם מעניין, כאילו רגע, אמרת לי תסתכל על מתחרה אבל זה לא יעבוד לי, מה אני עושה? הרי אנחנו מדברים על שיווק, אנחנו ביוטיוב בשביל לשווק. אז אם המתחרה שלי עושה משפך שיווק מסוים, שעובד לו, למה לי לא לעשות גם? הסיבה היא שזה לא יעבוד לך. רוב הסיכויים שזה לא יקרה כי הקהל שונה, הקהל מתחבר לאנשים אחרים, לא כל האנשים אוהבים את אותו בן אדם. זאת אומרת שיש אנשים שהתחברו אליך יותר, יש אנשים שהתחברו למתחרה שלך יותר, וזה בסדר גמור ולגיטימי לחלוטין. ובגלל זה, כל אחד מכם משחק על מגרש אחר. עם כמה שאתם נמצאים באותו נישה, מה שעובד לך לאו דווקא יעבוד לו, ומה שעובד לו לאו דווקא יעבוד לך. זאת אומרת שהשיווק הוא לא אותו דבר בדיוק, אבל הוא כן באותו כיוון. זאת אומרת שאם יש לו משפך שיווק שעבד, אני לאו דווקא רוצה להעתיק אותו אחד לאחד, כי יכול להיות שהוא משדר מסרים אחרים מהמשפך שלי, אבל אני כן רוצה לראות בתמונה הכללית מה הוא עשה, זאת אומרת להסתכל על הנישה ואני אשתף אתכם גם במקרה שקרה לי היום.

היום דיברתי עם בחור שראיתי פרסומת שלו ביוטיוב ובמקרה גם פגשתי אותו באיזה קורס שאני נמצא, ושאלתי אותו, 'תגיד, מה עבד בפרסומת הזאת? מה, מה עשית? אני מפצח את עולם השיווק ביוטיוב, והוא שונה לגמרי מעולם הפרסום בפייסבוק', אם אנחנו מדברים על ממומן, כמובן ממומן יהיה בפרק הבא, אז תחזיקו אצבעות, ואמרתי לו, 'איזה סוג מודעות עובד אצלך?'. ואני לא עשיתי את זה כדי להעתיק אותו, אני עשיתי את זה כדי לראות, איך אנחנו משחקים את המשחק הזה בכלל של ממומן ביוטיוב. הרי ממומן ביוטיוב זה נורא שונה מגוגל, ואספר לכם סוד, גם אני לא יודע אותו עד הסוף, אוקיי? אני כל הזמן חוקר ולומד אותו. זה לא אומר שאני לא יודע בכלל, הרי יש לי לקוחות שאני עושה להם קמפיינים, אבל ככה אני עושה את זה כדי להשתפר.

גם אם הבן אדם הזה לא נמצא ביוטיוב הרבה, אני רוצה לשמוע את הנקודות המבט שלו, את המנהל המודעות שלו, אני רוצה לראות מה קרה שם, כדי להסיק מסקנות ולהבין איך אני משתמש בידע הזה לטובתי. זה לאו דווקא יעבוד אצלי, אבל אני אעשה את הטסט, זאת אומרת שאני לא רוצה לבנות את השיווק בדיוק כמוהו, אבל אני רוצה להסתכל על התמונה הכללית ולהגיד, אוקיי, מה שהוא עשה עבד. בוא נראה אם אני יכול לקחת מזה את מה שעובד וליישם אצלי, לאו דווקא לקחת הכל, אבל לקחת רק מה שעובד. אם יש לו וובינר שמוכר, עם הודעה כזאת וכזאת, אולי אני גם אנסה להרים פעם אחת וובינר עם הודעה דומה לזו, בוא נראה אם אני אקבל תוצאות. יכול להיות שאני צריך לעשות את זה במעמד מכירה אחר, של שיחה טלפונית או פגישה, בוא נראה מה קורה. אני מתחיל בעצם לפתח את השיווק שלי, ולפצח אותו על פי מה שהשוק כבר ענה עליו. הרי אם השוק ענה על התוכן הזה ב, במודעת וידאו שאי אפשר לדלג עליה, של 15 שניות לעומת מודעת וידאו שכן אפשר לדלג עליה, אני רוצה לראות מה מביא לי יותר תוצאות עם אותה מודעה. הרי זה פיצוח, זה AB טסטינג. בגלל זה, בחיים אל תעתיק את המשפך שיווק של המתחרה שלך אחד לאחד, אבל כן תסתכל מה עושה ותראה איך אתה יכול להשיג יותר תוצאות מהדבר הזה.

הנקודה הבאה, חיבור אישי עם הלידים שלך, יגביר בטירוף את כמות הסגירות. אם אתה תתחבר יותר עם הלידים שלך, אוטומטית אתה תקבל יותר סגירות. אנשים קונים מהאנשים, ובגלל זה תמיד עדיף לי להתחבר לקהל שלי. אני לא רוצה לבוא מלמעלה, אני רוצה לבוא בגובה העיניים, אני רוצה לבוא הכי סחבק שאני יכול להיות, הכי גובה עיניים, הכי סבבה, ולא עכשיו להתנשא על אנשים, אלא להתחבר באמת ללידים שלי. הרי אם אני מביא תוצאה מסוימת, ויש לי מתחרה שמביא תוצאה טיפה יותר טובה משלי, ואני אומר בדגש על טיפה, יכול להיות שיהיה לי לקוחות שיישארו אצלי בגלל היחס הטוב שלי, בגלל זה שהם מחוברים אליי, בגלל זה שהם אוהבים אותי, אוקיי? זה, זה ממש הגיוני שזה יקרה, זה, זה אשכרה ליצור הרגל לבן אדם. הוא מכיר את העובד שלכם, הוא מכיר אותכם, הוא רגיל ליחס מסוים, זו השגרת חיים שלו, הרי בסופו של דבר הוא קנה את המוצר שלכם כדי לחיות באיזון בעולם. הוא קנה את המוצר שלכם כדי לענות על בעיה מסוימת. אם זה עובד, והוא רגיל לזה, יכול להיות שהוא לא יעבור למתחרה שלך גם אם הוא ישמע עליו דברים יותר טובים.

כמה פעמים יצא לי לשמוע על מאמן כושר יותר טוב, בשוק הזה, ואנשים עדיין אומרים, 'לא, לא, אני אוהב את המאמן כושר שלי, אני רואה תוצאות, אני לא יעבור מאמן'. עכשיו הגיוני, הוא מקבל תוצאות, אולי הוא יכול לקבל תוצאות יותר טובות, אבל הוא רגיל כבר למאמן שלו, כיף לו איתו, הוא מקבל את היחס והמענה ממנו. ובגלל זה, חיבור אישי עם הלידים שלך יגרמו לך ליותר סגירות, ופחות אחוזי נטישה מלקוחות. זאת אומרת אם אתה עושה שירות של ריטיינר, או שירות שהוא מתחדש, לרוב יהיה לך פחות נטישות אם תתחבר באמת ללקוחות שלך. אם תשלח להם חג שמח שיש חג, אם תשלח להם הודעות באמצע היום, 'היי, איך הולך היום? היי, יש סגירות? מה קורה?', ממש תתעניין טיפה יותר בלקוח. זה משהו שאני, אני לא יכול להסביר אפילו כמה זה עוצמתי מהסיבה שהיום רוב האנשים לא מתעניינים אחד בשני. אם כמה שזה נראה לכם נדוש, שאתם תשמעו את המילים "מה קורה", לרוב זה כי מישהו יהיה צריך משהו, בסדר? ואם הוא משימתי, הוא פשוט יגיד לכם מה הוא צריך, בסדר? שזה גם בסדר, אבל לרוב לא מתעניינים. לרוב הבעלי העסקים פחות מתעניינים בלקוחות שלהם, אלא תקועים במה שהם באמת צריכים, ואני כאן אצלוב את עצמי על כיכר העיר, גם אני חוטא בזה, אוקיי? גם אני בן אדם עסוק וזה הגיוני ולגיטימי. אבל אם אנחנו נעשה את זה, אנחנו נקבל תוצאות הרבה יותר טובות, הלקוחות שלנו ירגישו יותר בנוח להמליץ עלינו, כי הם יקבלו שירות יותר טוב, גם אם הם לא יקבלו תוצאות, הם יקבלו שירות יותר טוב.

וכאן אני בעצם סוגר את החור בדלי הכי גדול של השירות שהוא הזמינות. אני יכול להגיד לכם שאני עזבתי חברת פרסום מסוימת שעשו לי עבודה סבבה לגמרי, שגם היא הייתה, היום בדיעבד אני מסתכל עליה היא הייתה ממוצעת, אבל עזבתי אותם נטו מהסיבה שהם לא היו זמינים. שלחתי להם הודעה, הם היו עונים לי אחרי יומיים, שלחתי הודעה, הם היו עונים לי אחרי יום, שלחתי הודעה, לא היו עונים לי. תבינו, אני רודף אחרי בעל עסק שנותן לי שירות, למה אני שם אצלך כסף, בן אדם? וזה הכעיס אותי, וזה, תחשבו שעמד על הפרק ריטיינר של כמה אלפים, על הדבר הזה, על החברת פרסום שעשתה לי פשוט עבודה לא טובה והם ידעו את זה. זאת אומרת, אני ממש רשמתי להם הודעה, "תקשיבו, זה ממש לא בסדר, מצידי שימו עובד על זה, לא אכפת לי, אני צריך לקבל מענה". ואני גם שמעתי מעוד אנשים שעזבו אותם בגלל הדבר הזה, למרות שהם הביאו תוצאות. תבינו מה זה, עסק נותן תוצאות, נותן ROI, נותן מענה, הוא מפרסם את העסק שלכם, מביא לכם לידים, אבל מה, הם לא זמינים לכלום, ובגלל שהם לא זמינים, אנשים פחות מרוצים מהם. אז זה לאו דווקא התוצאות, זה השילוב שלהם. כמובן שלתוצאות יש כאן חלק, יש אנשים שבחרו להישאר איתם אבל אני מאמין שמתישהו יעזבו אותם רק בגלל הדבר הזה. אל תזרקו על הלקוחות שלכם, הם האנשים הכי חשובים בעסק שלכם, אוקיי? כמובן אחרי הצוות [צוחק קלות].

חברים, עד כאן היה הפרק, אני ממש נהניתי להקליט אותו, תרשמו לי בתגובות או בפרטי. מה אתם חושבים, איך היה הפרק, מה לקחתם מהפרק הזה, כי באמת היה כאן המון דברים מטורפים לגמרי. נתראה בסרטון הבא, בפרק הבא של הפודקאסט "יוטיוב ביזנס", שנדבר על ממומן. אני הייתי אביתר, ויאללה, ביי.

 

לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה

1 view0 comments

Comments


bottom of page