top of page
רותי מושקוביץ

יוטיוב ביזנס - פרק 10: סודות השיווק של מתן ניסטור "תן לאחרים לשווק בשבילך"

בואו תכירו אותי: שמי אביתר, ואני חיי את עולם היוטיוב מגיל 13, בערוץ הקודם שלי הגעתי למעל למיליון צפיות + 9,300 מנויים. והיום אני והצוות מנהלים ערוצי יוטיוב של עסקים, נותנים מתן שירותי עריכה, קידום אורגני, עיצוב גרפי, ופותחים לעסקי שירות זרם לידים קבוע דרך יוטיוב

 

תאריך עליית הפרק לאוויר: 18/06/2023.

אביתר: מה נשמע, חבר'ה? ברוכים הבאים לפודקאסט "יוטיוב ביזנס". ובפרק של היום אני מארח את מתן ניסטור. מה נשמע?

מתן: מה קורה?

אביתר: מעולה. מתן, קודם כל, למי שלא מכיר אותך, בוא, תציג את עצמך ככה לצופים. ונתחיל.

מתן: מה מעניין?

אביתר: מה מעניין?

מתן: מה מהדברים שאני עושה יעניין אותם?

אביתר: סופר, "לשרוף את הספינות", מייסד מנכ"ל מועדון היזמים. [צחוק קצר] אתה עושה הרבה דברים, אתה יודע, מנחה הפודקאסט "סביבה מנצחת", ועכשיו משתתף ב"יוטיוב ביזנס".

מתן: כן, עכשיו. גם נכנסתי ליוטיוב לאחרונה.

אביתר: נכון. בגלל זה אתה גם כאן.

מתן: זה בכלל הדבר החדש, כן. שיהיה לנו בהצלחה.

אביתר: לגמרי. אז בפודקאסט הזה אני הכנתי כמה שאלות כדי לראיין אותך ובעצם לתת ערך לצופים שלנו על כל הדרך שלך בעולם עסקים, בשיווק, בעניין, אתה יודע, היוטיוב, שנכנסת אליו לאחרונה, איך זה משפיע לך על כל העסקים שלך. ו… שנתחיל?

מתן: יאללה.

אביתר: יאללה. אז דבר ראשון, אני מכיר אותך המון המון זמן מהרשתות, אתה יודע, אתה נמצא באינסטגרם סביבת השלוש שנים מאז הפריצה שלך, אם אני לא טועה. משהו כזה. ורק לאחרונה החלטת להיכנס ליוטיוב.

מתן: כן.

אביתר: מה הייתה הסיבה של להיכנס ליוטיוב אחרי כל כך הרבה זמן בעולם העסקים? ואתה יודע, לא היה לך חברות קטנות, חברות של מיליונים. זאת אומרת, לפני שהחלטת להיכנס ליוטיוב. אז מה היה הצעד הזה, או הסיבה הספציפית שהחלטת ללכת שם?

מתן: היה לי… טכנית היה לי עמוד יוטיוב גם שנתיים לפני שהתחלתי עכשיו לעשות את "יאללה גבר", שזה מה שהתחיל את היוטיוב, כמו שצריך. פשוט היה לי מלא קבצים, היה לי מלא פודקאסטים כמו אלה, או "סביבה מנצחת", או "סביבה מנצחת לייב", או הרצאות שהעברתי. ואז בנוסף, גם העליתי את זה ליוטיוב. וזה פשוט היה במשך, לדעתי, שנתיים, שלא עשיתי שום דבר מעבר ללהעלות לשם קטעים, ופשוט לתת לזה ולראות מה קורה. וזה לדעתי, רק זה במשך שנתיים, לדעתי, זה הביא אלפיים subscribers.

אביתר: פשוט לזרוק את זה שם.

מתן: פשוט, רק לשים את זה שם. לא הבנתי שום דבר, לא העליתי את זה, העלו את זה בשבילי עורכי וידאו שעשו לי את הדברים. לא היה שם הנעות לפעולה, ואם היה, זה לא היה מוצלח, וזה פשוט היה, יש לי חומר, אז לפחות נזרוק אותו לאוויר. ואז שנכנסתי, והתחלתי עכשיו לעשות את הסדרות, כמו שצריך, אז לא התחלתי באמת מאפס, התחלתי בערך מערוץ עם כמה מאות צפיות, היה גם סרטונים עם כמה אלפי צפיות, וזה היה נקודת הפתיחה.

אבל למה באמת נכנסתי לזה? זה כי הבנתי שאני, אני פשוט רוצה לכבוש עכשיו את הפלטפורמה הזאתי. זאת אומרת, באינסטגרם הולך טוב, בספוטיפיי הולך מאוד טוב, כתבתי ספר, אז זה עוד פלטפורמה של העברת מסרים, וביוטיוב, אני מכיר את זה כמובן גם מעומרי, שאני רואה את הדברים המדהימים שהוא עשה ביוטיוב, ואת הכסף שהוא הצליח להביא מזה, ואת הלקוחות, ואת המותג שהוא בנה. ואני צופה ביוטיוב, כצופה, צופה בכל מיני תכנים, בעיקר מחו"ל. אז אמרתי, טוב, אני גם מבין מה צריך לעשות. כאילו, אני גם רואה את מי אני צריך למדל.

הסתכלתי על כל מיני אנשים, נגיד אלכס הורמוזי, או Aiman Gazi, כל מיני אנשים כאלה מחו"ל, שאני אומר, אוקיי, אני מבין, זה אותו אווטאר גם בערך, אותו נושא, ואני יכול לעשות משהו מאוד דומה. ואז באמת גם הסתכלתי על הדמויות האלה, ואמרתי, אוקיי, מה אני יכול לקחת מהם? ואז גם תמיד היה לי את הרעיון של לעשות סדרת רשת בנושא גבריות. כל הנושא הזה, של "יאללה גבר", הגיע מצורך… הגיע משני צרכים. אחד זה כי זה נכון מבחינה שיווקית למועדון היזמים, כי יש לנו קהל של גברים שהוא גדול מקהל הנשים.

אביתר: חד משמעית.

מתן: יש לנו בערך 70% גברים, 30% נשים, וזה נכון שבמועדון אנחנו לא מדברים יותר מדי על כושר, או על איך להכיר בחורות, אבל כן, אנחנו עוזרים במועדון להרוויח כסף, ובסדרה אני מדבר על זה שאם תרוויחו יותר כסף כגברים, אז גם תמצאו נשים שאתם… נשים יותר מושכות, או את ה… לא תצטרכו להתפשר על זוגיות.

אביתר: אם אני מבין נכון, זה בעצם, עוד לפני המשפך. זה כאילו ממש כניסה למשפך. אם המועדון היזמים זה בעצם בוא תקים עסק, בוא תעשה כסף, אז "יאללה גבר" זה, בוא תלמד איך להיות גבר טוב, איך להיות גבר מושך, גבר מצליח, ובעקבות זה, כשתתחיל להיכנס לעולם העסקים, אז תגיע למועדון היזמים.

מתן: כן, כי בשלב מסוים הוא יבין, אוקיי, סבבה, אני רוצה להרוויח יותר כסף, ובדרך כלל אנחנו הולכים לבן אדם שגילה לנו את הבעיה, כי אנחנו מניחים שיש לו גם את הפתרון. אז זה באוויר, זה כבר עונה, זה עשרה פרקים, וזה עשה המון רעש.

אביתר: פרובוקטיבי מאוד, בטח.

מתן: כן, כי זה נושא שאף אחד לא מדבר עליו, שזאת הסיבה השנייה. אמרתי שיש שתי סיבות ללמה עשיתי את זה, אחת זה סיבה שיווקית, כלכלית, אבל הסיבה השנייה זה כי אף אחד לא מדבר על זה. אף אחד לא מדבר על זה. ואם מישהו מדבר על זה, אז הוא לא מדבר על זה טוב.

אביתר: זאת אומרת, החלטת באמת לעשות את זה כתוכן ארוך, ולא כ… רק פיסה פה, פיסה שם לאינסטגרם. ואתה יודע, אתה מדבר הרבה זמן על הנושא הזה בסטורי, שואלים אותך הרבה בשאלות תשובות, גם אני ראיתי שהסברת את השאלונים האלה שעשית, וראית שרוב האנשים אחרי עסקים, כאילו, אחרי שמתעניינים בעסקים, רוצים שתדבר על זוגיות ועל גברים-נשים. [מתן מהמהם בהסכמה] אז היית יכול לעשות את זה בתור סטורי, אבל אמרת טוב, אני עושה סדרת רשת.

מתן: כן, אבל גם זה היה מכוון. כי בסוף הם בחרו מבין האפשרויות שנתתי. זאת אומרת, אתה מדבר על איזשהו סקר שעשיתי לפני חצי שנה לעוקבים שלי,

אביתר: נכון.

מתן: ושאלתי אותם על מה הייתם עוד רוצים שאני אדבר. אבל בחרתי בשבילם את האפשרויות. זאת אומרת, מראש כבר, גם לפני הסקר, כבר היה לי את הרעיון של לעשות את הסדרת רשת, אבל רציתי להתחיל לקדם את העניינים. באותה מידה, אם הייתי שם אפשרויות אחרות, אז אולי עכשיו הקהל היה בוחר בזה, אבל זה… אני גם מדבר על זה באחד הפרקים, פרק 4, שאני מדבר על חוקי הכוח, שזה נקרא "אשליית הבחירה", שבעצם אנחנו נותנים לצד השני את ההרגשה שהוא בחר, אבל הוא בחר מתוך סל האפשרויות שאתה נתת לו, ואז הצד השני אומר "אה, זה היה הבחירה שלי".

אביתר: כמו עם מערכת החינוך ש…

מתן: כמו עם כל דבר…

אביתר: שמכניסה אותך ואומרת לך מה אתה רוצה ללמוד.

מתן: זה קיים במכירות, בפוליטיקה, במערכת החינוך.

אביתר: נכון.

מתן: תמיד.

אביתר: מדהים, יופי, אחלה תשובה. קודם כל קיבלתי המון ערך, פתחת לי טיפה את המחשבה. בנוסף, גם, אתה יודע, אנחנו עובדים ביחד סביבות הארבעה חודשים בערך, מבחינת "יאללה גבר" והכל, וכל ה-setup של הערוץ יוטיוב, שבאמת נעשה אותו כמו שצריך. מה ההשפעה שראית בתקופה הזאתי, אוקיי? כי זו תקופה לא קטנה, ובדרך כלל תמיד אני אומר בפודקאסטים ובסרטונים, שיוטיוב זה לאורך זמן. זה לא טיקטוק שמעלים סרטון ובום, חשיפה. [מתן מהמהם בהסכמה] לוקח לזה זמן לצבור את זה. אז מבחינת לידים, תגובות, עוקבים חדשים לאינסטגרם שרשמו לך "באתי מיוטיוב", מה ההשפעה שראית? כי אני בטוח שהייתה השפעה, אתה צובר שם לא מעט תאוצה, ויש שם המון המון צפיות, אני נכנס הרבה לערוץ שלך, לנתח קצת את הגרפים. מה הייתה ההשפעה שראית מבחינת לידים?

מתן: אני חושב שיש פה שני דברים. אחד, זה נותן הזדמנות לאנשים שמכירים אותך ומקבלים ממך תוכן קצר, פתאום לחוות אותך בתוכן ארוך. אז אם האנשים עוקבים אחריי באינסטגרם, והם כל הזמן רואים או את הסטורי שלי, או סרטונים של דקה, ופתאום אני אומר להם "לכו ל-10 דקות, לרבע שעה, בפלטפורמה אחרת", והם הולכים, אז הם מרגישים יותר מחוברים אליי. זה בונה אמון, ואם הם עדיין לא רכשו את המוצר, אז עכשיו הם יותר קרובים, כי בילינו במקום אחר, בפלטפורמה אחרת, וגם עכשיו הם יכולים באמת, אפשר להיכנס לנושא יותר לעומק. טיקטוק ואינסטגרם זה… אפשר לדבר על הרבה מאוד נושאים, אבל קצת, כי אי אפשר להיכנס לעומק. בפודקאסט, נגיד כמו עכשיו, או ביוטיוב, או בספר, אתה יכול לצלול עם הנושאים לעומק. אז הדבר הראשון שראיתי שזה נותן, זה נתן את האפשרות לעוקבים שלי, להכיר אותי טוב יותר, או להתחבר למסרים שלי טוב יותר.

והדבר השני, בגלל שהנושא הזה הוא מאוד ויראלי, וגם אם זה ב-thumbnail, ובכותרות, וכל מיני דברים כאלה, יוטיוב המליץ לאלפי אנשים, עשרות אלפי אנשים, שמעולם לא פגשו אותי, ולא שמעו עליי, או ששמעו עליי, אבל לא עוקבים אחריי, את הסרטונים שלי. ואז אחרי הסרטונים, יש תמיד למטה הנעה לפעולה, או שהם פשוט באופן טבעי צופים עוד, או שהם יחפשו אותי בעוד פלטפורמות. וגם בטיקטוק זרקתי את הקטעים הללו, גם שם הם התפוצצו בסוף. זאת אומרת, אני מוצא את עצמי על אותה פיסת תוכן, משחק עליה באינסטגרם, ביוטיוב, בטיקטוק, העליתי את זה גם כפודקאסט, כאודיו. זאת אומרת, כל פרק שהקלטתי במשך עשר דקות לפרק, עשרה פרקים של עשר דקות, מאה דקות, הם עכשיו בכל הפלטפורמות.

אביתר: גם בספוטיפיי.

מתן: גם בספוטיפיי.

אביתר: "יאללה גבר" נמצא בספוטיפיי?

מתן: עכשיו אפשר גם רק להקשיב לפרקים.

אביתר: מדהים.

מתן: כן.

אביתר: וואי, רעיון טוב.

מתן: זה באמת מינוף של… אתם עובדים על משהו כמו שצריך פעם אחת, משקיעים בזה זמן, אנרגיה וכסף, ותדאגו, זאת אומרת, באינסטגרם ובטיקטוק, תחתכו את זה לכמה שיותר חלקים, בטיקטוק את ה… זאת השיטה שלי, בטיקטוק את ההכי מרגיזים, באינסטגרם את הערך.

אביתר: מעניין.

מתן: זאת אומרת, באינסטגרם אני לא מנסה להרגיז כמו שאני מנסה בטיקטוק, ומצליח, ולהפך. זאת אומרת, וזה מניסיון, כשהעליתי בטיקטוק קטעים עם ערך, לאנשים לא אכפת. כאילו, סרטון של דקה ש'אם תעשה, וואלה, אתה מכפיל את הכסף שלך, משנה את החיים שלך', לא מעניין. אבל כשאתה אומר משהו שמדליק קבוצה של אנשים, שמדליקה קבוצה אחרת של אנשים, שם זה מתפוצץ. אז ככה אני גם מסתכל על זה. אתם מייצרים תוכן, תסתכלו על זה עכשיו בעין ביקורתית. יש לכם שני סוגים. יש לכם תוכן ויראלי, ויש לכם תוכן עם ערך. עכשיו, אם תמצאו תוכן ויראלי עם ערך, אז בכלל ניצחתם. אבל הרבה פעמים זה גם לא תמיד יהיה. אז אני לוקח לטיקטוק את הדברים היותר ויראליים, שזה דברים יותר מקטבים, מרגיזים, כי זה פשוט מקפיץ את החשיפה, ואת ה… ואז אנשים, אתה יודע, אנשים נחשפים לזה בטיקטוק. ובוא נגיד ש-90% לא מסכימים. עכשיו, 10% מסכימים, אבל זה 10% מאיזה מספר? אם זה 10% מ-200,000, מעולה. כאילו, זה מטורף.

אביתר: לגמרי.

מתן: 20,000 אנשים. אז חלק מהם יחפשו אותי עכשיו ביוטיוב, חלק מהם יחפשו אותי באינסטגרם, חלק ילחצו על הלינק ב-bio.

אביתר: ומי שלא אוהב, בעצם מגיב לך תגובה, מקפיץ אותך, ואז אתה נחשף לעוד אנשים שמגיעים ל-10% האלה שעוברים ליוטיוב.

מתן: יש את הבכלל תותחים. אלה שמשתפים אותי בסטורי, ואומרים "אסור לתת לו במה".

אביתר: אה, אני חולה על זה. [צוחק]

מתן: סיפור אמיתי. משתפים אותי בסטורי, "אסור לתת במה לאנשים כאלה". והיא שיתפה אותי כרגע בסטורי שלה.

אביתר: תודה רבה לעוקבים. [צוחק]

מתן: כן, וזה המון. וזה ממש… אתה יודע, אנשים שלא אוהבים את התוכן שלך, אני לא יודע אם הם מבינים את זה או לא. אני חושב שחלק מבינים, וחלק… אני חושב שחלק לא מבינים שהם עוזרים לך, ואני חושב שחלק מבינים, אבל הם כל כך כועסים, שהם חייבים… שהם מוכנים גם לעזור לך בפרסום, וגם העיקר להראות שהם לא תומכים בך.

אביתר: אני אגיד לך מה העניין. הם חושבים שהדעה שלהם מעניינת מישהו. ובגלל זה הם מפרסמים אותך, "אל תתנו לו במה", אבל הם לא שמים לב שהם בעצמם נותנים לו במה.

מתן: כן, אבל… וגם הקהילה של אותו בן אדם שפרסם ואמר "אל תתנו לו במה", מלכתחילה לא היה צופה בזה.

אביתר: ברור.

מתן: זאת אומרת, באנגלית זה נקרא "to preach to the choir", זאת אומרת, להטיף למקהלה, הם במילא לא… הם במילא בסדר. כאילו, הם לא היו עושים משהו.

אביתר: ב"סביבה מנצחת", זה בדיוק, נתת לי איזה ספוילר כזה, שקפץ לי לראש, שהאזנתי לזה פעם ב"סביבה מנצחת" ואמרת על זה, שיש המון המון דעות בעולם ומעט עובדות.

מתן: נכון.

אביתר: ולכל אחד יש דעה, בסדר? אז זה בדיוק העניין, כנראה הם חושבים שהדעה שלהם מעניינת מישהו ומקדמים אותך על הדרך.

מתן: אם היא מעניינת, היא מעניינת את הקהילה שהם בנו. אבל מה שאני מנסה להגיד לכל האנשים, כל הסדרה, "יאללה גבר", הסדרה הזאת, היא שמה על השולחן את זה. קיבלתי מלא הודעות מגברים שאומרים 'בוא'נה, תקשיב, טוב שאתה אומר את זה. סוף סוף מישהו אומר את זה', או 'תיזהר שלא יורידו אותך'. כי מלא סרטונים נחסמו בטיקטוק, זו פלטפורמה שיותר קל להעלים לך סרטונים. כמה אנשים מתעצבנים וממש נעלמים לך תכנים. ביוטיוב זה כמעט לא קורה, באינסטגרם זה מאוד נדיר.

אז הדבר הזה מאוד עורר את זה שכאילו אנשים אומרים, סוף סוף מישהו באמת מדבר על זה. כי אני תמיד אומר את הדבר הבא: נגיד יש לך איזשהו מסר שאתה רוצה להעביר לעולם, אתה צריך שיהיה לך כמה פרמטרים כדי שתוכל באמת להעביר את המסר כמו שצריך. אחד, אתה צריך שיהיה לך את הידע בנושא, שיהיה לך ידע נכון. הדבר השני, אתה צריך שיהיה לך את היכולת להעביר מסרים בצורה סוחפת. אחרי זה, אתה צריך שיהיה לך גם קהילה. כי אם אתה… יש לך את התוכן הנכון ואתה יודע להעביר מסרים ויש לך 50 אנשים שצופים בך, זה לא הולך להגיע להרבה אנשים.

אביתר: אתה צריך לצבור את זה לאורך זמן.

מתן: אתה צריך להגיע לזה. והדבר האחרון, אתה צריך באמת לרצות לעשות את זה. זאת אומרת, שיהיה לך איזשהו מניע. אז לי היה את ארבעתם. אז בגלל זה גם הדבר הזה עובד.

אביתר: נכון. צברת קהילה הרבה זמן.

מתן: כן.

אביתר: נהדר.

מתן: אני אתן לך דוגמה, יש הרבה… אני מת על זה. יש בטיקטוק כל הבני 25 עם פודקאסט. אני מת על זה. אני נקרע מצחוק כשאני רואה את כל החיקויים ואת כל הדברים.

אביתר: אני גם מת על זה.

מתן: כי זה ממש נכון. זה מאוד נכון. כל אחד יכול לקחת מיקרופון כמו עכשיו. אגב, זה לא מחובר אפילו לשולחן, הדבר הזה. [אביתר צוחק] ואנחנו עם מיקרופון פה [מצביע על המיקרופון המוצמד לחולצה] ויכול להגיד את מה שבא לו אז. אבל העניין שכשאנשים רואים את הדברים שלי, הם אומרים, "כל אחד לוקח מיקרופון ועכשיו אומר את דעתו". זה לא נכון. יש כל כך הרבה אנשים עם מיקרופון שלא הגיעו לעמוד 'for you' שלהם. זאת אומרת, יש כל כך הרבה פודקאסטים של אנשים בני 25 שאומרים את דעתם על העולם, על המטריקס או על נשים, אבל בחיים לא צפיתם בהם, כי אין להם את התוכן הנכון, הם לא סוחפים, הם לא יודעים לדבר, אין להם את הקהילה.

זאת אומרת, זה לא רק שאתה רוצה לעשות פודקאסט ולהעביר תכנים. אתה צריך להצליח לחדור, אני קורא לזה, את מחסום הרעש. יש המון רעש היום ברשתות החברתיות. בין אם זה בטיקטוק, באינסטגרם או ביוטיוב. אתה נכנס לעמוד הבית, ואתה אומר, "אוקיי, יש לי את זה ואת זה ואת זה ואת זה…".

אביתר: אני רואה סרטונים קופצים ביוטיוב…

מתן: והכל מפתה, הכל נראה מגניב. ואתה אומר, "שנייה, רגע, אני בסוף הולך לצפות בשני סרטונים, כאילו, במה אני בוחר?". אז איך אנחנו בוחרים את זה ביוטיוב? אז זה יהיה ה-thumbnail.

אביתר: נכון.

מתן: או אם זו יהיה הכותרת, או אם אני מכיר את הבן אדם, או אם הנושא מעניין אותי.

אביתר: אני אתן לך ספוילר? הפנים מוכרות. אוקיי, אם אתה שם ב-thumbnail שלך מישהו שמארח, נגיד עכשיו אני מארח אותך, ב-thumbnail יראו את הפרצוף שלך בגדול, מתן ניסטור, יש יותר סיכויים שמי שמכיר אותך ייכנס לפודקאסט שלי.

מתן: כי זה באמת, זה להשתמש במוניטין של הבן אדם. יצא לי לדבר על זה בקורס מנכ"לים שהעברתי, שבעצם אני אומר שכל ההצלחות שלנו בחיים זה הצטברות של ריבית דריבית. אז היום כשאני עושה סדרת רשת, והיא מצליחה, זה לא… יש פה הרבה ריבית דריבית. זאת אומרת, יש פה את הידע, יש פה את היכולת הוורבלית שצברתי לאורך השנים, יש פה כסף שהשקעתי בדבר הזה. כל פרק שאני מעלה היום ליוטיוב, עולה בערך אלפיים שקלים. מקצה לקצה. זאת אומרת הצילום…

אביתר: וואו, זה המון.

מתן: הצילום, התשלום לעורך, עיצוב thumbnail, ניהול יוטיוב. זאת אומרת, כל סרטון עולה אלפיים שקלים. סרטון בשבוע זה שמונה…

אביתר: זה כי אתה רוצה לעשות את זה בצד הטוב ביותר. אתה מבין, יש אנשים שיכולים לעשות את זה בפחות.

מתן: זה בדיוק המינוף. כי אם הייתי מתחיל ב-day one, לא היה לי קהילת עוקבים, לא היה לי אלפיים שקלים לסרטון, אולי היה לי את התוכן אם הייתי לומד את התוכן, ולא בטוח שהיה לי את היכולת הוורבלית. ואז היום… והיום יש לי מוניטין. אז היום שאני בא ואני עושה סדרת רשת, יש לי את הידע, יש לי את העוקבים, יש לי את הוורבליות, יש לי את הכסף, יש לי את המוניטין, זה יעבוד. ובגלל זה אני אומר את זה לכל האנשים, כי מה אתה… מה שאתה אומר זה נכון. בהתחלה, ייקח לכם הרבה מאוד זמן, כי אתם צריכים לבנות את כל הדברים הללו. אז אם תגיעו עם הידע המתאים, שזה תלוי בכם, מעולה.

אם תגיעו עם כסף, אתם יכולים גם עכשיו ברגע להביא כסף, ולהשקיע בעריכה טובה יותר, בתוכן טוב יותר, בקידום ממומן, זה מעולה. אתם יכולים להתאמן על היכולת הוורבלית שלכם. מוניטין ייקח זמן לבנות. וגם את כמות העוקבים שמכירים אתכם ייקח זמן לבנות. אבל יש דברים שאתם יכולים כבר עכשיו למנף אותם. אתם פשוט צריכים להחליט. זאת אומרת, שאתם רוצים להתאמן על היכולת שלכם של דיבור בפני מצלמה, על התוכן שלכם, או גם על כסף שאתם רוצים להשקיע, או להעזר באנשים שידחפו אתכם.

אביתר: תשמע, אתה מדבר על זה מבחינת… מנקודת מבט של מקצוען. רוב האנשים שהם יוצרים תוכן, הם לא חושבים על זה אפילו. הם אומרים, במקסימום, אני אשים איזה בוסט פה ושם, כי, אתה יודע, אתה יש לך המון המון ניסיון בעולם יצירת התוכן. ואני אשמח שתחלוק כמה טיפים בעניין ה… דווקא יוטיוב, אוקיי?

עכשיו נכנסת לזה חזק, אתה פרש בעניין הזה, שליצור תוכן ארוך, פרובוקטיבי, שמניע לפעולה, שנותן ערך. מה היית מייעץ לבן אדם שעכשיו מתחיל יוטיוב, בעל עסק שמרוויח את ה-10,000, 15,000 בחודש, ואומר, אני רוצה יוטיוב, אני רוצה לידים לטווח ארוך. איך היית מציע לו לעשות את זה בצורה הטובה ביותר, בין אם זה ביכולת הוורבלית שלו, בין אם זה בצילום, בעריכה, כמה להשקיע? מה אתה חושב על העניין הזה?

מתן: קודם כל, זה להתחיל מהסוף. אם הבן אדם הזה הוא בעל עסק, אז אני אשאל מי הקהל שאתה רוצה שיגיע, ואז אני אנסה להבין איזה בעיות או איזה שאלות הקהל הזה כל הזמן שואל, או מה הוא רוצה לשמוע, ואז אני אחשוב איזה תוכן אני מייצר לו שעונה לו על הבעיה שלו. עכשיו, ב"יאללה גבר", אני לא עונה על בעיה של איך להרוויח כסף, זה לא עיקר התוכנית. אבל כן, זה בעצם ביוטיוב, מה שהייתי מציע, זה לפנות לקהל רחב, וזה אומר, אם אתם… וגם בפודקאסט, אם אתם בעלי עסקים, ואתם בונים דפי נחיתה, לא יעבוד לכם עמוד על דפי נחיתה. יעבוד לכם עמוד על שיווק.

אביתר: על how to גם, על איך לבנות, ואז ללמד אנשים אולי.

מתן: אולי למדריכים, אבל זה לא יהיה תוכן ויראלי. מתי…

אביתר: ויראלי זה לא יהיה.

מתן: מתי זה יהיה? כשאני אחפש איך לעשות כותרת בדף נחיתה, ואז הוא יקפוץ לי הסרטון שלו עם 34 צפיות, ואני אצפה, לא בגלל הצפיות, בגלל הערך.

אביתר: אני בא לקחת את הערך וללכת.

מתן: כן, אני גם עושה את זה לפעמים. לפעמים אני… איך לעשות משהו ביוטיוב, קופץ לי איזה ילד שמסביר לי משהו, ולא מעניין אותי מי זה, ולא מעניין אותי הצפיות, מעניין אותי הערך. אבל, לכל מי שרוצה לעשות תוכן ויראלי, אתם צריכים לפנות למשפך שהוא רחב יותר. זאת אומרת, לפנות ליותר קהל יעד. ולא כולם, כמו שוב, ב"יאללה גבר", לא כולם רוצים להקים עסק. הייתי אומר שרוב האנשים שצופים ב"יאללה גבר" עדיין לא רוצים להקים עסק. הם ירצו… הם ירצו בהמשך.

אביתר: או גם גברים שהם חלשים יותר, שמנים יותר.

מתן: כן, זאת אומרת…

אביתר: בוא נשים את זה על השולחן.

מתן: אבל המטרה זה, קודם כל, שהם יכירו אותך. ולכן הנושא, תחפשו נושא עם… שהוא פונה לקהל יעד כמה שיותר רחב. זאת אומרת, לתחילת המשפך. זה יהיה הטיפ שלי לדבר הזה.

אביתר: זאת אומרת, לקחת את המחקר אווטאר שאנחנו עושים לאווטאר שלנו, לקהל יעד, ואתה אומר, כמה שיותר רחב כדי לתפוס כמה שיותר אנשים לוויראליות.

מתן: בדיוק.

אביתר: אבל זה בדיוק ההפך מלידים. כי אם אני רוצה לידים, אני רוצה את הדיוק, להביא את הקצת צפיות, אבל לקבל את ה-10 לידים שמתוכם אני סוגר ארבע אנשים [כך במקור].

מתן: אני מסכים. אתה יכול… אם אתה צריך מאה לידים בחודש, אתה גם יכול להביא אותם בפלטפורמה אחרת, בפניות קרות, בנטוורקינג או במקום אחר. אבל היופי ביוטיוב זה שזה בונה לך קהילה שלא משנה מה תמכור אחרי זה, האנשים הללו כבר, כבר אצלך בתוך העמוד, כבר לכדת אותם ברשת שלך. אני אקח נגיד את מיסטר ביסט, היוטיובר הכי מצליח, הכי מפורסם בעולם. אז הוא מוכר המבורגרים ושוקולד. וזה מעולה. כי כשיש לך כל כך הרבה אנשים, כל מה שאתה צריך להגיד להם זה, יש לי חנות המבורגרים, יש לי חנות שוקולד או מוצר שוקולד, והם ילכו ויקנו. אבל תהיה בטוח שאם מחר הוא פותח חדרי כושר, אז הוא אומר, יש לי חדרי כושר, וכולם הולכים, זאת אומרת אתה מכניס…

אביתר: הוא נהיה brand.

מתן: כן, אתה אוסף כל כך הרבה אנשים סביב נושא מסוים. אז עכשיו, אם מיסטר ביסט אסף קהילה של מאות מיליונים, ועכשיו הוא אומר, יש לי חדר כושר, האחוז קטן מתוך המאות מיליונים יגיד, וואלה, אני אבוא לחדר כושר שלך. אז זה פשוט להיות, הייתי לוקח את זה פשוט למקום של להיות מוכר, ולהכניס אותם לתוך הקהילה שלך, לתוך הרשת שלך, וחלק מהם יקנו. אתה לא יכול… מה זה אתה לא יכול? עדיף שלא תכוון שרק מי שקונה יצפה בך. כי אם עסק, כדי לעשות מיליון שקל בחודש, הוא יכול גם להיות צריך, שוב, מאה לקוחות, אז אתה רוצה… ואם אתה רוצה עמוד יוטיוב עם עשרות אלפי עוקבים, אז זה אומר שמה? שבהגדרה יהיו לך עוקבים שבחיים לא יקנו.

אביתר: נכון.

מתן: אם אתה רוצה שיהיה לך עמוד מאוד גדול. כל מי שיש לו עמוד אינסטגרם מאוד גדול, יש לי ארבעים אלף באינסטגרם. אין לי ארבעים אלף במועדון. ברור שלא, יש לי 2% מזה. [אביתר צוחק] אבל מה זה אומר? אם אתה רוצה לבנות את המותג שלך, אתה צריך להבין, מי שעוקב אחריי…

אביתר: זה משפך.

מתן: הרוב לא יקנה. וזה מעולה, כי זה עוזר לך לבנות את המותג שלך ואת המוניטין שלך, ואז אלו שכן קונים, הם באים מהר יותר, משלמים מחירים גבוהים יותר, ואומרים כן, מהר יותר.

אביתר: איזה יופי. מדהים. אני אגיד לך מה העניין. אנחנו, ב-Tubeil, מה שאנחנו עושים, זה להביא לידים. זה פחות הוויראליות. אוקיי? הוויראליות לא מעניין. כי בסופו של דבר, הבן אדם הולך למכולת עם כסף. לא עם עוקבים, לא עם צפיות. [מתן מהמהמם בהסכמה] אז אנחנו פחות מכוונים לוויראליות, אנחנו יותר מכוונים ל-SEO. זאת אומרת שאם הוא יחפש משהו, כמו שאמרת, הילד בן 16, שמלמד אותך בניית אתרים, אז זה העניין.

עכשיו, אתה יודע, בעלי עסקים מתחילים, הם רוצים גם את הוויראליות וגם את הלידים. אני אישית חושב שהלידים יותר חשוב, ואחרי זה וויראליות, כי הוא רוצה לחיות ממשהו, אוקיי? יוטיוב זה גם ככה טווח ארוך, זה לידים עתידיים. זה לא עכשיו קידום ממומן, שאתה מכבה את הקמפיין, ואתה יודע, נגמר הלידים. אז מה אתה חושב על זה? מה אתה היית מייעץ?

מתן: הייתי מייעץ שיוטיוב לא יהיה הפלטפורמה היחידה. הייתי מחייב שלכל בעל עסק יהיה גם פלטפורמה של תוכן קצר, שזה טיקטוק ואינסטגרם, והייתי גם מכוון לאינסטגרם. זאת אומרת, בסוף, אם בעל העסק מוכר רק דרך היוטיוב, והוא בתחילת הדרך, אז הייתי תופס אותו ואומר, רגע, זה לא מספיק. כי אתה צריך עוד איזה משהו.

אביתר: גם יקח לו זמן, אתה יודע, יש לו הוצאות קבועות, הוצאות משתנות, ובלידים ביוטיוב רואים את זה לאורך זמן. לא כמו אינסטגרם, שהתהליך חימום הוא אולי יותר מהיר, אבל הליד פחות איכותי. הרי העניין הוא ביוטיוב, שנגיד אני צופה במישהו הרבה זמן, ויש לי בנק שעות שצפיתי בו, ואז אני הרבה יותר חם גם לסליקות גדולות יותר, למוצרים גדולים יותר. ואני יכול להגיד לך, אני רואה את זה על עצמי, תמיד כשאני ניגש לשיחת מכירה, וזה גם טיפ שאני נותן לכם כאן, הצופים, זה דבר ראשון לנסות לברר עם הליד כמה זמן הוא מכיר אתכם. לפני הכל, כי אז בהתאם לזה אני יודע גם מה להציע לו. הוא לא יסגור תוכנית ב-13,000 אם הוא מכיר אותי שעה, אוקיי? [מתן מהמהם בהסכמה] וזה משהו שהייתי רוצה להדגיש.

אז אני רוצה גם לשאול, במועדון, איך זה עובד? אני יודע שאתם מקבלים המון המון לידים בחודש. אתה יודע, אני הייתי במועדון תקופה, ואז עברתי למנכ"לים, שזה הייתה הצלחה מסחררת. ואיך… בוא נגיד, גם מגיעים למועדון דרך היוטיוב, מחפשים 'מועדון היזמים', לפעמים יש סרטונים של עומרי, סרטונים שלך, זה תופס, עשיתי את המחקר הזה. האם אתם כאילו בודקים את זה לעומק, או כמה זמן הבן אדם מגיע, מתי אתם מחליטים להציע לו את התוכנית, עכשיו יש מסלולים חדשים, אני אשמח שגם תפרט על זה כאן.

מתן: אצלנו במועדון יש לנו מערכת CRM ואנחנו רואים שם… מערכת CRM זה מערכת שבעצם אנחנו רואים מאיפה כל בן אדם הגיע, וככה אנחנו מתקשרים אליו כדי למכור לו את המועדון.

אז אנחנו רואים דרך הלידים, אנחנו רואים מאיפה כל אחד הגיע, כי יש לנו לינקים בכל פלטפורמה.

אביתר: זה נקרא UTM-ים, נכון.

מתן: יש לנו UTM-ים בכל פלטפורמה, ואז אנחנו יודעים מאיפה מגיעים הלידים, ומאיפה מגיעים הלידים שסוגרים. האינסטגרם הוא עדיין נותן בראש המספר אחד שלנו, ואני לא חושב שהדבר הזה ישתנה. אבל היוטיוב, הוא באמת מביא עכשיו, הוא אצלי, עכשיו אני מתחיל לראות שם, שמגיע מתוך היוטיוב שלי, ואנשים סוגרים משם. ומה שמסקרן אותי, עוד לא בדקתי את זה, זה האם הוא הכיר אותי רק מהיוטיוב והשאיר פרטים, או שהוא הכיר אותי מלפני, היה ביוטיוב, ופשוט השאיר פרטים ביוטיוב.

אביתר: הנחיה לאיש מכירות עכשיו.

מתן: אז אני צריך לבדוק את זה.

אביתר: כן, לגמרי, מגניב. כי אני בטוח שכנראה שהם עברו לשאר הרשתות, כי מן הסתם, אם… בוא נגיד, אתה פחות נגיש ביוטיוב מאשר באינסטגרם, שיכול לדבר איתך בהודעות וכולי, וביוטיוב זה רק תגובה, ואם אתה לא רואה, אתה לא עונה, ודברים כאלה. מגניב, סבבה.

אז מבחינת "יאללה גבר", זה גם משהו שהייתי רוצה טיפה להתעכב עליו, כי, אתה יודע, אני רואה אותך כמומחה של יצירת תוכן. אז איך היית… בוא נגיד, אני עכשיו בעל עסק מתחיל, לדוגמה, ואני רוצה ליצור תוכן פרובוקטיבי, שיגיע לכולם, שיהיה ויראלי. נגיד, אני מאמן דייטינג, קח את הדוגמה הזאתי, שזה תחום שהוא מעניין המון, המון אנשים. אז איך אני מגיע למספרים כאלה גדולים, אוקיי? כמו ב… אתה יודע, הפרקים הראשונים שלך ישר הגיעו ל-2,000, 3,000, 4,000 צפיות, שביוטיוב זה נחשב המון, המון, המון, המון. באינסטגרם זה, זה אולי נשמע כלום, אבל זה צפייה איכותית של הרבה זמן. אז איך היית מייעץ לבן אדם, שנכנס ליוטיוב, בעל עסק, רוצה ויראליות, אוקיי? לאו דווקא ביוטיוב, גם גוזר לשאר הרשתות, מה המתכון שלך לזה?

מתן: זה הרבה יותר הנושא. זה קודם כל יתחיל בבן אדם, זה קודם כל יתחיל באיך הבן אדם הזה נראה, ואיך הבן אדם הזה מדבר, איך הוא מתבטא. אחת התגובות… התגובות שאני מקבל הרבה פעמים מהאנשים שלא מסכימים איתי, זה: 'זה שאתה אומר את הדברים בכזה ביטחון, לא אומר שהדבר הזה אמיתי'. עכשיו למה זו תגובה שהיא מעולה? כי הם שמים את זה על השולחן, הם מרגישים את הביטחון של הדבר הזה. כי אני אומר את זה, כי גם לי קופצים כל הזמן אנשים ברשתות החברתיות, שעזוב אם אני מסכים או לא מסכים עם מה שהוא אומר, רק האיך שהוא אומר, כבר שלל אותו כמועמד פוטנציאלי, למישהו שיכול לעזור לי אם הייתי מחפש שירות. זאת אומרת, הבעיה היום אצל רוב נותני השירות, זה מי שהם כפרסונה. התוכן הוא אחר כך. אני יכול לתת את התסריט של "יאללה גבר" לכל אחד, והם לא יביאו את התוצאות הללו. כי הם לא יעבירו את זה נכון, או שהם לא יראו כמו הבן אדם המתאים כדי לדבר על זה, או שזה ייראה פייק לצד השני. זאת אומרת, בסוף…

אביתר: ירגישו את הפייק, אתה אומר?

מתן: כן, ירגישו. ירגישו שהבן אדם הזה אומר את זה והוא מקריא מתסריט. או ממש ישמעו איך הוא אומר את המשפט הזה. או יגידו, הוא לא נראה לי כמו בן אדם… זה קרה לי… קורה לי כל הזמן, שאני רואה אנשים שקופצים לי בפרסומות, והם אומרים, 'לא מצליח להכיר בחורה, בוא תעזור'… ואתה מסתכל על הבן אדם ואתה אומר, אני לא בטוח שאתה תוכל לעזור לי. זאת אומרת, אני לא בטוח שלך יש את זה. אבל אנשים… חלק מהאנשים יבואו, והרבה פעמים הטיפ הכי טוב שאני נותן להם, נותני שירות, זה בכלל לא קשור לנושא, זה קשור לאיך שהם נראים ממש פיזית. והדבר השני, לאיך שהם מדברים. ואפשר להשתפר בזה. אפשר להשתפר בהעברת מסרים. אפשר להשתפר בדיבור בפני קהל, בפודקאסט, בדיבור מול מצלמה. נגיד יותר מזה, חייבים. נגיד יותר מזה, מי שעושה את ההכי הרבה כסף, תותח בזה.

תחשבו אתם על כל האנשים שאתם מכירים ברשתות החברתיות שעושים כסף, הם ממש טובים בלדבר בצורה סוחפת. ואנחנו חיים היום בעולם שהתוכן הוא משני, ומה שראשי זה הבן אדם ואיך שהוא אומר את זה. כי אם בן אדם מעולם לא פגש אותי, רק על בסיס איך שאני אומר את הדברים, הוא אומר, 'אה, אוקיי, סבבה, סוף סוף מישהו, חיפשתי מישהו בסגנון הזה'. ובגלל זה, התסריט הוא משני. כי אם אני אתן את התסריט של "יאללה גבר", לחמישה יוצרי תוכן אחרים, ואגיד להם תעשו את זה, ואתה תראה תוצאות שונות. אתה תראה תגובות שונות, ולכן התוכן זה מספר שתיים. אבל שוב, זה אחד.

ולגבי התוכן, שניקח אותו עכשיו ונדבר עליו, זה באמת, קודם כל, לדבר, אני מדבר בעיקר על עובדות. זאת אומרת, שאני אומר 'בעיקר', זה כי הכל מבוסס עובדות, אני נותן את הדעה שלי גם. והדעה שלי זה לא עובדה. אז אני נותן הרבה עובדות, ואז אני גם נותן את דעתי. אנשים יכולים לא להסכים עם דעתי, אבל כשהם לא מסכימים עם העובדות, זה כי הם לא מכירים את העובדות. זה כבר משהו אחר.

אביתר: או שהם מצטדקים. כי הם אומרים, רגע, אם האמנתי בזה עד עכשיו, מה זה אומר עליי? כי האמנתי בזה כל כך הרבה, ופתאום בא בן אדם סמכותי, עם מיקרופון, שיודע לדבר, ומראה לי שזה ממש לא ככה, עם הוכחות, אז הם מצטדקים ויוצאים, בעצם מפגרים, אוקיי? ואז כאילו, לא נעים להם להגיד שזה נכון, למרות שהם יודעים שזה נכון.

מתן: כן. עכשיו, אני אגיד לך עוד משהו על האנשים שמגיבים. סטטיסטית. אם יהיה לך סרטון, ניקח בטיקטוק. סרטון עם עשרים אלף תגובות, יהיה עליו בערך מאתיים… עשרים אלף צפיות, יהיה עליו בערך מאתיים תגובות. זאת אומרת, אחוז. תסתכל, בדרך כלל, זה יהיה היחס. יצא לי לבדוק את זה. וזה בעצם אומר את הדבר הבא: אחוז האנשים מגיבים. עכשיו, אם תיקח כל עקומת גאוס, יהיה לך את האחוז שהוא הכועס, העצבני, הממורמר. ושוב, יש גם תגובות חיוביות. אבל הייתי אומר ש-80% מהתגובות בטיקטוק, על תוכן שגורם לאנשים להרגיש לא בנוח עם המצב הקיים שלהם, יקבלו תגובות רעות.

כי אם אני אומר, אם אני מעלה סרטון, 'בוא תראה איזה סופ"ש כיפי היה לי באיטליה', וההמלצה שלי אליך, אני אקבל תגובות חיוביות. אבל אם אני אגיד, 'בוא תראה כמה כסף הוצאתי באיטליה', ואני אראה כמה כסף יש לי, אז אני אקבל 'כסף זה לא הכל', ודברים כאלה. אז, וזה אותו קהל, עם אותו מנחה, אבל פה, הוצאתי אותם מהאזור נוחות, הראתי להם שהם מסוגלים ליותר או שהם מפסידים, ופה פשוט נתתי להם תוכן בינוני של תראו איזה כיף היה לי באיטליה. או הסרטים הכי טובים שיצאו לאחרונה, או דברים כאלה. אז, התוכן רובו יהיה שלילי, כשאתה מוציא אנשים מאזור הנוחות שלהם בכוח.

כי מה זה בטיקטוק? הם לא ביקשו לצאת מאזור הנוחות. היה להם משעמם, היה להם ברייק מהפסקה, החליטו לגלול, ואז מישהו קפץ עליהם ואמר להם שהם ככה, והם לא ביקשו את זה, ואני מבין את זה. גם כל מי שמצליח היום יודע, שאם עכשיו תיפול על חבר שלך מהתיכון, ותתחיל לעשות לו הרצאה על למה הוא שכיר ולמה הוא לא מרוויח, אתה תקבל תגובה שלילית, למה? כי הוא לא ביקש את זה. הוא לא ביקש ממך הרצאה. עכשיו, אם הוא יבקש, צא עליו על מאה ותסביר לו. ובטיקטוק, או הרבה פעמים גם ברשתות החברתיות, הצד השני, לא ביקש עכשיו אימון מנטלי להצלחה וְלְבָּנוֹת ולדברים כאלה, ושתזכיר לו שאין לו ושאין לו ושאין לו. הוא לא נכנס לאפליקציה בשביל זה. הוא נכנס כדי שיהיה לו כיף ומבדר, ואתה יצאת עליו. לא עליו, על הרבה כמוהו, והוא מזדהה כמו האנשים הללו, ואז מה הוא עושה? או שהוא פשוט ממשיך. אבל האחוז, ששוב, זה מאתיים מתוך עשרים אלף, זה בערך המספרים, זה האחוז שרוצה להגיד את דעתו. זה האחוז המקלל, האחוז המעליב, ה…

אביתר: הקיצון של הקיצון.

מתן: כן, אז קודם כל זה מאוד חשוב להבין את זה. כי תסתכלו כמה לייקים יש לכם על הסרטון, לעומת זאת. יש יותר לייקים מתגובות. אז מה זה אומר? שיותר אנשים אהבו. פשוט איך זה עובד? האנשים שאוהבים את התוכן שלך, יגידו בלב, 'או, אחלה תוכן', זה במקרה הטוב. במקרה הבינוני יעשו לך לייק, במקרה הכי גרוע, יראו, יסכימו ויגללו. זאת אומרת, אלה שאוהבים אותך, לא יציינו את זה בפניך. בדרך כלל. אלה שלא אוהבים, ידאגו לשתף.

אביתר: ויצאו עליך על מאתיים.

מתן: כן. ולכן זה חשוב פשוט להבין את חוקי המשחק. וזה בכל תעשייה, בכל תחום, בכל מדינה, בכל יוצר תוכן שאני מדבר איתו, כולם אומרים את אותו הדבר. יש משפט של ארנולד שוורצנגר, הוא אומר, "avoid the naysayers". זאת אומרת, תמנע מהאנשים שאומרים לך שזה לא יעבוד, תמנע מהם. עכשיו, אתה לא יכול להימנע, אבל זה אומר שאם הם אומרים לך את הדברים האלה, זה לא רלוונטי.

אז אנחנו צריכים, וזה בכלל, לכל מי שרוצה לייצר תוכן שהוא מקטב, שהוא פרובוקטיבי, הסיבה היחידה לעשות תוכן שהוא כזה, זה באמת כדי למשוך כמה שיותר עיניים. עכשיו, אם אתם לא יודעים, זה מאוד חשוב, להתמודד ברמה המנטלית, לא עם תגובה אחת שלילית, עם המון תגובות שליליות, המון, בצורה שוטפת, אתם תפרשו מהמשחק. זאת אומרת, אני מגדיר את זה, כי אם אתם באמת רוצים להיות בטובים ביותר, מתי שהוא, אתם תצטרכו to step up, גם אני, במשך שנים, אתה יודע, כולם אהבו אותי. [צוחקים] "סביבה מנצחת", "סביבה מנצחת" זה תוכן כיפי, אנשים מתים על "סביבה מנצחת".

אביתר: בטח.

מתן: ויש לי המון, המון בנות היום שאומרות לי, הקשבתי ל"סביבה מנצחת", אהבתי את זה, עכשיו אני עושה לך unfollow בגלל הדברים האלה. זאת אומרת, גם אני הבנתי שאוקיי, הגעתי לאיזושהי רמה מסוימת, אני רוצה לפרוץ ולהגיע ליותר אנשים, העונש של זה זה להפסיד אנשים שפעם אהבו אותי, ועכשיו גם לקבל תגובות שליליות. החיובי של זה, זה להגיע לקהילה שככל הנראה לא הייתי מגיע אליה בעשור הקרוב, להגיע אליה תוך שנה.

אביתר: זה המחיר שאתה משלם בעצם כדי להגיע אליה מהר, אם הבנתי נכון.

מתן: בדיוק.

אביתר: אוקיי, אני אגיד לך מה העניין. בזמן שדיברת עלתה לי שאלה, שאתה יודע, הרבה אנשים לא מוכנים לזה, ואתה סופג המון המון hate ברשתות, אתה יודע, לטובה ולרעה, בין אם זה בלידים ובין אם זה שיש קהילה של אנשים שהם נגדך. ואתה יודע, אני מקבל, נגיד, לקוחה חדשה…

מתן: אני אתמול פגשתי מישהי, והיא אמרה לי, תקשיב, אין לך מושג מה הולך עליך, בטוויטר. עכשיו, זה פלטפורמה שאני לא מכיר,

אביתר: וואו.

מתן: והיא פותחת את הטוויטר, והיא מראה לי וידאו-אים שלי ותמונות שלי, ואנשים בשרשורי תגובות עליי.

אביתר: וואו, תשמע, זה קיצוני.

מתן: ואני אומר, בואנה, אני מפורסם בפלטפורמה שלא ידעתי אפילו.

אביתר: תשמע, אבל זה קיצוני.

מתן: והיא מראה לי, ממש, היא אומרת לי, תקשיב, אני חיה בטוויטר, כי זה הפלטפורמה שלה, והיא מכירה אותי. תקשיב, תראה, תראה, תראה, ופה, ושיתופים, ודעתה, ואני רואה את האנשים, ואני רואה תגובות. ואתה אפילו לא מבין כמה אנשים, לכמה אנשים זה הגיע. במקרה הזה, בפן השלילי. אבל תהיה בטוח שאם זה הגיע לאנשים בפן השלילי ולא ידעת, זה הגיע לכל כך הרבה אנשים בפן החיובי, שאומרים, 'או, חיפשתי משהו כזה'. וזה תמיד עובד ככה. כי אם הגעת ברמה קיצונית למשהו מאוד קיצוני, אתה יודע שבדרך כלל גם לצד החיובי זה הגיע, אתה פשוט לא מודע לזה, כי הם בדרך כלל לא אומרים לך 'תודה רבה'. הם פשוט צופים, או שהם באים אליך אחרי זה בשיחת מסדרון במועדון, 'תקשיב, אני עוקב אחריך כבר שנתיים'…

אביתר: איזה יופי.

מתן: …'תודה על התוכן'. אבל זה מסתכם בתודה אחת מרוכזת על שנתיים. ואלה שלא אוהבים, זה יום יום [מחייך] 'אני לא אוהב את התוכן שלך'. צריך להבין את חוקי המשחק.

אביתר: יש לי שם לפרק הזה: "תן לאחרים לעשות את השיווק בשבילך".

מתן: שם טוב.

אביתר: שם טוב, "עם מתן ניסטור", מה שנקרא. כי זה בדיוק מה שקורה, תחשוב על זה, כאילו. תשמע, יש לי לקוחה, שאומרת לי, תשמע, אתם מנהלים לי את היוטיוב והכל, אם יש תגובה רעה, מה קורה איתה, אתם מוחקים אותה? תבין איזה רמה זה, לעומת ה-hate שאתה סופג, ו… ב… כבן אדם שהוא מוכר ברשתות, ודמות,

מתן: כן.

אביתר: לעומת הבן אדם האנונימי, הבעל עסק הקטן, שמגרד את הכמה אלפים, ומפחד לתגובה רעה.

מתן: זה ממש מבחן מנטלי. ואני אגיד לכם, אני אגיד יותר, לכל האנשים שיש להם תגובות, או חוששים לעלות וחוששים מתגובות. מוכנים? תמחקו את התגובות. זה הפלטפורמה שלכם.

אביתר: למה?

מתן: תמחק את התגובה השלילית. אם זה מפריע לך, אם אתה לא רוצה להסתכל על זה כל פעם שאתה פותח, אם אתה רוצה לחסום את הבן אדם, כדי ש… אתה חושב שהבן אדם הזה הוא מועד לפורענות, והוא הולך לרדוף אותך עכשיו כל הסרטונים. אגב, אני חושב שהעונש הכי גדול שאני יכול לתת לבן תמותה, זה לחתוך ממנו את התוכן שלי. אז לפעמים אני חוסם אנשים ברשתות החברתיות, ואני אומר, לא מגיע לך אפילו לצפות במה שאני עתיד להביא. אז הטיפ שאני נותן הרבה פעמים לאנשים, זה תמחקו את התגובות, תחסמו את האנשים. כמובן שזה מקטין את החשיפה, אבל מנגד, אם זה שומר עליך ב-state של להמשיך ולייצר תוכן, כי אתה יודע שהתגובות הן בשליטתך, קיבלת עכשיו כלי אדיר.

אביתר: אתה אומר שלא יהיה כאילו עדר של נגדך? זה הכוונה?

מתן: כן. כי אני אגיד לך גם מה העניין עם התגובות. אנשים שהם רואים סרטון שהוא מקטב, מה הם עושים ישר? הם הולכים לתגובות. עכשיו למה הם הולכים לתגובות? יש שתי סיבות. אחד, הם רוצים לראות, כאילו הם רוצים לראות את הבלאגן. אבל הרבה עוברים לתגובות כי להם אין עדיין תגובה. ומה הם רוצים לראות?

אביתר: מה אחרים אומרים.

מתן: מה אחרים אומרים.

אביתר: כן.

מתן: זאת אומרת, נגיד אני עכשיו רואה סרטון. ויש סרטון אם אני יודע מה דעתי, לא יודע מה דעתי. עכשיו אני רואה סרטון ואני אומר, אוקיי, זה מעניין. אני לא בטוח מה דעתי, אני הולך לתגובות, ועל פי שרשורי התגובות, אני מתחיל לגבש את הדעה ואת הזהות שלי, שזה נוראי לאנשים חסרי הדעה. כי מי האנשים שמגיבים תגובות שליליות? האנשים השבורים.

אביתר: נכון.

מתן: האנשים שאשכרה השקיעו זמן כדי לספר לך שאתה לא טוב, ובטיפשותם הקפיצו אותך לעוד יותר… לעוד אנשים על ידי איך שהאפליקציה עובדת. אז אם ככה אני מקבל את דעתי על העולם, זה כיוון שלילי.

אביתר: בכנות, מה שנקרא. [צוחק]

מתן: זה כיוון ממש שלילי לאיך שאנשים מחליטים מה דעתם על דברים.

אביתר: כאילו אומר, אין לי דעה, אני נכנס לתגובות כדי לראות מה אחרים חושבים,

מתן: נכון.

אביתר: ועל פי זה אני מגבש את הדעה.

מתן: כן. אבל האנשים האינטליגנטים לא מגיבים.

אביתר: גוללים אותך.

מתן: הם אומרים 'תודה'. הם עושים לייק, עושים לב, ומשחררים אותך לדרכך. וחבל שלא שמעת את דעתם ללמה הסרטון הזה חיובי. וזה אומר שזה כאילו, זה אקספוננציאלי עכשיו. כי אם אני לא יודע, אני נכנס, אני רואה מלא תגובות, אני תכף בסרטון הבא, מה אני אעשה? אני מצטרף לתגובות השליליות, ואז שהבן אדם החדש נכנס, הוא רואה יותר תגובות שליליות. והוא אומר, אוקיי, זאת האמת. עכשיו, מצד אחד, זה טוב לאנשים שעושים כסף. כי…

אביתר: שהם חסינים לזה. כמוך למשל.

מתן: אני אומר, זה טוב לאנשים שעושים כסף, כי אם רוב האנשים ישארו טיפשים, אז זה מעולה לאנשים שעושים כסף.

אביתר: זה מוריד את התחרות. [צוחק]

מתן: כן, זה מוריד את התחרות. אבל מנגד, שאתה באמת רוצה לעשות שינוי, זה בעיה.

אביתר: הבנתי. אוקיי, אז בוא, בוא נחזור טיפה יותר ליוטיוב וללידים. אוקיי? כי אני לאחרונה התחלתי למשוך לידים בעקבות הפודקאסט הקודם עם עומרי. דיבר על סרטון יומי. זה משהו שאנחנו גם משלבים בצוות והכל. ואני מעלה סרטון כל יום מהתוכן שלי באינסטגרם. אני ראיתי עלייה של 170% בחשיפות. בטווח של… עכשיו אנחנו ביום ה-14 לאתגר. יש קבוצה בוואטסאפ, תיכנסו, של אתגר. אני משתף שם את התהליך שלי והכל. ואני מתחיל לראות יותר לידים. אז קודם כל, זה גם המלצה בשבילך. ככה אני אומר את זה. תנסה…

מתן: לשעות או לסרטון?

אביתר: סרטון רגיל. לאו דווקא שעות. אתה יכול לקחת עורך וידאו ולהגיד, תקשיב, בוא תחבר לי את כל הסטורים שלי ביחד. [מתן מהמהם בהבנה] תעלה לי כסרטון. אגב, אנחנו עושים גם תגיות על זה. כדי שזה גם יגיע לשאר האנשים, ואני כל פעם, תובנות מהיום יום, לשתף את המסע שלי, זה משהו שאני עושה, ממליץ גם לך. בדקתי, עובד בתקופה של ה-14 יום הראשונים, זה טס. אין לי עדיין עוד נתונים, וזה דבר ראשון… דבר אחד.

דבר שני, בגלל שהלידים ביוטיוב מאוד מאוד איכותיים, הם מגיעים גם ככמות, כי זה או משחק של כמות, או משחק של איכות. [מתן מהמהם בהסכמה] ואני רוצה לשאול אותך, כאחד שפעיל ברשתות המון זמן, ולדעתי משכת אלפי לידים מהרשתות, מה אתה מעדיף, אוקיי? לידים שהם איכותיים בכמות ממש מועטת, או המון המון המון לידים שמכירים אותך, לא יודע, חצי שעה?

מתן: בלידים זה תמיד קצת ואיכותיים, אין פה שאלה. כי הרבה לידים שורפים לך זמן בשיחות סרק.

אביתר: אוקיי.

מתן: אין לך מה לעשות איתם. אז כל מה שקשור ללידים, תמיד, קודם כל איכותיים, אחרי זה כמות. זה תמיד.

אביתר: אוקיי, ואם אתה ממצה את האיכות, אז אתה אומר, אני עובר לכמות?

מתן: אם אתה אומר, אין לי איכות, יש לי רק כמות, אתה צריך לפצות על זה ביכולת מכירה ממש טובה, כדי לסגור את הבן אדם. כי איש מכירות ממש טוב יכול לסגור ליד מתנדנד. אז אם הלידים שלכם לא מספיק טובים, אז כן, תפצו על זה ביכולת המכירה שלכם.

אביתר: ואיך אני בעצם מביא לידים איכותיים? כאילו, בוא נגיד זאת השאלה שעולה לי לראש כרגע.

מתן: הליד פשוט צריך להבין שלך יש את הפתרון לבעיה שלו. זה כמה שלבים. דבר ראשון, הליד צריך להבין שהוא בבעיה. הלקוח, הצופה.

אביתר: קודם כל להיות מודע.

מתן: קודם להיות מודע, זה השלב הראשון. השלב השני, שהוא גילה שיש לו בעיה, הוא צריך להחליט שהוא רוצה לפתור את הבעיה. כי זה לא ישר יש לי…

אביתר: זה גם החלטה?

מתן: זה גם החלטה.

אביתר: אוקיי.

מתן: יש מלא…

אביתר: תתן לי רגע דוגמה של מה זה רוצה לפתור את הבעיה ולא רוצה לפתור את הבעיה.

מתן: אז בוא נגיד שגיליתי למישהו שכל עוד הוא ילך על בסיס המערכת, והוא יעשה בגרות וישתחרר מהצבא וילך לעשות פסיכומטרי ותואר, הוא ימצא את עצמו בעבודה עם שכר המינימום במדינת ישראל שהיא 9,000 שקלים, ושהוא יגיע לתקרת הכנסה. אז הוא מבין את הבעיה. אז מה עכשיו? הוא רוצה להקים עסק? ממש לא. הוא צריך שיהיה אכפת לו. הוא צריך שיהיה לו אכפת מהבעיה, ושהוא ירצה לקחת אחריות. שהוא ירצה לפעול בגישה שאומר, אוקיי, איך כן? אז זה… יש עוד שלב. אנשים חושבים שאם סיפרתי לו את הבעיה, אז הוא ירצה לקנות. לא, הוא צריך להחליט שהוא רוצה להירפא.

אביתר: הבנתי.

מתן: סיפרת לו שהוא חולה, אבל אתה רוצה לשנות את המצב בכלל?

אביתר: גם לשלם את המחיר של להירפא.

מתן: בוודאי.

אביתר: ויש את העלות האלטרנטיבית גם. שלמשל, נגיד מאמני כושר. העלות שלהם זה לא תהליך השירות. שמע, זה כמה אלפים, זה במקסימום. העלות האלטרנטיבית זה בעצם הללכת למכון ולפתח משמעת עצמית, ולתת דין וחשבון למאמן כושר, ואתה יודע, לסבול בהתחלה עד שהם מתחילים לאהוב את האימונים. אז יש גם את העלות האלטרנטיבית. בוא נגיד, אני ממליץ בשיווק תמיד לתקוף גם אותה, כזה לדעת גם מה שמשלמים. זה משהו שלקחתי ממך באחד הכנסים של "מועדון היזמים", שאמרת שאני רוצה להציף את הכאבים בהתחלה, שהולך להיות לכם שנה קשה, הולך להיות קשה. כאילו, זה לא משהו פשוט, אבל, תסתכלו על המטרה הגדולה.

מתן: [מהמהם בהסכמה] זו טכניקה מעולה כדי לבנות אמון לצד השני כשאתה בא למכור לו. אני אתן לך דוגמא, כש… אם אתה הולך למסעדה ואתה שואל את המלצר, תגיד, "החזה עוף טעים?" אז רובם יגידו, "כן, הוא טעים". עכשיו, אם מישהו אומר לך, "תקשיב, החזה עוף לא משהו, אבל הפרגית בן זונה"

אביתר: הפרגית יותר יקר.

מתן: והפרגית יותר יקר. אפילו, לא. מה קורה כשמישהו שלל את עצמו, ואז נתן לך חלופה? אתה סומך עליו יותר, כי הוא פתאום אובייקטיבי. זאת אומרת, גם שוב, תראה את המלצר, אם כולם אומרים לך, "הכול טעים", הוא לא באמת עזר לך, אבל אם הוא אומר, "תקשיב, המשקה הזה לא משהו, אבל זה אחד הטובים שלנו", אתה גם תסמוך עליו, אתה גם תיקח, ואתה בעצם אומר 'הוא יצא נגדו כרגע'. עכשיו, בין אם הוא עשה את זה במודע כדי למכור, או בין אם הוא פשוט היה כנה, הדבר הזה עובד.

ולכן, אם אתם בעסק שלכם, בוא נגיד שאתם צריכים באמת לעבוד קשה, כדי להביא לידים, כסף, להכיר בחורה, או להוריד במשקל, אני ממליץ לכם לציין את זה, כי אתם שמים את הכל על השולחן. אתה בעצם אומר: 'תקשיב, אתה רוצה להביא לידים ברשתות החברתיות, אתה צריך ליצור תוכן לעמוד מול מצלמה, לעשות מלא טייקים, לקבל תגובות שליליות, לעשות את זה שוב, ושוב, ושוב, אבל - אתה תביא מלא לידים ותכניס מלא כסף'. זאת אומרת, ב'אבל', אתה מחזיר אותו למה שהוא רוצה. אבל בגלל שאמרת קודם את הדבר הבא… הרע… מאיפה הדבר הזה? ראית את הסרט "Eight Mile" של אמינם?

אביתר: לא.

מתן: אז לאמינם יש סרט מפעם שנקרא "Eight Mile" שזה בעצם קרב של ראפרים, וזה מי שיורד על השני הכי טוב. אז בגמר, אז אמינם התחיל, שזה עמדת נחיתות, אז…

אביתר: נכון, כי זוכרים את המילה האחרונה גם.

מתן: כן, כי בדרך כלל מי שאומר בסוף, הוא זה שמנצח, וזה שבסוף יכול לתקוף את הראשון על מה שהוא אמר. אז אמינם היה הראשון, ומה שהוא עשה, הוא ירד על עצמו.

אביתר: אה!

מתן: זאת אומרת, הוא עשה ראפ על עצמו, הוא גמר… ירד על עצמו, ואז בסוף הוא התקיף אותו, את הצד השני. ואז שהגיע התור של הצד השני, לא היה לו מה להגיד. [צוחקים]

אביתר: גדול!

מתן: לא היה לו מה להגיד, הוא נחנק, והוא הפסיד. זה המהלך. אתה בעצם אומר, קודם כל, אתה כאילו יוצא על עצמך, אתה אומר את הדברים השליליים, "אבל"… והצד השני אומר, טוב, הוא כאילו אמר לי את כל האמת.

אביתר: כאילו, אתה יוצא נגדך בזה שאתה אומר, תשמע, זה לא הולך להיות קל. כאילו, אתה מוריד את האינטרס שלך במרכאות.

מתן: כן.

אביתר: מגביר את האמון לצד שני, ואז אמר לו, בוא תראה את המטרה הגדולה, לשם אנחנו הולכים להגיע ביחד. מעניין, מעניין מאוד.

אוקיי, טיפ אחרון לסיום. אתה יודע, כל מי שנמצא בעסק שלו, ומתחיל להכניס קצת את הכמה אלפים הראשונים. מבחינת שיווק, מה הטיפ הזהב שלך לשיווק, לאורך זמן, אפקטיבי, לידים טובים, שהעסק באמת יכול לשרוד, ואפילו לא לשרוד, לשגשג, נקרא לזה ככה?

מתן: זה הטיפים הכי מעפנים, כמו להישאר עקבי, אבל זה נכון. אני מעלה שאלות-תשובות בשישי שבת, כבר עוד מעט ארבע שנים אני עושה את זה. והעניין הזה של הפשוט להמשיך ולעשות, גם כשאתם לא רואים תוצאות, או גם כשאתם רואים תוצאות, פשוט לא להפסיק. יש שתי חוקים [כך במקור]. ושניהם מובילים לאותו המקום, שלא להפסיק. החוק הראשון אומר, תעשה עד שזה עובד, והחוק השני אומר, שזה עובד, אל תפסיק. אז כאילו, נדפקת. אתה תמיד הולך לעשות.

אז זה בעצם אומר, הדבר הכי טוב, תראה, אם עשית סרטון מעולה והפסקת, אז סבבה, הוא יעלם. ואם אתה עכשיו מביא, אתה עושה רעש ובלגן ואתה תוריד הילוך, אז אחרי זה לחזור אתה יכול, אבל עדיף לך לשמור על מומנט כל הזמן של עלייה.

אז לכל האנשים שמייצרים תוכן ברשתות, שעושים סרטונים ומייצרים דברים, אתם תמיד צריכים לשאול מה הדבר הבא? תמיד. תמיד. תמיד מה הסרטון הבא, תמיד מה התוכן הבא, תמיד מה הרעיון הבא, על מה אני רוצה להתייחס. גם לי עכשיו, אני עוד מעט הולך לצאת עוד עונה של "סביבה מנצחת", זאת אומרת, אני כבר מכין את ה…

אביתר: וואלה, עונה שישית?

מתן: עונה שישית.

אביתר: איזה יופי.

מתן: כן, זו פעם ראשונה שאני אומר את זה. אז תמיד יש את הדבר הבא. ואני יכול כמובן להפסיק ולהגיד, אוקיי, רק חמש עונות ל"סביבה המנצחת", אבל אני יודע מה קורה כשאני עושה עוד עונה, ולמה זה הופך אותי, ומה קורה לתוצאות שלי, ולקהילה, ולתרומה. אז הטיפ זה פשוט תמיד לדעת שיש לכם את הדבר הבא, ולחכות לו. שהדבר הבא ילהיב אתכם בדיוק כמו הדבר שעשיתם עכשיו. כי זה משחק של התלהבות.

אביתר: אז גם "יאללה גבר" יכול להיות שגם ימשיך.

מתן: יכול להיות.

אביתר: יתפתח, אתה אומר.

מתן: יכול להיות.

אביתר: בסדר, מתן ניסטור, תודה רבה. היה לי באמת תענוג לארח אותך. וחבר'ה, נתראה בפרק הבא של הפודקאסט "יוטיוב ביזנס".

מתן ניסטור, כל הלינקים שלו נמצאים כאן ברשתות, פרטים על מועדון היזמים גם.

מתן: ושיקראו את הספר.

אביתר: ושיקראו את הספר, "לשרוף את הספינות", ספר מעולה. אני עשיתי את הקעקוע גם, לא רואים אותו פה, אבל קעקוע מדהים. וזהו, נתראה.

 

לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה

7 views0 comments

Comentários


bottom of page