top of page
איריס בקשי

יוטיוב ביזנס - פרק 1: כרטיס הכניסה של העסק שלך ליוטיוב

Updated: Apr 18

איך ביזנס משתלב עם יוטיוב? מנוע החיפוש השני בגדולו בעולם יכול להביא את העסק שלך לגבהים שלא חשבת עליהם בכלל בעזרת סרטוני תוכן ארוכים, תוכן שעובד לטווח הארוך, ומשיכת לידים פוטנציאלים בעזרת מנוע החיפוש. זה לא עוד פודקאסט על שיווק, התוכן הזה ממוקדם כמו לייזר.

 

תאריך עליית הפרק לאוויר: 24/02/2023.

מה נשמע חבר'ה? ברוכים הבאים לפודקאסט יוטיוב ביזנס. בפודקאסט הזה אנחנו הולכים לדבר על כל מה שקשור לעסקי שירות ויוטיוב, ואיך אנחנו מחברים בין השתיים ומשיגים מזה כמה שיותר לידים וכסף. מי שלא מכיר אותי, קוראים לי אביתר. מה שאני עושה, אני עוזר לבעלי עסקים לשווק את עצמם ביוטיוב, ובסופו של דבר להפוך את העסק לרווחי בעזרת הפלטפורמה המעניינת הזאת.

אז דבר ראשון, למה שתקשיבו לי? אני נמצא ביוטיוב מגיל 13, משהו כמו 8 שנים, היום אני בן 21, ויש לי המון המון ניסיון בפלטפורמה הזאת, ערוץ עם מעל 10,000 רשומים, מעל מיליון צפיות בטוטאל, ובסופו של דבר אני חקרתי את יוטיוב על בשרי, בין אם זה מאמרים שקראתי וניסיתי לעשות, בין אם זה טסטים שעשיתי בעצמי. בסופו של דבר, העסק שלי מנהל ערוצים, עושה להם את העריכה, את הקידום, כל מה שקשור לתחום הזה, ובנוסף גם את המחקר שוק, לראות מה אנשים מחפשים ובהתאם לזה לייצר תוכן ולהקפיץ אותו בחיפוש למעלה.

אז בפרק הזה, אנחנו הולכים לדבר קודם כל על היתרונות של יוטיוב, למה זה טוב לעומת שאר הרשתות, הרי יש לנו את אינסטגרם, יש לנו את פייסבוק, יש לנו את טיק טוק שכובשת את העולם, נכון לשנת 2023, למה בכלל שנייצר תוכן ליוטיוב? איך זה יכול לעזור לנו? זה לא פלטפורמה מתה? זה לא רק גיימרים שם? זה לא פלטפורמה לשירים? שמעתי את זה מכל כך הרבה אנשים ואני באמת רוצה לשים את הדברים על השולחן ולשלוח להם את הפרק הזה, ברגע שהם מדברים איתי על זה.

אז היתרון הראשון של יוטיוב הוא חימום לידים בעזרת הרשת הזו. בסופו של דבר, ככל שהלקוח הפוטנציאלי רואה יותר תוכן, תוכן ארוך יותר, מקבל המון מידע, ככה רמת האמון שלו עולה יותר מהר. זאת אומרת, שאם הוא יראה פעימה של דקה ועוד דקה ועוד דקה ועוד דקה, מה שקורה באינסטגרם, מה שקורה בטיק טוק, לוקח לו המון זמן להאמין לי, והוא מכיר אותי הרבה זמן, הוא צריך לצרוך אותי הרבה זמן כדי רק להשאיר לי פרטים. לעומת זאת, ביוטיוב הוא יכול לשמוע פודקאסט שלי, הוא יכול לראות סרטונים של עשר דקות, של חמש דקות, של רבע שעה, לראות את זה במשך שבוע, ואחרי השבוע הזה להגיד, 'אוקיי אני כל כך סומך עליו, הבן אדם הזה לימד אותי כל כך הרבה, אני רוצה לשמוע איך הוא יכול לעזור לי'. ועל זה העסק שלי מתבסס. בסופו של דבר, על זה אנחנו מתבססים ביוטיוב, רק על הדבר הזה, שהוא רואה המון המון תוכן בטווח קצר, ככה הליד לא צריך לחכות חודשיים, שלושה חודשים, ארבעה חודשים וחצי שנה, אלא תוך חודש, תוך שבועיים, הוא יכול להשאיר לכם פרטים מהרגע שהוא מכיר אותכם.

בנוסף, יוטיוב זה גם ערוץ תנועה, לעומת אינסטגרם שהוא לא ערוץ תנועה. כדי שייחשפו אליכם באינסטגרם, אתם צריכים או לשים פרסומות ממומנות או שאנשים אחרים יתייגו אותכם. היום החשיפה היא על הפנים, זה לא כמו ב-2019 שכל בן אדם שנכנס לאינסטגרם היה מקבל המון המון חשיפה. החשיפה ממש ירדה והתחרות עלתה, ובגלל זה, רוב האנשים שמתחילים באינסטגרם לא מצליחים להביא משם לידים. בסופו של דבר, אני לא רוצה עוקבים, אני רוצה לידים, אני רוצה כסף שנכנס לבנק, זה מה שמעניין אותי, זה עסק. לא אכפת לי כמה עוקבים יש לי. כמה לידים יש לי - זה מה מעניין אותי, ואני חושב שזה צריך לעניין גם אתכם, כי אם זה לא מעניין אותכם אתם סתם מתעסקים בשטויות. העסק צריך להרוויח, ועל זה אנחנו הולכים לדבר. למשל פייסבוק, הוא גם לא ערוץ תנועה. פייסבוק הרי בסופו של דבר חושף אותי רק למי שחבר שלי או רק מי שנמצא בקבוצות שגם אני נמצא שם. ביוטיוב אנשים יכולים לחפש אותי, שזה מרים לי להנחתה, לנקודה השלישית, אבל לפני שנגיע לשם, אנשים יכולים לראות אותי דרך תוכן אחר. אם אני רואה עכשיו סרטון של עסקים, מה מוצע לי בצד? מה מוצע לי בסוף הסרטון? עוד סרטון על עסקים, וכך היוטיוב מזהה את הצופים שבאמת מעניין אותם התוכן, ומציע להם תוכן בהתאם. היא מזהה כמה זמן אני צפיתי בתוכן מסוים ונותנת לי עוד יוצרים בתחום הזה, ככה שהתגיות שאנחנו שמים ביוטיוב כשאנחנו מעלים סרטון הם נורא נורא נורא חשובות, כי זה מה שיחליט למי להציע את הערוץ שלי, וזה מה שיחליט איזה צופה בסופו של דבר יגיע אליי ויימשך לערוץ שלי.

היתרון השלישי של יוטיוב, כמו שאמרתי, זה מנוע חיפוש. אינסטגרם זה לא מנוע חיפוש, פייסבוק זה לא מנוע חיפוש, גוגל זה מנוע חיפוש, יוטיוב זה מנוע חיפוש. יוטיוב היא המנוע חיפוש מקום שני בעולם, מקום ראשון כמובן זה גוגל, ומה מצחיק? שיוטיוב שייכת לגוגל, ככה שמשתפים פעולה. מה שעובד טוב ביוטיוב ומה שמחפשים ביוטיוב גם יציעו בחיפושים בגוגל. אני נותן לכם משימה, תיקחו את הפודקאסט הזה, ברגע שאתם שומעים את זה באוטו, במשרד, בחדר כושר, לא אכפת לי איפה, תעצרו לשנייה, ממש עכשיו שאני מדבר, תרשמו בגוגל איך לעשות יוגה, תגידו לי מה קופץ לכם ראשון. סרטונים ביוטיוב, וככה אפשר לשווק את העסק שלכם בלי להוציא שקל אחד על ממומן. לייצר תוכן טוב ולהגיע למקומות הראשונים בגוגל. תבינו איזה מטורף זה, אתרים משקיעים את כל החיים שלהם כדי להגיע למקום ראשון בגוגל, וביוטיוב אנחנו יכולים לעשות את זה ברגע, אם אנחנו יודעים לעשות את המחקר הזה כמו שצריך. אז רק המנוע החיפוש הזה של גוגל ויוטיוב זה כבר יתרון עצום. בנוסף, אנשים נכנסים ליוטיוב כדי ללמוד. אתם יודעים מה המונח הכי מחופש ביוטיוב? מחופש מלשון חיפוש? How to, איך ל, איך לעמוד על הידיים, איך לעשות יוגה, איך לשווק את העסק שלי, איך למכור, כל הדברים של איך ל, איך להשיג תוצאה מסוימת, אנשים מחפשים ביוטיוב כדי ללמוד. ואם אתם נותנים שירות בתחום מסוים והבן אדם מחפש איך לעלות במסת שריר ואתה מאמן כושר ואתה מעלה, "איך לעלות במסת שריר?", בום! זה התחבר ביחד! זה מטורף, תבינו איזה פסיכי זה שאנשים מגיעים לפתור בעיה ביוטיוב ואתם נותנים את המענה בעזרת סרטון. חידשתם לבן אדם, הוא שם לכם עוקב, הוא מעריך אותכם יותר והוא סומך עליכם כי הצלחתם לעזור לו, וככל שתתנו לו יותר ערך, ככה הוא יהיה מוכן להוציא אצלכם יותר כסף.

היתרון הרביעי הוא, תוכן שנשאר לנצח, ואני אסביר. שאתם מעלים סרטונים לטיק טוק, שאתם מעלים סרטונים לפייסבוק, לאינסטגרם, לכל רשת חברתית אחרת, הם נשחקים עם הזמן. ביוטיוב זה לא עובד ככה. שאתם מעלים סרטון לאינסטגרם, תבדקו אותי, אחרי חודש כמה צפיות הוא מקבל, כמה תנועה הוא מקבל, אותו דבר לפייסבוק, אותו דבר לטיק טוק. הסרטונים שם לא מתקדמים לאורך זמן, וככה האלגוריתם שלהם עובד, הם רוצים לראות מה שמעניין, מי שעקבי יותר, מי שמעלה כמויות של תוכן. וביוטיוב אתם יכולים להעלות סרטון פעם, פעמיים, שלוש פעמים וימצאו אותו גם אחרי שנה, והוא יתקדם גם אחרי שנה. אני לא רוצה לתת לכם עוד משימה, אבל תשימו לב שאתם מסתובבים ביוטיוב, איזה סרטונים מוצעים לכם בצד, ומה שנת העלאה שלהם, מה התאריך. אתם תופתעו לגלות שהתאריך הוא לפני שלוש שנים, ארבע שנים, ולפעמים גם שמונה ואחד עשרה שנים. זה קורה לפעמים עם שירים, וזה קורה גם בשאר הסרטונים, ויכול להיות שיוטיוב יציעו לכם סרטונים שלי, אם אתם רואים את הפודקאסט הזה ביוטיוב שלפני ארבעה חודשים, שלפני שנה אפילו, אוקיי? אם התוכן טוב הוא יתקדם, וזה מה שמגניב ביוטיוב. תוכן הוא המלך, זה לאו דווקא כמו אינסטגרם, כל ההוקים, כל הבום בום ועניינים ואפקטים ובלגנים. לא צריך את זה. אם התוכן טוב, התוכן טוב. יוטיוב מתאים לאנשי קהל, לאנשים שאוהבים לדבר, לאנשים שאוהבים להביע את עצמם ולאנשים שלא מפחדים ממצלמה.

והיתרון החמישי הוא בידול, מהסיבה שרוב עסקי השירות לא נמצאים ביוטיוב. תבינו, לייצר תוכן ביוטיוב זה קשה, זה חרא, זה מסריח, אוקיי? אני שם את זה על השולחן ואני אומר את זה, אפילו שזה המקצוע שלי, זה לא כמו להכין דקה סרטון בטיק טוק, זה לא כמו לערוך אותו דקה. כמה זמן לוקח לכם להכין סרטון? בממוצע חצי שעה, שעה עם עריכה, שעה וחצי התפרעתי, ביוטיוב זה פאקינג עשר דקות לצלם, וזה אם אתה תותח במה שאתה עושה, לוקח חודש וכמה שעות לערוך את זה, זה לייצר תוכן ארוך, אבל החלק הטוב הוא, שאתם יכולים לגזור מהתוכן הארוך הזה סרטונים לאינסטגרם. אם עכשיו תיכנסו לאינסטגרם שלי ותראו אותי מדבר כרגע על הפודקאסט, תבינו שאני לא ייצרתי רק את הסרטון הזה לאינסטגרם, אלא ייצרתי את הפודקאסט, ואני יכול לגזור ממנו כמה תכנים שאני רק רוצה. אז היתרון הוא יתרון בתוך יתרון, גם בידול וגם בתוך הבידול אני יכול לקחת את כל התוכן הארוך הזה שאני מייצר ולגזור לשאר הרשתות. אני בעצם ממחזר את התוכן באיזה שהיא תחפושת אחרת.

אבל בואו נדבר על הבידול. המתחרים שלך לא נמצאים ביוטיוב, בגלל שזה חרא וזה קשה הם לא עושים את זה, כי הם אפסים, אוקיי? אם אתה רוצה להיות יותר טוב מהמתחרים שלך זה מה שאתה צריך לעשות, אל תוותר לעצמך, אל תגיד, 'לא אני ככה, אני ככה, אני ככה', כמובן שהפודקאסט הזה גם לנשים, אם אני אומר אל תוותר לעצמך זה אל תוותרי לעצמך, אני פשוט גבר וככה קל לי לדבר, ודי עם הפוליטיקלי קורקט. בסופו של דבר אתה רוצה לרמוס את המתחרה שלך. המתחרה שלך נוגס לך בעוגה. עם כמה שאתה חושב שזה תודעת שפע ואני כאן כדי לפרגן לו והכול, לא שזה מגיע לסקייל גבוה, שזה מגיע לעסקים שמגיעים ל-300 אלף בחודש, חצי מיליון בחודש, המתחרה נוגס מהעוגה, ואנחנו רוצים לרסק אותו. בסופו של דבר העסק מפרנס אותנו, ואם אנחנו ניתן למתחרה לנצח אותנו, לא יהיה לנו אוכל על השולחן. תבינו את זה, תחשבו שאתם כרגע עם המשפחה שלכם ואין לכם אוכל על השולחן בגלל המתחרה. אני לא אומר שאתם צריכים לשנוא אותו, אבל אתם צריכים לפרק אותו עסקית, אוקיי? ואת זה אנחנו נעשה בעזרת יוטיוב. אם אתה מאמן כושר, אתה יודע שיש לך כל כך הרבה מתחרים בשוק, בכמויות מטורפות, מה אתה חושב? שאתה לא נראה כמו כולם שאתה עושה סרטונים לאינסטגרם? בול! הבנת את הנקודה עכשיו. ביוטיוב יש לך אוקיינוס כחול, נקי ממתחרים, אוקיי? אין כל כך הרבה אנשים שמתעסקים שם, והתוכן הוא לטווח ארוך, זאת אומרת שאם תנטע את הזרעים עכשיו באדמה ותשקה אותם מספיק, בעתיד הם יצמחו להיות עצים ענקיים, אוקיי? עצים מטורפים, שהעצים האלה גם יביאו לנו פירות מבלי שנצטרך להשקות אותם, כי הם פשוט קיימים, אוקיי? הם מתקיימים לבד וזה אחלה השוואה למה בעצם יוטיוב יכול לעזור לנו בעסק. אז אחרי כל החמישה יתרונות האלה, בטח אתה שואל את עצמך, מה צריך לעשות כדי להתחיל לייצר תוכן. מה אני צריך לעשות כדי להתחיל ביוטיוב? אם אני צריך מצלמה, אם אני יכול מהטלפון, מיקרופון, עניינים, אז אני אעשה סדר.

דבר ראשון, אתה צריך לפתור את הפחד מהמצלמה. אין מצב שאתה מתחיל לפחד מהמצלמה מול יוטיוב, אוקיי? זה ליגה אחרת, זה הרבה הרבה הרבה יותר קשה מאשר חמש דקות באינסטגרם או דקה באינסטגרם, סבבה? אני לא, אני לא מתיימר להגיד שאני שונא את אינסטגרם, אני מאוד אוהב את הרשת הזאת, אבל אני כאן כדי להראות את היתרונות והחסרונות, ויוטיוב זה פלנטה אחרת, זה שונה לגמרי. זה אפילו לא בגלקסיה של שאר הרשתות, זה מקום אחר לגמרי, ובגלל שזה מקום אחר לגמרי, נחשו מה? יש לזה חוקים אחרים ואנחנו צריכים לדעת לשחק את המשחק הזה, כדי לנצח בו. אז כדי להתחיל לייצר תוכן, דבר ראשון זה לפתור את הפחד ממצלמה. אם יש לך אחד כזה, אני רוצה שתתחיל ביוטיוב אחרי שאתה סבבה עם המצלמה.

הדבר השני, הוא איכות טובה. איכות טובה לא חייב להיות במצלמה של אלפי שקלים, זה יכול להיות גם מאייפון אבל בדגש על טלפון חדש. אם אתה מצלם סרטונים ליוטיוב זה חייב להיות מטלפון שהוא די עדכני וטכנולוגי. כי אם אתה מצלם את זה מטלפון ישן רואים את האיכות הזאת וזה מרתיע. בסופו של דבר, זה לא סרטון של דקה. אם האיכות תוכן לא תהיה גבוהה, אנשים לא יראו. אם האיכות סאונד תהיה על הפנים לא היית מקשיב לפודקאסט הזה, אתה מסכים איתי? כי אי אפשר, זה צורם באוזניים, גם אם אני מלמד אותך איך להיות מיליונר, זה לא יקרה. אז אנחנו צריכים איזושהי מצלמה טובה, אוקיי? בין אם זה מצלמה של פלאפון ובין אם זה מצלמה של… מצלמה שקנית.

הדבר השלישי, הוא איכות סאונד טובה, וכאן בדגש על האיכות סאונד. ביוטיוב רוב האנשים מאזינים, לאו דווקא צופים, אבל מאזינים בטוח. אי אפשר, אי אפשר להתעלם מזה. ובגלל זה חשוב שהמיקרופון שלך יהיה טוב. אתה יכול לקנות מיקרופון ב-200 שקל ואתה יכול לקנות מיקרופון ב-30 שקל מאלי אקספרס ולחבר ככה לצוואר שלך, הכל טוב. העיקר שישמעו אותך בצורה שהיא בסדר, לא חזקה מדי, לא נמוכה מדי, ושישמעו סבבה. לא חייב להיות איכות של אולפן עכשיו, אוקיי? הכל טוב, אנחנו לא כאן פרפקציוניסטים. אנחנו באים, מקימים תוכן, קודם כל מעלים אותו ומשם אנחנו משתפרים. כי אם אני עסוק תמיד בלשפר, זה לא יעבוד.

אז אחרי שאתה יודע מה צריך כדי להתחיל ביוטיוב, בוא נדבר על שלושה כללי ברזל שאסור לך לחרוג מהם. אני יודע שבפודקאסט הזה אני נכנס לעניינים אבל לא יותר מדי. בפרקים הבאים זה הולך להיות הרבה יותר עמוק מזה, וממש אסטרטגיות שעובדות לי בערוץ שלי על איך אני מביא לידים דרך יוטיוב. אוקיי, אז יש לנו שלושה כללי ברזל שאסור לנו לחרוג מהם, אוקיי? ביוטיוב יש כללים נורא נורא ברורים ואני סיכמתי את השלושה הכי הכי חשובים שיש, אין מצב שאתה עובר אותם.

הכלל הראשון, הוא פעמיים בשבוע העלאה. כדי שיוטיוב תראה שאתה מקצועי, אתה צריך להעלות לפחות פעמיים בשבוע תוכן, אין מה לעשות, זאת הפלטפורמה, היא רוצה לראות שאתה מקצועי. ואני אספר כאן סוד של יוטיוב שאני לא יודע אם הם ירצו שאני אספר אותו ואני אספר אותו בכל מקרה. ליוטיוב יש סוג של טסט כזה על פי חודש. יוטיוב בודקים אותנו על הביצועים של החודש האחרון, 28 ימים האחרונים. והמינימום הוא 8 סרטונים בחודש. תאמינו לי חקרתי את זה, בדקתי את זה, פחות משמונה - יוטיוב לא מקדם אותנו. וזה אומר פעמיים בשבוע תוכן, אוקיי? מתחת לזה, יוטיוב לא יתנו לנו יותר מדי חשיפה. וזה אומר שאנחנו רוצים להעלות תוכן פעמיים בשבוע, במרווחים סבבה. לי וללקוחות שלי זה כל שלושה ימים, משמע אנחנו מעלים בדרך כלל בשני וחמישי, וככה יש לנו בערך פער של יומיים שלושה, מבין סרטון לסרטון יש עקביות קבועה, הצופים רגילים לזה, הם יודעים מתי עולה סרטון, הם מוכנים כבר לסרטון. וכמובן שאני מפרסם את הסרטון בשאר הרשתות החברתיות כדי להביא עוד תנועה. וזה עוד איזה לייפאק קטן כזה מיוטיוב, אם אתם מביאים תנועה ליוטיוב מבחוץ, שאפו, היא תעריך אותכם יותר. הרי יוטיוב בסופו של דבר זה ביזנס, כמו השם של הפודקאסט הזה, יוטיוב ביזנס. הם רוצים להרוויח כסף, ואיך הם עושים את זה? בשתי דרכים עיקריות.

דבר ראשון, פרסומות. דבר שני, רכישות. אם אתם רוכשים ביוטיוב מינויים, יוטיוב פרימיום ודברים כאלה, הם מקבלים על זה שלושים אחוז מסך הכסף, לא, טעות שלי, הם מקבלים על זה את הכסף והם לא נותנים לכם פרסומות. אם אתם לא רוצים לשלם, יהיה לכם פרסומות על הסרטונים ואז המפרסמים משלמים ליוטיוב, יוטיוב משלמים ליוצרים גם, אנחנו נדבר בפרק של "איך להרוויח כסף מיוטיוב", בדיוק על הדברים האלה. ומהכסף הזה הם מרוויחים, משמע, ככל שתשאיר את הצופים שלך יותר זמן בפלטפורמה, יוטיוב ירוויחו יותר כסף, וזה האינטרס שלהם. אם אתה עונה להם על האינטרס, הם יתנו לך בחזרה חשיפה. זאת אומרת, שאתה רוצה להשאיר את הצופה שלך כמה שיותר זמן ביוטיוב, בין אם זה יותר סרטונים, בין אם זה יותר זמן שהוא נשאר שם. הפודקאסט הזה עושה אחלה עבודה. אם הגעת לפרק הזה, כנראה שיוטיוב אומרים, 'בוא'נה השארנו אותו כל כך הרבה זמן, משהו כמו עשרים דקות', ובגלל שזה עשרים דקות, השארתי את הצופה הרבה יותר מאשר שאר הפלטפורמות, בין אם זה אינסטגרם, טיק טוק ודברים כאלה, יוטיוב ירוויחו על זה כסף בהתאם, ויפרסמו אותי גם, בהתאם.

אז בוא נמשיך לכלל השני, שאסור לנו לחרוק ביוטיוב בשום פנים ואופן, זה תוכן ארוך. אם אנחנו נעשה תוכן קצר יוטיוב לא יקדמו אותנו. הם רוצים זמן צפייה, כמו שאמרתי מקודם. ככל שניתן להם יותר זמן צפייה בפלטפורמה, ככה יוטיוב עצמם יתנו לנו יותר חשיפה ויותר אנשים יכירו אותנו דרכם. אז הכלל שלי הוא, לא להכין סרטון מתחת לחמש דקות. לפעמים גם אני חוטא בזה. אתם תוכלו למצוא בערוץ שלי סרטונים של ארבע דקות, אבל אם תשימו לב, יוטיוב מקדם את יותר תוכן ארוך על פני תוכן קצר, אין מה לעשות, ככה זה עובד. וכשאתם מצלמים סרטונים שאתם עושים יום צילום, כדי לנו לתת תוכן ארוך, אוקיי? להיכנס לדברים בהרחבה, בלי לחץ, אין לנו שום הגבלה של זמן, הכל טוב. אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאני מדבר מהר מהר וסוגר את הסרטון של שתי דקות, לא, תתרגלו לפרט, תתרגלו לתת ערך, שהצופה יבין שאתם מבינים עניין, לא איזה דקה בטיק טוק שקפצתם לו משום מקום, סבבה? שהוא רגיל לזה שאתם סבבה, נותנים תוכן, מבינים את התחום ואז האמון שלו עולה, ובסוף הוא מחליט להיות ליד.

והכלל השלישי והאחרון, הוא שלושה חודשים להמראה של המטוס, ואני אסביר. מה זה אומר ההמראה של המטוס? תחשבו על זה שהצלחה ביוטיוב היא כמו מטוס ממריא. בהתחלה אנחנו נותנים המון המון אנרגיה רק על ההמראה, רק על ה... מה שנקרא לצבירת המהירות, אנחנו משקיעים המון המון דלק, אוקיי? המון המון תוכן, המון אנרגיה, עניינים והמטוס עדיין לא באוויר. כאן על שלב ההמראה. אנחנו משקיעים עדיין המון המון המון תוכן ודלק ואנרגיה כדי שהמטוס ימריא. אבל, ברגע שהוא באוויר, אנחנו יכולים להיכנס למצב טיסה, אוטומטי כזה, הכל טוב, הדלק שאנחנו משקיעים הוא די ממוצע, הוא לא יותר מדי, הוא פלור פי חמש כמו בהמראה, והמטוס נשאר באוויר, ומה זה אומר? זה אומר שההתחלה שלכם ביוטיוב היא קשה רצח, היא קשה בטירוף, כי זה ההמראה של המטוס. ויש לי כלל, שלושה חודשים מינימום. אם אתם נכנסים ליוטיוב, זה צריך להיות לפחות לשלושה חודשים כדי שהם יבינו שיש לנו כאן סוס מנצח שנשאר לטווח ארוך, ולא פורש אחרי חודש, והם עושים את הטסטים האלה, אוקיי? ממש בודקים את הערוץ, האם הוא מייצר תוכן לטווח הארוך ולא לטווח הקצר. אז כשאנחנו נכנסים ליוטיוב, אנחנו נרצה לתת תקופה ארוכה, מינימום שלושה חודשים כדי שהתוכן יישאר באוויר. מתחת לזה, יוטיוב לא יקדמו אותנו. אם אתה שומע את הפודקאסט הזה בספוטיפיי אתה מוזמן לעבור לערוץ יוטיוב שלי ולראות מה קורה שם, כמה זמן אני פעיל, איך אני עושה את הדברים, ממש תמדלו אותי. אין לי בעיה שמי שמאזין לפודקאסט הזה יעתיק ממני אחד לאחד, אני לא אוהב להגיד את המילה להעתיק, אלא למדל, אבל בסופו של דבר, אני יודע איך זה עובד ואני השגתי בשלושה ארבעה חודשים האחרונים בערוץ הזה אלף ארבע מאות מנויים, אוקיי? זה המון לעומת שאר הרשתות. תחשבו על זה שזה שווה ערך לשאר הרשתות, סביבות ה-10 אלף עוקבים, אוקיי? הצופים ביוטיוב, הם הרבה יותר מחוברים אליכם, הם לא רק רואים את הסטורי והולכים, הם נשארים, רואים תוכן ארוך, הם ממש מחויבים אליכם והם מרגישים שהם מכירים אותכם וזה החלק הכי מגניב. שאני הולך ברחוב, שאני הולך באיזשהו אירוע מסוים, בן אדם מגיע אליי ואומר לי, 'אה, אני מכיר אותך מהיוטיוב', לי אין מושג מי זה, כן? אין לי מושג וזה קרה לי בשבוע האחרון. אני לא יודע מי זה והוא מרגיש שהוא מכיר אותי, הוא פתוח איתי, הוא בא להתייעץ איתי, הוא אומר לי, 'כן, רציתי לדבר איתך לגבי היוטיוב, איך אני עושה ננה ננה ננה'. תבינו איזה כוח זה, איזה כוח אדיר זה שאנחנו יכולים לתת מהערך שלנו, מהידע שלנו בפלטפורמה המדהימה הזאת. אנשים מרגישים שהם מכירים אותנו, האמון של האנשים האלה כל כך עולה, שהם מוכנים להיות לקוחות שלנו לפני שאנחנו בכלל דיברנו איתם. כאילו זה הליד הכי רותח שיש, לא צריך להתאמץ במכירה, אבל החיסרון הוא שזה לוקח זמן, אין מה לעשות, זה לא עכשיו קמפיין של ה-ROI, אני שם כסף, קבל את הכסף חזרה. אם ה-ROI חיובי אז מעולה, נשאיר את הכסף בקמפיין, אם ה-ROI שלילי, נכבה את הקמפיין. זה משחק לטווח הארוך, והעסקים שמשחקים לטווח הארוך אלה עסקים ששורדים בסופו של דבר. רוב העסקים נותנים פול גז, ננה ננה קמפיינים, עניינים, תוכן, אינסטגרם, פייסבוק, טיק טוק, ננה ננה ננה, עד שנמאס להם, לא מצליח להם, פורשים. יוטיוב זה אמור להיות רגוע, זה להתחיל את השלושה חודשים האלה חזק באימפקט רציני, ואחרי זה לתחזק ולתחזק ולתחזק, ואז גם אם אנחנו לא נעלה סרטון שנה, עדיין נקבל תנועה לערוץ, עדיין נקבל טראפיק, ואני אדבר טיפה על החלק של השיווק.

בסופו של דבר, איך אנחנו הופכים את הצופה שלנו ללקוח, איך זה עובד. בכל סרטון ביוטיוב יש לנו תיאור ובתיאור אנחנו יכולים לשים מוצר חדירה, שיחת ייעוץ, את הוואטסאפ שלנו, קבוצת וואטסאפ, אני יכול לשים שם את האינסטגרם שלי, אני יכול לשים שם את הפודקאסט שלי, אני יכול לשים שם מה שאני פאקינג רוצה. וברגע שאני יכול לשים את הדברים האלה ולהכין איזשהו תיאור קבוע על כל סרטון שהצופה יראה, הליד הפוטנציאלי יראה, הוא יכול להגיע אליי, לפודקאסט, לאינסטגרם, לפייסבוק, לשלוח לי הודעה ולהתקדם איתי משם, אוקיי? בן אדם שמגיע אליי מאינסטגרם אני יודע שהוא לאו דווקא מגיע מאינסטגרם, יכול להיות שהוא מגיע דרך יוטיוב, יכול להיות שהוא מגיע גם דרך הפודקאסט הזה והוא הכיר אותי דרך הפודקאסט, אין לדעת, אוקיי? חוץ מלשאול אותו, וככה אני יכול לדעת אם שאר הרשתות עובדות בשבילי.

אני ממש מתרגש להשיק את הפודקאסט הזה, אני בטוח שהולך להיות לנו נדיר ומטורף, ובפרקים הבאים אנחנו נצלול לעומק ובאמת נבין איך אנחנו עושים את האסטרטגיות האלה, מה זה יוטיוב שורטס, אסטרטגיות שיווק, איך האלגוריתם עובד, אנחנו נדבר על כל הדברים האלה, יש לנו עוד תקופה ארוכה ביחד. בכוונה בפרק הזה דיברתי על המון המון נושאים ונתתי ערך מכל נושא כדי להכניס לעניינים. קודם כול לראות שזה רלוונטי לך. אם זה לא רלוונטי לך ואתה לא אוהב את מה שאתה שומע, אתה מוזמן לצאת. אני, בסופו של דבר, לא רוצה שתעקוב אחריי אם זה לא עוזר לך. אני כאן במטרה לעזור לאנשים, ואני מוכן גם לוותר על לקוחות פוטנציאליים כי אני יודע שמי שאוהב אותי ויתחבר אליי באופן אישי, ויישם את הטיפים האלה באמת, הוא זה שיצליח. מי שרק יקשיב, זה לא יעזור לו. זה עדיף מכלום, אבל זה לא באמת הצלחה ביוטיוב. יוטיוב זה קשה, אוקיי? זה ממש ממש קשה, אבל זה גם הכי מתגמל. בנוסף גם יוטיוב יכולה לשלם לכם מעצם העובדה שאתם נמצאים בפלטפורמה הזאת, אוקיי? ועל זה אנחנו נרחיב בפרקים הבאים. אז עד כאן חברים, אני הייתי אביתר, אתם מוזמנים לעקוב אחריי באינסטגרם שנמצא כאן למטה בתיאור או אם אתם שומעים את זה בספוטיפיי, אתם יכולים להיכנס לתיאור של הפרק ולקבל לינק לאינסטגרם שלי, להתחיל לעקוב אחריי, לתת לי פידבק מה אתם חושבים על הפרק הראשון, על מה אתם רוצים שאני אדבר בשאר הפרקים, ואנחנו נתראה בסרטון הבא של יוטיוב ביזנס, בפודקאסט הבא, אוהב אותכם, ויאללה ביי.

 

לעוד פרקים של הפודקאסט לחצו על שם הפודקאסט למטה

6 views0 comments

Comments


bottom of page